Horloge loopt niet meer na batterij vervanging

Ik heb van mijn U-Boat classic wegens verkoop de batterij vervangen. helaas loopt hij (nu) niet meer!

Het uurwerk betreft een Ronda 517. Heeft iemand ervaring dat ding weer aan de praat te krijgen?

Ik neem aan dat het juiste type batterij is en nieuw? en juist geplaatst

Kroon ingedrukt (weet niet of dat uurwerk hacking heeft)?

Batterijklem zit goed? Niet met je volle vingers beetgepakt maar met een plastic pincet en met een plexiglas stick/leerlatje op zijn plek geduwd?

De laatste zin vast niet helemaal. :wink: Heb je een foto van hoe-ie nu zit?

Ik lees ergens voor oude batterij eruit haalt kroon uitrekken, dan nieuwe bat erin en indrukken? Heb ook wel eens voor gehad dat je even de plus moet verbinden met de kast, ik weet niet dat hier ook het geval is?

zeker

nee heeft ie niet

dat laatste zeker niet.

Volgens mij zie ik het al. er ’ hoort’ een oranje isolatieplaatje tussen te zitten. Die heb ik niet (meer) en zat er volgens mij ook niet tussen…

Hoe oud is ie? Dit soort uurwerkjes heb en ook een sport houdbaarheidsdatum en dan zijn ze op. Een ander uurwerkje erin kost je de kop niet bij deze. Voor 30,- zit er een nieuwe in.

Ik denk een jaar of 15. Probleem is dat ik het horloge verkocht heb via Chrono en ik er even een nieuw batterijtje in wilde doen en de juweliers zijn natuurlijk niet open. Iemand een adresje die dat vanuit de garage kan doen? (in de buurt van het Gooi het liefst :))

Kan veel zijn, heb je de nieuwe batterij wel even gecheck of er genoeg power in zit.

Kan de stappenmotor zijn, die kun je apart vervangen.

Heeft de oude batterij gelekt? Zijn de contacten gecorrodeerd?

Begin bij de batterij, daarna zou je een nieuwe uurwerk kunnen kopen en onderdelen van het uurwerk overzetten. Dat scheelt je het meeste werk.

De les in deze…. Check eerst of alles werkt voordat je het verkoopt :wink:

1 like

Ronda 517

herstel, Ronda 505

Bij het vervangen niet toevallig als je het hendeltje aan de kant schuift over de spoel gegaan? Komt veel voor bij dit soort uurwerken vooral bij de juweliers. Die schieten nog al vaak uit en dan is de spoel kapot.

Ik heb alles wel liggen maar helaas niet in de buurt van het gooi.

tja ook dat zo dat zou kunnen. Ik had er gewoon niet aan moeten rommelen.

Er was iemand die nog redelijk wat wilde betalen voor dat ouwe ding, dus vandaar toch maar geprobeerd…

Inkoop kost het uurwerk 7 euro. Als je iemand hebt in de buurt kan ie het zo vervangen. Of mss onderdelen wisselen uit een ouder nog werkend uurwerk. Is zo gepiept

2 likes

ja dat zou top zijn. Als iemand iets weet… graag!

Hoeveel tijd heb je om naar koper te sturen?

Tijd zat, maar het is natuurlijk wel netjes om het snel te doen. Hij moet naar Mexico :wink:

Oh, dan zou ik advies volgen en even naar Tokes rijden als niet te ver is of anders opsturen naar hem.

Rijden is helaas te ver. Woon onder Nijmegen.

voorlopig te ver, maar wellicht een goed plan B