Horloge luchtdicht sealen

Goedenavond,
Ik ben rob en nieuw op dit forum.
Ik heb een rolex GMT die ik graag wil bewaren voor als mijn zoon oud genoeg is.
Aangezien ik hem niet in een kluis wil leggen vanwege diefstal gevoeligheid wil ik hem ergens anders bewaren.
Is er iemand op het forum die weet of het schade aan het uurwerk kan geven als ik het horloge vacuüm dicht seal.
Ik hoop dat er iemand is die dit weet.

3 likes

Welkom rob. Waarom zou je het horloge vacuüm verpakt wegleggen? Is toch mooier als het horloge al ‘geleefd’ heeft alvorens je het cadeau doet aan je zoon?

1 like

Aangezien je in rap tempo de luchtdruk omlaag brengt bij vacumeren, lijkt het me onverstandig (geen kenner). Bewaar het horloge gewoon op een donkere, niet te vochtige plek en er gebeurt niks mee dus is vacumeren overbodig.

1 like

Welkom! I like your thinking :wink:

Ik zou denken dat het kan maar dat is een educated guess. Wellicht met de kroon open zodat er een gelijke druk is binnen en buiten de kast.

Maar er zijn er hier voldoende met meer kennis en ik ben ook benieuwd.

Betere kluis kopen die boeven buiten houdt?

1 like

Wait. Wut?

22 likes

Nu al de vraag van het jaar.

7 likes

Sorry…can’t resist…

image

48 likes

Hhahaha, die reacties :joy:

De TS wil hem gewoon ergens plaatsen waar het niet logisch is en daar het horloge voor beschermen.

Een kluis is nogal wiedes, daar zit de buit. En daar schrikken de Pro’s niet zo van, das even goed plannen en weg zijn je goed beschermde spulletjes.

Nogmaals @Rob33, I like your thinking :+1:

3 likes

4 likes

@daffie ook maar dan is een rubbertje misschien beter?

2 likes

Met alle respect, maar wat een onzin. Net als al die oldtimer-eigenaren die hun liefjes in Carcoons opsluiten en hooguit een paar keer per jaar uitlaten. Een horloge is er om nu gedragen te worden.

Als je je Rolex dan eindelijk aan de boze buitenwereld toevertrouwt, is-ie meteen toe aan een grote beurt; de pakkingen verouderen toch wel, en de olieen en vetten zitten tegen die tijd ook niet meer waar ze hoorden te zitten.

Maar OK, is mijn mening - do your thing. :+1:

17 likes

Het is een f…king waterdichte Rolex. Hallo!!

4 likes

Welkom op dit prachtige forum.:sunglasses:

image
Dit is wel erg drastisch.

20 likes

Welkom. Meer zinnigs heb ik niet in te brengen.

15 likes

Het horloge is geleefd en al 20 jaar oud.
Maar ik wil hem graag netjes bewaren

3 likes

Jij snapt het

1 like

In een extern kluisje leggen en tzt een servicebeurt geven ivm smering e.d.

2 likes

Jij bent echt grappig ik lig helemaal dubbel en al 4 likes.
Heb je wel een antwoord op me vraag of zit je hier om mensen de grond in te trappen.