Dat moet iedereen voor zich weten dus niks mis mee.
Dit is geen lease, maar koop op afbetaling!
Gewoon huren mensen
Hendrik
mcfr Schreef:
-ej- Schreef:
Wat is daar niet consequent aan? Het is wat
krom
en niet heel ethisch maar wat het met niet
consequent heeft te maken snap ik niet.
Ik heb er gewoon geen moeite mee om zaken te
verkopen waar ik zelf niet achter sta. Ik wil
namelijk zonder lenen een auto en horloges
kunnen
kopen.Na deze en je eerdere uitspraak: > Maakt mij ook
niet uit behalve dat mensen die inde schuldsanering komen de overheid en dus ons
nogal wat geld kosten.Vind je dus dat andere je geld kosten door in
schuldsanering te komen, maar je helpt ze wel
graag in. Je bent echt van het ergste soort dus.
Dat is er niet consequent aan, oordelen over
anderen, maar ze graag de ellende in helpen.
Thnx mcfr, ik dacht dat hij dat er zelf ook wel uit had kon halen, maar je snapt precies wat ik bedoel.
-ej- Schreef:
zozo de ergste doort nog wel poeh poeh. Alleen
omdat ik iets zou verkopen waar ik zelf misschien
niet helemaal achter sta. Dan heb je zo een beetje
problemen met het hele bedrijfsleven aangezien het
gros van de bedrijven handel drijft om er zelf
beter van te worden en niet om iets goeds te
doen.
De onrust komt denk ik door de door mcfr gequote uitspraken (waar je wat mijn betreft best op mag terugkomen).
Ik bedoel, als ik Babi Pangang verkoop, doe ik dat inderdaad om inkomen te genereren. Maar wat je er nog meer naast/bij denkt/zegt speelt ook een rol in de sfeer/beleving.
Imho is de beleving anders, als ik iets zou zeggen dat ik er voor wil zorgen dat mensen makkelijk een lekkere maaltijd kunnen afhalen of gezellig een hapje komen eten.
De beleving is weer heel anders als ik zou zeggen dat het mij geen reet uitmaakt als klanten elke dag Babi Pangang (veel gebakken varkensvlees) komen halen, super dik er door worden (ik vind het tenminste echt heel veel vlees voor elke dag), hartkwalen er door krijgen, hartoperaties moeten ondergaan, de zorgverzekeringen duurder worden, zo lang ik maar mijn geld krijg en mijn horloges kan blijven kopen.
En ik snap denk ik wel wat je bedoelt, maar zo strikt geformuleerd klinkt het nogal wrang. Want aan de andere kant verkoopt een supermarkt bijvoorbeeld ook sigaretten. En de eigenaar vind dat misschien ook wel vergif. Dat zou ie ook niet āhorenā te verkopen aan mensen. En toch gebeurt het. Dit om maar even ook -ej-'s zijde te relativeren.
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, maar kwam hier terecht door te zoeken op Comfortwatch. Heb me maar gelijk even geregistreerd (leuk forum)
Ik werd via een vriend van mij op Comfortwatch gewezen, heb diezelfde avond nog een tag heuer besteld. Super! Tuurlijk, ik begriojp ook dat je via een handelaar oid korting krijgt⦠maar dan moet je wel het geld hebben liggen (of je hebt het liggen maar je wil het niet uitgven :-)). Ik betaal nu de prijs die ik ook bij de juwelier zou betalen, maar dan in 12 termijnen. De contracten zijn opgesturd, als alles oke is komen ze m kort daarna brengen! Ik zal een foto posten! Groet Robert
Robert22 Schreef:
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, maar kwam hier
terecht door te zoeken op Comfortwatch. Heb me
maar gelijk even geregistreerd(leuk forum)
Ik werd via een vriend van mij op Comfortwatch
gewezen, heb diezelfde avond nog een tag heuer
besteld. Super! Tuurlijk, ik begriojp ook dat je
via een handelaar oid korting krijgt⦠maar dan
moet je wel het geld hebben liggen (of je hebt het
liggen maar je wil het niet uitgven :-)). Ik
betaal nu de prijs die ik ook bij de juwelier zou
betalen, maar dan in 12 termijnen. De contracten
zijn opgesturd, als alles oke is komen ze m kort
daarna brengen! Ik zal een foto posten! Groet
Robert
Gefeliciteerd en welkom. Wij betalen in de regel niet de prijs die de juwelier vraagt.
Kwam dit artikel tegen op ABTW.
Denk toch dat wij Nederlanders hier te nuchter en te calvinistisch voor zijn.
http://www.ablogtowatch.com/eleven-james-luxur-watch-subscription-review/2/
Ik denk dat -ej- het vooral heeft over enkel lenen over dingen die niet aan enorm veel waardeverlies lijden.
Een huis heeft daar op lange termijn meestal vrij weinig last van. Bij een auto is bij wijze van spreke de helft van je geld weggegooid aan dat misselijkmakende geurtje en het privilege om er de garage mee uit te rijden.
Spijtig genoeg is bij de meeste luxehorloges dit ook het geval, zeker als je nog is full retail gaat betalen. Van de merken op die website is enkel rolex redelijk bestendig hieraan maar merken als Tag heuer en zelfs omega verliezen een goed deel van hun waarde als je ze uit de verpakking haalt. Hangt er natuurlijk vanaf hoe goed je zelf bent in het het verkopen.
Net even gecheckt op chrono24, nu ook niet meteen de goedkoopste plaats om een tweedehands op te vinden:
No date subs uit 2014 preowned mint vanaf 4800⬠tov 6150@ā¬
Tag heuer monaco: nieuw met box en papers vanaf 3180⬠tov 4750ā¬
Tag heuer carreraās vanaf 1500⬠tov 3900ā¬
Werkelijk bijna alle āluxeā merken hebben last van een waardevermindering tov full retail prijs. Je bent beter af met wat afdingen in de winkel of zelfs met gewoon lenen voor een tweedehands.
Ik denk alleen dat je vergeet dat niet iedereen gaat afdingen bij een juwelierā¦
Het kleine clubje mensen hier op het forum weet misschien dat er korting te bedingen is op horloges, maar het gros zal volgens mij echt niet om korting vragen bij een juwelier.
Effe doorsparen maar, of hier op het verkoopgedeelte een puike gebruikte overnemen. Dat bevalt me best goed trouwens.
Erik de Gast Schreef:
Kwam dit artikel tegen op ABTW.
Denk toch dat wij Nederlanders hier te nuchter en
te calvinistisch voor zijn.http://www.ablogtowatch.com/eleven-james-luxur-wat
ch-subscription-review/2/
Interessant concept. Niet goedkoop, maar wel aparte manier om wat dure klokjes uit te kunnen proberen.
Een luxe-artikel lease je volgens mij niet. Bij veel mensen leidt dit tot een onoverzichtelijke schuldenberg.
Die Comfortwatches lijkt mij een fout zaakje.
Ik moest toevallig vanmiddag in Denhaag zijn dus ik ben op de terugweg naar Maastricht even langs hun adres (Goudsesingel 843011 KD Rotterdam) omdat ik nog steeds op zoek ben naar mijn no holes 16710 pepsi (https://www.chrono24.nl/rolex/gmt-master-ii--id4212088.htm) en even een kijkje te nemen of het wat is.
Eenmaal aangekomen blijkt het niets meer dan een referentie adres te zijn.
Helaas pindakaas.
Je hebt toch geen jaar gezocht mag ik hopen.
haha, nee
ik zoek nu een maandje of 2 maar comfortwatches had precies het model dat ik zoek. Helaas kon ik geen ervaringen of referenties van die toko op het internet vinden.
Blij dat ik niets bij ze heb besteld.
Bizar
Had verwacht dat zoān concept top zou lopen!?
Het concept van āleasenā ? wellicht, maar niet voor mij.
Ik was er puur voor het horloge en met de intentie om hem volledig af te rekenen. Geld lenen voor luxe goederen gaat mij een paar stappen te ver
Het concept klinkt inderdaad vrij interessant. Je grail kunnen kopen op afbetaling zonder rente te betalen, mits je het binnen een jaar terugbetaald. Voor veel mensen, waaronder ik, is het absoluut niet haalbaar om een horloge van 4 k meteen af te tikken.
Cynismeā¦
Heel die markt met leningen is een ziekte.
Ik heb een familielid in schuldbemiddeling.
Altijd alles maar willen hebben, tot er eens een tegenslagje komt⦠en dan kan de maatschappij bijspringen.
En het maakt je niet gelukkig.
Het brengt je meer geluk een Rolex te KUNNEN kopen dan er eentje te WILLEN kopen.