Horloge met de beste afwerking

Wat heeft Antwerpen met F.P. Journe te maken? De dichtstbijzijnde boutique is in Parijs.

Dat is geen Chronométre Bleu :wink:.
De retail prijs is sinds begin vorig jaar 25.300 euro om precies te zijn. De wachtlijst is ergens in maart 2019 gesloten en deze lijst wordt afgewerkt en dan stoppen ze met de Bleu. Daarom stijgt de waarde ook zo snel.

F.P. Journe staat niet bekend om de verfijnde afwerking maar meer om het design en het idee achter zijn uurwerken. Hij vindt een super verfijnde afwerking zelf ook niet belangrijk.

Mooiste afwerking vind je bij Greubel & Forsey en Philippe Dufour imho. Grand Seiko is mooi maar ook daar worden fouten gemaakt en ik vind dat juist mooi. Het wordt immers grotendeels met de hand afgewerkt (met vaak apparatuur in de handen weliswaar)

2 likes

In Antwerpen verkopen ze bij een juwelier ook F.P. Journe, stond op hun eigen website.

1 like

Ok dat wist ik niet, is dat al langer zo? Maar als je een Journe besteld, verwijzen ze je wel vriendelijk door naar de dichstbijzijnde boutique. Ik vraag me ook af wat ze in Antwerpen op voorraad hebben. Alles lijkt enorm in trek te zijn. Wellicht de Élégante collectie?

Niet mijn foto :wink:

1 like

Helaas kan ik er niet achter komen, want we mogen er niet heen.

De Elegante collectie is ook gaaf.

Alleen echt noodzakelijke reizen toch? Lijkt me toch noodzakelijk als WIS :wink:

1 like

Daar heb je een punt :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb deze Tissot Heritage Chrono gehad.
Ziet er prachtig uit!

3 likes

@JohnWick Welk type is dat? Zie aan de pt950 dat het een platinum variant is.

Heel erg mooi namelijk!

1 like

https://www.vacheron-constantin.com/en/watches/traditionnelle/traditionnelle-manual-winding-collection-excellence-platine-82172-000p-b527.html

:innocent:

2 likes

Nu weet ik niet, maar over een paar jaar? Een @ketelaars natuurlijk!

1 like

De mooiste uit mijn collectie.

2 likes

Die wil ik ook nog eens in het echt zien!

Ik lees in sommige reacties dat onder andere Rolex en ook Audemars Piquet qua afwerking tegen zouden vallen. Dat vind ik toch wel erg gortig en gaat wel heel erg ver.

Het stoort niet maar het klinkt… simpel ?

1 like

Tja, wellicht …maar dat stoort me dan ook weer niet.
Net als ‘ik pak de IPad’. Het is gewoon een simpele soortnaam geworden.
Ik kijk HF ook meestendeels op mijn iPhone.

Productie +1.100.000 stuks per.jaar. Wat denk je ?