Even een pijnlijk onderwerp aankaarten, nooit leuk natuurlijk. Maar het is vast meer mensen overkomen: horloge kwijt of kapot geraakt…🤦
Ik zal maar aftrappen, een paar maand geleden ben ik één van mijn favoriete horloges kwijt geraakt. Een zwarte Seiko Chronograph van een paar jaar jong met rood lederen bandje.
Ik heb het vermoeden dat één van de Push pins niet ok was en ik het horloge op deze wijze ben kwijt geraakt. Hij zat altijd vrij losjes om de pols en hij droeg licht. Hoe dan ook, hij is weg en tot op heden helaas niet meer bij mij terrecht gekomen…
Ook een keer meegemaakt, gelukkig boven een grasveldje en ik had het in de gaten. Moet er niet aan denken dat dit bijvoorbeeld gebeurd als je quasi nonchalant met je arm uit het raam hangt, rijdend op een willekeurige snelweg …
Denk dat we allemaal inmiddels wel weten hoe goed postorderbedrijven zijn voor hun werknemers… Ik doel dan ook voornamelijk op situaties als ‘hij zat net nog om mijn pols en nu niet meer…’
Of je koopt iets met fixed bars op een NATO wat goedkoop, accuraat en schokbestendig is.
Een quartz, m.a.w. Wel jammer van het gebrek aan waterresistentie. Kom ik uit bij die Boldr die @Drebin in het blauwe heeft staan.
Is nog een chrongraaf ook zeg.
Maar TS: Nee, da’s mij nog nooit gebeurd. Ik heb wel eens een horloge van m’n pols zien glijden, maar daar was ik nog snel genoeg om 'm te vangen voor hij de grond raakte.
Bij mijn vorige verhuizing ben ik een G-Shock (een groene) en mijn allereerste wat serieuzere horloge, een Festina, kwijt geraakt. Weet nog dat ik ze ergens heb ingestopt met het idee: zo, daar zitten ze veilig, maar waar ???
Ben je CWC nu niet cool aan het noemen? Barbaar. Maar prima, als je 4000 ballen op een iets te grote duiker wil droppen. Zelf zou ik dan een BB58 doen, eerder.
Ooit een Seiko Scuba gehad waar de band van los kwam en deze over de zij van het schip zien tuimelen, die ligt nu ergens een paar duizend meter diep in de Atlantische oceaan. Enkele jaren geleden had ik meer geluk met de Tudor, daar voelde ik de leren band loskomen en heb die nog kunnen opvangen.
Dit is de voornaamste reden dat ik op het werk bijna altijd een nato, M.N. of velcro single-strap draag.
Zou je denken maar ik weet sinds vorig weekend dat dat niet zo is. Ik sta opeens ergens op en het is mijn horloge… mijn CW met stalen band, niet licht en toch niets gemerkt tot ik er op stond. Schade aan de clasp waardoor de pin los is gekomen, verder gewoon mijn schuld en geen kwaliteits issue.
Aan het horloge verder geen schade en het uurwerk lijkt ook nog in orde na de val. Ik dacht ook dat je het wel zou merken maar helaas.
Dat eerste was me bekend, het was ome Han die over de FXD begon, maar ik vind een CWC een betere keuze voor een beater. If it’s good enough for Her Majesty’s Scottish fuseliers, it’s good enough for the tuinier.
Yup, ik ben best blij met hoe het gegaan is, had heel anders kunnen zijn want ik kon het niet geloven. Ik zie mijn horloge liggen nadat ik er op ging staan maar direct voelde dat het niet klopte waardoor ik meteen mijn voet weer optilde.
En het stomme is dat ik mijn eigen horloge zie en in eerste instantie nog denk dat is hetzelfde horloge maar hoe komt die daar? En vrijwel direct mijn pols check want het dat kan toch niet? Zekers, het was echt mijn horloge
Ik dacht altijd, dat merk je en zeker een een duiker op staal zou je denken. Daar denk ik sinds kort wel anders over.