Horloge moeilijker verkoopbaar via HF?

Laatste transacties allemaal (stuk of acht) met Ten2Two gedaan.
Lekker f2f en geen gezeur, zal iets meer kosten maar dan heb je geen gezeur met berichten over en weer, inpakken, opsturen en meningsverschillen over de omschreven staat.
Dat laatste heb ik gelukkig nog niet gehad.

Als ik hier weer zou verkopen zou ik toch voor persoonlijke overdracht gaan.
Zeker voor de >500,00 horloge.

2 likes

Heeft Jaap echt vier Marinemasters van je gekocht en weer aan je verkocht.:joy:

1 like

Nee, het waren er drie. :joy:

4 likes

In het algemeen geheel mee eens - maar de ongeveer 1 week gedragen (dat zie je gauw genoeg) alligator-Rios die laatst bij een deal inbegrepen zat, toch maar gehouden. :slight_smile:

1 like

Dat is ook mijn ervaring. Laatst sinds lange tijd weer 2 horloges verkocht, en dat ging snel (prijsklasse 150-175).

Wat m.i helpt is een goede advertentie met goede foto’s en een goede omschrijving.

Groeten,

Tecco

5 likes

Sommige horloges geven wij hier in de lage landen gewoon geen geld aan uit terwijl ze elders waar de vintage markt veel minder gesatureerd is er top-dollar voor betalen.

2 likes

Even een paar clichés erin gooien, de markt heeft altijd gelijk en hobby’s kosten geld. Dus gewoon de afschrijving accepteren op je nieuw gekochte en daarna weer tweedehandse te verkopen klokje.

En @marijn heeft niet altijd gelijk (en eigenlijk altijd ongelijk als hij offtopic gaat ;-)) maar een gedragen leren bandje is echt vies en daarom niets waard!

6 likes

Ik dacht al dat het aan mij lag. Ik vind het een ranzige gedachte en daarbij redelijk komisch zoals gedragen lederen bandjes hier regelmatig aangeprijst worden.

Maar goed, als anderen er geen probleem mee hebben dan moeten ze vooral hun gang gaan.

1 like

Ik moet ook bekennen dat ik hier ietwat afkerig van ben.

Sterker nog, zelfs met een stalen band gaat ie eerst een uurtje in de schoonmaakmiddel met kokendheet water voordat ik hem omdoe…

3 likes

Naar mijn idee is een (heel) groot deel van het interessante horlogeaanbod ( en of de members ) verdwenen bij het verschijnen van de nieuwe forumlayout (+ regels).

Wat @louis zegt. Heel veel spannends komt er toch ook niet meer voorbij de laatste tijd. Voor mijn gevoel was er een jaar geleden meer en beter aanbod, maar dat zal dus onder andere komen doordat sommige verkopers hun waar aanbieden op andere verkoopkanalen. Wat ook al is gezegd, goede tekst en foto’s doet ook al een hoop.

Ben ik dan een van de weinige die zijn horloges - voor opsturen - grondig reinigt.
Ik heb inderdaad al diverse malen meegemaakt dat het huidsmeer nog op de achterkant van de kast en band zat.
Maar goed, al tijden geen horloges ver- en - gekocht via dit medium.

Denk inderdaad dat dit veel gebeurt de laatste tijd.
Best wel jammer uiteindelijk.

1 like

Persoonlijk vindt ik dat erg jammer inderdaad. Tot nu toe ook geen nare ervaringen gehad met zowel koop als verkoop. Blijft voor mij toch dagelijkse kost om het verkoopgedeelte af te struiken. Maar het aanbod laat te wensen over.

1 like

Ook daar zullen mensen verschillend over denken, want wat zoek je ?
Maar ik denk te begrijpen wat je bedoelt. :wink:

Dat denk ik ook wel😉

1 like

momenteel:

IWC ingenieur 7 days
Tudor Sports Watch
Sinn 356
Rolex GMT Rootbeer
Rolex GMT 2x
Breitling Colt 2 x
Omega speedmaster Co axial

en ik kan nog wel even doorgaan.
Voor de kleinere portemonee:
Seiko mini snow monster
Orient curator
Deep blue sun diver
Tissot seastar 1000

Ik ben nog geeneens 1 pagina ver met de laatste. Hoezo er staat niets te koop? Misschien niet jouw smaak, maar mooie klokken zat.

8 likes

Het verschil tussen feiten en gevoel is weer eens aangetoond.:wink:

4 likes

Wellicht zitten we ook al te lang in de snoepwinkel.

6 likes

Dat dus

1 like