Horloge met skydiven

Beste HFers,

Ik begrijp dat er fliegers bestaan, en dat er een zoekfunctie en Google is. Helaas werd ik hier niet veel wijzer van. Mede door een horloge genaamd skydiver.

Mijn vraag is: heeft skydiven, de snelheid en mogelijk andere luchtsamensteling mogelijk negatieve gevolgen voor een uurwerk?
En bij welke hoogte zou dit zijn?
Zijn er leden die hier ervaring mee hebben?

1 like

Waarom zou je überhaupt een horloge om willen met skydiven? :rofl:

1 like

Omdat ik geen zin heb om ā€˜m af te doen. Eigenlijk dezelfde reden waarom ik altijd een horloge om heb.

2 likes

Ik gok dat het niet zoveel moet uitmaken. Als die maar goed vastzit om je pols :joy:

4 likes

Nee, enige waar je op moet letten is dat je niet met je mond open uit het vliegtuig springt.

3 likes

Misschien de Edox… Skydiver?

16 likes

Ja mijn vooronderzoek (ruim begrip) bracht me niet veel verder dan dat ik nu een Edox Skydiver wil, gaaf ding zeg.
Ik dacht aan m’n Alpinist, dan kan die toch veranderingen in de atmosfeer mee maken want ik heb teveel hoogtevrees voor de bergen.
Je gunt zo’n ding toch z’n natuurlijke habitat.

6 likes

Just to be sure … dit ā€˜zou’ moeten werken :blush:

14 likes

Deze Skydiver Neptunian is gezien de specs heel veel waar voor je geld en op rubber voor een hele leuke prijs op te pikken :point_down: Doe er je voordeel mee :wink:

2 likes

En een blauwe plaat. Deze staat nu daadwerkelijk bovenaan m’n verlanglijst…
Geen antwoord op de vraag, toch geholpen :joy_cat:

3 likes

Graag gedaan :joy::+1:

1 like

Ik heb mijn horloge nog nooit afgedaan bij het skydiven. Heb er uberhaupt nog nooit over nagedacht. Ook niet toen ik nog met een traditionele parachute sprong.

Ik zie bij veel Sinn horloges staan dat ze ook ā€œunterdruckssicherā€ zijn, zodat het kristal er niet af wipt op grote hoogte.

Nu ben ik geen natuurkundige, en zeg je ook niet vanaf welke hoogte je uit een naar behoren functionerend vliegtuig wilt stappen, maar ik kan me voorstellen dat Sinn daar niet voor niets over na heeft gedacht.

Dat gezegd hebbende, mijn tip zou zijn om niet te gaan parachutespringen.

Een tegelsteen van 44x16mm? Tja. Ik vind hem vooral nogal fors. Ik raad je aan om te passen.

4 likes

Toen wij boven Zimbabwe uit die Chinook sprongen draaiden we gewoon even de kroon open. Niks aan het handje.

8 likes

De kroon had je, voor die ā€œsprongā€, ook gewoon dicht kunnen laten hoor. :nerd_face:

5 likes

Vriend @oni draaide dus een keer in de heli enthousiast een keer zijn kroon los maar vergat hem later weer dicht te draaien toen we de Buzi inslopen om wat opstandige locals uit te schakelen. Daar kon die 5513 niet echt goed tegen. Gelukkig heeft hij hem later kunnen ruilen tegen een aapje. Veel lol mee gehad.

8 likes

Ik heb dat ding iets later weer kunnen overnemen van die man, voor een zak Chupa Chups, omdat hij niet meer liep.

Paar jaar later op laten knappen en weer geruild voor een oude VW bus. (Ook een hoop lol mee gehad.)

16 likes

Lekker dan, zat die ander dus met jou opgescheept :rofl:.
Ik ben ook aan het oefenen, heb de sprong van de drempel in de kamer overleefd, pffff wat een angst had ik maar mijn Rollie overleefd alles :wink:

4 likes

Nu hoeft het niet meer. Het kan snel gaan in zo’n ADHD Pfas breintje.

1 like

Wel een leuk plaatje voor ā€œwat dragen wij vandaagā€ en als de Edox skydiver nou niet in de collectie komt voor die tijd heeft hij direct een mooie ā€œwat had je willen dragen vandaagā€ plaatje…