Wat vinden jullie van horloges met diamanten?
Een no go of heeft het toch wel allure?
Ik vind diamanten (of andere stenen) wel iets extra’s toevoegen, maar vaak wordt het overdreven. Ook het model dat jij toont was mooier geweest met alleen baguettes als uurmarkeringen en in de bezel, in plaats van helemaal iced out wijzerplaat
Voor mij een totale no go.
Brrrr, no go …
Mijn bescheiden mening, Je mag het mooi of lelijk vinden. Dat is een kwestie van smaak. Het is echter een feit dat het ene horloge zich er beter voor leent dan de andere. Het kan heel ingetogen waarde toevoegen. maar compleet “all out” kan het ook een mooi horloge compleet ruineren. En compleete “iced out” Santos XL kan mij bijvoorbeeld niet bekoren. Een 40mm DayDate met baguette markeringen vind ik bijzonder stijvol. Als het horloge zich er voor leent kan het erg mooi zijn.
Ik heb geen principiële bezwaren maar ik heb het ook nog nooit mooi uitgevoerd gezien op een herenhorloge.
Ik laat me echter graag verrassen door dit topic.
Hell yeah
Doe mij deze maar.
Eerlijk gezegd als ze Factory gezet zijn dan ja anders nee en niet het verhaal dat de waarde dan daalt Maar factory set heeft wel wat…
Bij een herenhorloge vind ik de toevoeging van diamanten afbreuk doen van het horloge.
Bij een dameshorloge vind ik het alleen mooi wanneer het horloge en het bandje werkelijk helemaal volgepropt is met diamanten. Dan vind ik het zelfs weer prachtig.
Voor dames: mooi (wanneer stijlvol model)
Bij herenhorloges doet het me op de één of andere manier altijd denken aan kleine kindjes die vol trots hun eerste flikflak aan iedereen willen laten zijn
Hangt sterk van het horloge en de steenzetting af.
Deze Chronomat met MoP wijzerplaat en diamantjes zou ik rustig dragen. Prachtig.
Het horloge wat jij toont is pure lelijke kermis, al ben ik niet 100% zeker of ik 'm zonder diamanten zoveel beter zou vinden, want het is een DD. De Chronomat 36mm zonder diamantjes wint daar ook van.
En dan dit:
De Grand Seiko SBGY008 Shizuri-yuki. Zo maak je een moddervokking iced horloge. Dit is de absolute bom.
Nogmaals, zodra het ĂĽberordinaire kermis wordt haak ik heel erg af.
Alleen voor dameshorloges.
Elk herenmodel met diamanten vind ik minder mooi dan hetzelfde model zonder diamanten.
Enkele diamantjes, bij een dameshorloges kan o.k. zijn. Waarbij echt geldt: less is more.
Bij overvloedige toepassing en sowieso bij herenhorloges is het o.k. als je een narcistische drugsdealer en vrouwenhandelaar bent.
Ja zijn factory diamonds!
Dat heet suiker bij de Rolex-boys.
Echt? Ik vind dit juist een goed voorbeeld van hoe je een prachtig ontwerp met een paar steentjes volledig kamp maakt. Even uit interesse; heb je ook plastic hoezen om je bank thuis? Maar echt zonde. Zonder diamant is 'ie echt fantastisch. Oh well, ieder z’n ding I guess
Haha, kon ook niet anders dat na die opmerking de meest understated modellen met diamant komen