Horloge kwijt? Oh nee, toch niet!

Ik heb een behoorlijk aantal horloges. Ik hou netjes in een lijstje bij wat ik allemaal heb. Nu heb ik in de voorbije weken een aantal horloges verkocht, en wilde ik onlangs het lijstje even bijwerken. Toen zag ik in het lijstje een horloge staan waarvan ik me opeens realiseerde dat ik het al een poos niet gezien had! Zat niet in een van mijn kisten, zat niet in een van mijn rollen of etuis, zat niet op een van mijn standaarden… Nou ben ik niet per se zo netjes dat ik alles na het dragen binnen veertien seconden weer opberg, maar er liggen toch maar zelden meer dan twee horloges los te zwerven op de salontafel of mijn nachtkastje… Dat werd dus zoeken!

Tussen de kussens van de bank? Zou ik zo onzorgvuldig zijn geweest? Nee… Onder mijn bed, zou het per ongeluk van het nachtkastje zijn gevallen? Nee… IN mijn nachtkastje in plaats van erop? Nee… Ik wist het even niet meer. Uiteindelijk vond ik het vanmorgen terug in het doosje van een horloge dat ik een tijd terug heb opgehaald. Ik had het horloge in de auto omgewisseld (NA om de pols, kan gewoon als je geen stalen band op maat moet maken!) en zonder erg na thuiskomst het andere horloge in de doos laten zitten. De doos heb ik vervolgens in het “dozenvak” in mijn kast gelegd… Even een momentje van onoplettendheid.

Ben ik de enige die dit kent, of zijn jullie ook wel eens horloges “kwijt” geweest die je later weer terug hebt gevonden? (En ja, ik ken het verhaal van de Submariner die kennelijk na jaren weer op zolder bij de ouders opdook. Gelukkig zijn mijn horloges niet zo waardevol als dat exemplaar, dan is het extra vervelend :wink: )

26 likes

Heel herkenbaar, geef een horloge wel eens een veilig plekje als ik even geen tijd heb om het direct op te bergen.
En dan later zenuwachtig worden als niet meer weet waar je het hebt gelaten. :sweat_smile:

4 likes

Ja, dat is mij wel gebeurd met mode/plakwerk horloges.

Ik merk dat het bij mijn Squale horloges niet gebeurt. Die berg ik dan toch wel snel op.

2 likes

Nee, niet herkenbaar. Ben nogal autistisch als het om mijn horloges gaat, althans dat vinden mijn zoon en vrouw

2 likes

Een keertje deze kwijt of meer vergeten :joy:
Lag apart in een la … verder nooit gelukkig.

4 likes

Mijn Solar Gshock gaf deze lente na een hele winter in een donkere kist aan dat het batterijlevel angstwekkend laag was.
Dus maar boven op de kast, 20cm onder een spotje gelegd wat altijd de hele avond aan is.
Onthou dat maar eens.

7 likes

Dit klinkt als iets dat mij ook zou kunnen overkomen :joy:

1 like

Mijn broertje heeft een keer na een avondje stappen een vlinder van de nacht mee naar huis genomen, en - totaal dronken - zijn horloge verstopt terwijl zij lag te slapen om te voorkomen dat hij wakker zou worden zonder schatje en horloge.

Het duurde 11 maanden eer dat horloge weer te voorschijn was getoverd.

19 likes

Dat klinkt dan weer als iets dat mij niet zou overkomen :joy::joy:

1 like

Mocht er iemand een dame van plezier tegenkomen in Antwerpen, lang en stijl zwart haar, ca 1,75 lang, felblauwe ogen, tieten waar je een walnoot mee kan kraken en een Hamilton intramatic chrono om geef dan even een seintje. Mijn beste vriend wil graag zijn horloge terug namelijk.

19 likes

Mooi verhaal! Dit overkomt mij (nog) niet, waarschijnlijk omdat ik er pas 3 heb.

Wel een keer gehad dat ik niet meer zeker wist waar ik de extra schakels had gelaten van mijn seiko, die heb ik ivm fors afvallen 3 keer laten resizen het afgelopen halfjaar.

Was even vergeten dat het een doos in een doos was dus gelukkig weer terecht!

1 like

Zo herkenbaar Ed :joy:

Ed was een horloge kwijt
Waar hij ook keek, grote spijt
Hij keek her en der
Een doos te ver
En nu weer gevonden mettertijd

5 likes

Zo leuk als er random limericks verschijnen :heart:

1 like

Een verdwijntruc van je horloge
Soms zat het gewoon in een doosje
Een maand of een week
Maar waar je ook keek
Je was het kwijt, al een heel poosje

Je gaat er toch maar eens naar zoeken
In kasten en achter je boeken
Als je het weer vindt
Je verloren kind
Dan kun je weer stoppen met vloeken :yum:

9 likes

Ik was er laatst ook eentje kwijt, bleek hij nog in een watch roll te zitten …

2 likes

Dan gebeurt het inderdaad niet zo snel lijkt me. Als alles netjes in één kist of watch roll past is het netjes overzichtelijk… Ik ben ook niet voor niets aan het inkrimpen :wink:

1 like

Wacht… Gaat dit nu over de vlinders van de nacht, vrouwen van plezier of toch de horloges?

3 likes

Het een sluit het ander niet uit :man_shrugging:t3:

1 like

Nog nooit.
Solly. :wink:

Kan het me overigens wel goed voorstellen als je meerdere horloges hebt. Ik heb zelf een flipper one watch collection dus diegene die ik draag is meestal de enige die ik heb. Oh en nog wel wat ouwetjes, maar die liggen keurig op z’n plek want die draag ik niet meer. Zolang ik ze niet aanraak kunnen ze ook niet zoekraken.

spit-take-laughing

2 likes

Mensen die mij kennen weten dat ik nooit een Hamilton zou kopen :relieved:

8 likes