Horloge "leasen"

:# In de Ideale wereld heeft iedereen van alles voldoende. Maar helaas we hebben geen ideale wereld. Als je bijvoorbeeld als ZZP-er aam de slag bent en je hebt een auto, computer enz nodig kun je dat in je bedrijfsplan opnemen en in je finciele plaatje onderbrenegen; Een huis betaal je meestal ook niet ineens. In alle gevallen geldt dat je geen verplichtingen moet aangaan die je in de problemen kunnen brengen. Dus: als je een horloge belangrijk vind en je hebt de financilele kant helder, kun je het doen. (Mijn merk zit er niet bij, dus ik ga gewoon met mijn spaarcentjes naar de winkel en ga met een goed advies, goed gevoel en een volledig betaald horloge de deur uit)

Je betaalt natuurlijk wel de listprijs. Dus geen 15,20 of 25% korting of wellicht nog meer.

Stel dat je dat horloge koopt voor €5000,- = €416,67 per maand.

Als je datzelfde horloge met 25% korting kunt kopen dan betaal je € 3750,-
Leg je de €416,67 per maand opzij, dan heb je je horloge in 9 maanden bij elkaar en bespaar je € 1250,- !!

Dan maar even doorsparen zou ik zeggen …

+1!

Kwalitijd Schreef:

Waarom wel voor een huis en niet voor een auto? En
sparen is tegenwoordig ook niet echt winstgevend
meer, de rente is laag en inflatie relatief groot.

Een huis vind ik meer een 1e levensbehoefte. Een auto zou dat kunnen zijn als het werkgerelateerd is (vertegenwoordiger/representativiteit enzo). Maar je zou ook met OV, fiets of een goedkoop degelijk wagentje kunnen kopen.

Als je een nieuwe Rolex in twaalf termijnen wel
kunt betalen, dan zou het toch ook niet veel
moeite moeten kunnen kosten om het in ene te kopen
lijkt me.

Ik kan wel begrijpen dat in 1x niet iedereen het kan ophoesten. Maar als je voor een luxe product in 12 termijnen kan sparen, kun je met een beetje zelf beheersing ook 11 maanden sparen. Nee, niet 12, maar 11 (of zelfs minder) maanden sparen. Ik las net dat ze de winkelverkoopprijs van een AD hanteren en die delen door 12. Bij sommige dealers valt er wel es wat korting te regelen. Vooral als je contant in 1x kunt betalen. Credit cards en pinnen snoepen immers een hoop af. Storten kost natuurlijk ook centjes, maar soms hebben ze ook gewoon contant geld nodig. En bij een grijze dealer valt er meestal nog meer met de prijs te doen. En zo zijn er nog meer tips.

Maar tja… die 12 maanden wachten heh. Het is net als met de nieuwste iPhone ofzo. Die komt ā€˜morgen’ uit en dan ga je voor de deur liggen en een abo afsluiten. Of je gaat alvast een jaar van te voren sparen, betaalt em in 1x en neemt er een simonly ofzo erbij. Je moet dan alleen nog wel voor de deur gaan liggen :wink:
Ik koop dus ook gewoon mijn mobieltje los en heb er een gratis abo bij. Sommigen hebben zelfs een abo van de zaak. Ik ken een collega die een dure Sony smartphone heeft genomen met een dacht iets van 30 of 40 euro abo. En weet je, hij heeft een mooie smartphone van de zaak, een abo van de zaak (heel veel bellen en onbeperkt snel internet). Maar tja, hij wou die smartphone nu en wilde/kon er niet gelijk een paar honderd voor neertellen. Tja, verschil in keuze heh.

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Tandarts dekking? Die heb ik helemaal omlaag gebracht. Genoeg om controle en reiniging te doen, als alles netjes blijft. En een potje voor als er een gaatje komt. Met wat geluk geen gaatje gehad, kun je van het geld weer lekker snoep kopen en… oh wacht :sunglasses:
Maar serieus, had jaartje of 10 es berekent voor mezelf. 50 euro per maand ofzo extra betalen. Das zo een 600 euro per jaar aan premie. 2x tandartscontrole was iets van 80 euro. Reiniging ook iets van 80 euro. Bespaarde jaarlijks 400 euro. Moet je wel discipline hebben om toch wel een deel ervan in een potje te houden voor als er es een gaatje is, of ergers. Want met 600 euro premie ben je niet vrij om je gebit te laten verrotten. Dekking is dan tot 1000 euro ofzo, en een wortelkanaal met weet ik veel wat voor kroon of brug kost je 1500. Enfin, ieders situatie is natuurlijk anders en ik begin nogal wat offtopic te raken. Wat ik wil zeggen is, bezint eer ge begint.

DFR Schreef:

Je betaalt natuurlijk wel de listprijs. Dus geen
15,20 of 25% korting of wellicht nog meer.
…
dan heb je je
horloge in 9 maanden bij elkaar en bespaar je €
1250,- !!

Ah, moest ff doorlezen, maar dat bedoel ik dus ook.

Helder geĆÆllustreerd:~ Bij leasen gaan die centen dus naar iemand anders! Zonde toch…

DFR Schreef:

Je betaalt natuurlijk wel de listprijs. Dus geen
15,20 of 25% korting of wellicht nog meer.

Stel dat je dat horloge koopt voor €5000,- =
€416,67 per maand.

Als je datzelfde horloge met 25% korting kunt
kopen dan betaal je € 3750,-
Leg je de €416,67 per maand opzij, dan heb je je
horloge in 9 maanden bij elkaar en bespaar je €
1250,- !!

Dan maar even doorsparen zou ik zeggen …

Yep you nailed it!(tu)

Ik wachtte er al op tot iemand er over zou beginnen.

Het is ook wel erg aardig van Comfortwatches dat ze je rentevrij in 1 jaar laten terugbetalen.:wink:

Groeten.

Noel.

prima toch?..wat een onzin als men dit te gek vind om te doen…wie heeft er geen hypotheek en zijn alle auto’s waar we in rijden 100% zelf betaald(buiten de zakelijke voitures)? Hoevaak leent men geen geld voor een keuken ect. Imho een leuke oplossing als iemand zijn/haar wenshorloge wat sneller kan bemachtigen. Als ik had moeten sparen voor mijn huis dan had ik dit nooit kunnen aanschaffen dus waarom niet met een horloge, meestal zijn de merken een redelijk waardevaste investering…Andere kant van de medaille idd de rente…keuze van inschatten en overweging. Schuldsanering is vaak geen keuze van mensen…de notoire gokkers daargelaten…:slight_smile: Nee, daar zal niemand vrijwillig voor kiezen.

EricPP Schreef:

Denk je dat Wehkamp zo groot geworden zou zijn als
alle klanten meteen hun aankopen zouden betalen?
Lenen, financieren of leasen, Nederland is er op
gebouwd.

En er nu door naar de klote geholpen.

Geld lenen voor een klokje gaat mij persoonlijk net te ver…
Een klokje als doel stellen, en dat 'ā€˜zsm’ zien te behalen, creatief zijn enz. !!
Iets waar je dus met recht trots op kunt zijn en wederom een nieuw en hoger doel stellen…

Als je 420 euro in de hierboven genoemde rekensom per maand kunt missen aan afbetaling van een klok, dan ben je gek als je niet gewoon doorspaart en even wacht lijkt me… Maar ik verwacht dat mensen blind van hebzucht zo boven hun stand gaan leven en inderdaad in de moeilijkheden al dan niet schulden komen.

ā€˜ā€˜Als je geen geld hebt, moet je niet kopen’’ Een huis daarentegen is anders imo, Zowat het gehele systeem draait om en op het lenen voor een huis, prijzen zijn ook zo debiel omhoog geschroefd dat het voor een werkende Nederlander ook niet te bekostigen is zonder enige vorm van lening, je zult immers moeten wonen…
Je hele leven huren is dan ook weer geldverspilling… dus een hypotheek de uitkomst.
Dus om nu te zeggen dat lenen voor een huis en voor een klok gelijkstaat ??!

Patient-zero Schreef:
-------------------------------------------------------…

Als je 420 euro in de hierboven genoemde rekensom
per maand kunt missen aan afbetaling van een klok,
dan ben je gek als je niet gewoon doorspaart en
even wacht lijkt me… Maar ik verwacht dat mensen
blind van hebzucht zo boven hun stand gaan leven
en inderdaad in de moeilijkheden al dan niet
schulden komen.

ā€˜ā€˜Als je geen geld hebt, moet je niet kopen’’ Een
huis daarentegen is anders imo,

En de looptijd ook. N jaar voor n horloge sparen is toch wat anders dan 30 jaar op je woning aflossen?

en dan knip je net dat stukje uit…

-ej- Schreef:

Jij had een auto nodig van 11K? Eentje van 1k kan
je ook brengen hoor

Zucht…en jij woont dan zeker in een flatje van 60k, want daar kun je immers ook prima in wonen…hoor.

-ej- Schreef:

Maakt mij ook niet uit behalve dat mensen die in
de schuldsanering komen de overheid en dus ons
nogal wat geld kosten.

Quote:
ā€œIk heb er toevallig zelf naar gekeken om een bedrijf te starten en horloges te verleasen. Het is natuurlijk te triest voor woorden als mensen dat doen. Als je een horloge niet kan betalen moet je het niet kopen. Nu heb ik geen moeite om geld te verdienen aan dit soort mensen. Ik ben er niet mee door gegaan vanwege de risico’s.ā€

Je bent wel lekker consequent…

-ej- Schreef:

Het

is natuurlijk te triest voor woorden als mensen
dat doen. Als je een horloge niet kan betalen moet
je het niet kopen. Nu heb ik geen moeite om geld
te verdienen aan dit soort mensen.

Lekker hypocriet!

Zoals ik ook al bij het lenen topic hebt gezegd: Als je het geld kan missen om te leasen, kun je het beter sparen en dan later kopen.
Ik zou het dus nooit doen.

Patient-zero Schreef:

en dan knip je net dat stukje uit…

Huh, toch juist goed gequote? Ik ben het eens dat je voor iets relatiefs kleins als een horloge, waar je een jaar voor zou leasen, dus imho best voor kan sparen. Voor een huis ligt het mijn inziens idd anders.

[quote]Gepost door: -ej- (IP gelogd)
Datum: 25 november 2014, 22:21

Wat is daar niet consequent aan? Het is wat krom en niet heel ethisch maar wat het met niet consequent heeft te maken snap ik niet.
Ik heb er gewoon geen moeite mee om zaken te verkopen waar ik zelf niet achter sta.Ik wil namelijk zonder lenen een auto en horloges kunnen kopen.[/quote]

Je zou zo bij de VVD/PVDA kunnen dus :smiley:

-ej- Schreef:

Wat is daar niet consequent aan? Het is wat krom
en niet heel ethisch maar wat het met niet
consequent heeft te maken snap ik niet.
Ik heb er gewoon geen moeite mee om zaken te
verkopen waar ik zelf niet achter sta. Ik wil
namelijk zonder lenen een auto en horloges kunnen
kopen.

Na deze en je eerdere uitspraak: > Maakt mij ook niet uit behalve dat mensen die in

de schuldsanering komen de overheid en dus ons
nogal wat geld kosten.

Vind je dus dat andere je geld kosten door in schuldsanering te komen, maar je helpt ze wel graag in. Je bent echt van het ergste soort dus.
Dat is er niet consequent aan, oordelen over anderen, maar ze graag de ellende in helpen.

Fijn sfeertje hangt hier, gatverdamme. Kan het niet naar off topic geplaats worden onderhand?