Gebruikte leren bandjes. Brrrr.
Ben u zo vies van uw medemensch?
Wel van zijn oude in het leer getrokken schweet.
Klopt voor 184.95 euro heb ik um weer in de stal gehaald ook bij w2d. Niks mis mee en een geweldige klok die ik al eens had en weer verkocht had (SKX009) en daar vreselijke spijt van had. Ik hem um nu en hij gaat niet meer weg.
Sinds een jaar verander ik elke maand (als het lukt dan) van horloge voor de fun. Helaas heb ik gemerkt dat ik alles via Marktplaats makkelijker verkocht krijg dan via het forum.
Moeilijk te vinden/gewilde horloges zijn overal wel verkoopbaar.
Het merendeel van de horloges die hier worden aangeboden vind ik niet interessant, en ik denk dat er meerdere dat met mij vinden.
Door dat geflipper komen ook steeds de zelfde klokken weer voorbij. En de zg veilige klokken, die gaan wel. Door dat geflipper durven maar weinig een risico te nemen, denk ik. Iedereen was zo enthousiast over de Hanhart, maar hij werd hier niet verkocht. Ik ben overigens niet anders.
Andersom heb ik op eBay wel eens goeie deal gemaakt door iets te kopen met een slechte foto, waar niemand op bood.
Via HF moeilijker? Ik kreeg dat gevoel wel een beetje. Dus tegenwoordig volg ik de omgekeerde route: eerst op Marktplaats, en mocht dat niets zijn dan pas op Horlogeforum. Tot nu toe halen ze HF niet, dus valt me alles mee.
Uiteraard moet je alle goudzoekersbiedingen dan wel voor lief nemen, en niet op reageren.
En als je 23 keer moet uppen? Geef hem nou eerst een servicebeurt.
EDIT niet bedoeld als reactie op onze starship kapitein. Foutje van mij.
Een geslaagde gok dus. En zelfs goede foto’s kunnen in de praktijk een mindere deal opleveren.
Geeft niks, Marijn.
Is ook zo, beschadigingen die nèt niet zo duidelijk zijn in de foto, door de hoek waarmee ze zijn genomen, bijvoorbeeld. Ach, ben ook wel een paar keer het schip ingegaan op eBay, maar over het algemeen valt het mee. Maar ook wel eens dat iets stuk was, terwijl dat niet gemeld is en dan beweert de verkoper dat alles perfect werkte, toen het verstuurd werd. Had ik met mijn Caravelle…
Ik merk op dat kleine krassen, mankementen en beschrijvingen minder nauwkeurig worden omschreven. Als je bij ontvangst de verkoper erover bericht, dan wordt je afgedaan als een zeurkous. Dit zorgt ervoor dat ik voorzichter ben geworden. En al vaker iets niet koop.
Een mankement verdoezelen om enkele tientjes meer te incasseren ? Foute instelling.
Goede afspraken maken goede vrienden.
Hou het correct aub. Of neem je toevluchf tot Marktplaats of …
Ik ben altijd zeer nauwkeurig en precies in de omschrijvingen en meestal ben ik ze snel kwijt.
Die ene sunburst heb ik echt uit de verkoop gehaal nadat ik dit gezegd heb, niets zo waardeloos als hem dan toch met korting uppen als je eerst aangeeft dat ie dan niet weggaat.
Week daarna kreeg ik een pb met een voorstel, anders had ik hem zelf weer gaan dragen.
Denk dat het een combinatie is, veel aanbod, meer adverteerders en ook is een oorzaak dat sommigen beginnen met een absolute hoofdprijs.
Zeg nu zelf, hoevaak komt het niet voor dat je een klokje verkoopt, en dat je hetzelfde horloge een week later te koop ziet staan voor meer geld…
Just my 2 cents, persoonlijk heb ik er geen last van, als ik verkopen wil, lukt dit meestal wel. Nog nooit moeten uitwijken naar marktplaats, eBay of andere verkoopkanalen.
(Geloof ik, zoveel geflipperd
Daarom plaats ik er altijd een filmpje bij, zodat de persoon zelf een oordeel kan vellen over het horloge dat je verkoopt. Voor de één kan een 90% goede staat anders zijn dan voor een ander.
Oplossing; zet een “1” voor je vraagprijs… opgelost zou je denken toch? Of een “2” als je echt wil knallen
Er komt sinds een jaar wel degelijk veel minder reactie op een verkoopstopic, hoe het komt weet ik niet.
Ik verkoop nu alles op Catawiki, topprijzen en nog nooit problemen gehad.
Het enige verschil wat ik kan zien is dat er bijna niemand meer de de moeite doet om een volledige adv. te maken…
Een tekstje, een foto en hopla ! Bij een band of onderdeel is dit normaal maar voor en horloge…
Ik heb laatst voor het eerst een horloge geruild zonder cash up of down. Zeer prettig als je niet op tientjes gaat zitten wegen.
Aan de andere kant is het aanbod ook niet je van het de laatste tijd. Hoop meuk/rommel.