Horloge onderdelen

Ach ik ga donderdag even een bakkie doen bij William, geen stress, is slecht voor de bloeddruk :innocent:

5 likes

Klopt. Maar aub, red dit uurwerk en geef de beste kerel een Unitas :joy:. Ik kan je een Chinees opsturen… Maar dat werkt een beetje bagger.

3 likes

Rijd met dat ding eens langs bij iemand hier op het forum die je kan helpen?

Moet ik ook nog steeds eens doen met eentje van de mijne.

3 likes

Tjonge jonge, wat een stres @Nash
Maak je niet zo druk . Is mijn bezit en ik maak zelf wel uit wat ik er mee doe…
Ik wil hem zowiezo herstellen en nee ik ben er niet opuit om dit klokje te vernielen.
En die kwats over dat ik gratis les vraag, denk na voor je wat zegt, ik heb hier niks over gezegd! Ik vraag alleen maar info en adressen voor onderdelen.
Dat er nu een mede liefhebber op mij gereageerd heeft en een bakkie koffie komt doen is prima toch. Ben ik hem ook zeer dankbaar voor…

Over het boos worden, hoe denk jij dat ik me nou voel na je berichtje…

Fijne dag beste leden.

2 likes

Uiteraard, en natuurlijk niet. Maar aangezien je geen idee hebt wat je doet, is dat wel wat er hoogstwaarschijnlijk gaat gebeuren. En wat @TKH gaat proberen voorkomen.

Wel, stel je voor dat iemand je vraagt “Ik heb een Jaguar E-type oldtimer staan, ik ga die z’n motorblok even zelf herstellen maar heb nog nooit iets met automotoren gedaan. ik heb wel een Engelse sleutel liggen. Iemand een idee waar ik onderdelen kan vinden en wat voor smeermiddelen ik nodig heb?”.

Je zit op een forum voor horlogeliefhebbers, kan je je wel inbeelden dat daar de haren van rechtkomen. :joy:

Goed dat je die Omega terug goed wil krijgen, maar hou die als parallel dingetje naast het “leren herstellen”. :smile:

7 likes

En vervolgens een foto plaatst van die e-type onder de achteras opgetild met de lepels van de vorkheftruck.

8 likes

Klopt ik heb wel eens een uurwerk met een hamer platgeslagen dat was overigens geen Omega.
Heb het wel een keer bijna gedaan met een JLC

Dit inderdaad.

Klopt. Maar adviezen sla je in de wind.

Ik had je nog een Chinese 6498 op willen sturen als je enige mate van inzicht had vertoont. Maar ik wens je nu maar veel succes met

Want zonder onderdelen (gaat heel lastig worden) en met 0 ervaring is dit wat er gaat gebeuren.

:v:

Verder even goede vrienden.
Gr Nash

1 like

Ik zit er nog steeds.

Sluit me wel aan bij vele. Ik heb recent wat eigensloop werk weten te fixen van de start van men frot carrière. Gisteren nog op de opleiding besproken, wil je goed worden in wat je doet zul je veel uurwerkjes moeten doen. Wil je het vak gaan leren op dit soort uurwerken kun je vast je financieel adviseur bellen of je een lening kan starten. :joy:

Dit gaat je sowieso geld kosten.

2 likes

En het is nog nieteens vrijdag middag :joy:

1 like

Als het gaat over eigenwijs? Daar kan ik ook wat van! :innocent:
Bij deze: Hij heeft gelijk
A) het is zijn eigen horloge
B) het is erg leuk om te doen.
C) niet alles gaat meteen , per sé stuk.
D) onderdelen zijn nog wel te krijgen. Het is geen moderne onbetaalbare Omega
E) Hij mag altijd hulp vragen.
‘Eigenwijs is ook wijs’

3 likes

Dat aandrijfrad voor het centrale secondenrondsel kan er echt alleen met de juiste Presto er af… …dus daar ga je al.

2 likes

Ach die Presto is maar €90,- oid :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar deze lijkt me niet opgeperst te zitten als bijv de 285:

3 likes

Inderdaad Tim, je was me net voor.
Het 3e rad van deze Omega is een speciale met 2x rad op dezelfde as.

Maar denk niet dat TS hiermee geholpen is of geïnteresseerd is in deze informatie!

Hij verwacht zo maar even vintage onderdelen te kunnen kopen. Ben zelf voor Omega geautoriseerd en op het doorleveren van kast- of uurwerk- onderdelen staat een forse boete en je verliest je autorisatie.

7 likes

Waarrom moet ik toch steeds hier aan denken :thinking:

2 likes

En zo meteen weer naar de les in Hasselt. Sleutelen aan de 7750. Da’s moeilijk genoeg… :smile:

3 likes

Bij Omega alvast 50% a 60% niet meer leverbaar voor dit caliber, met wat geluk gebruikte op e-bay, maar dan kan het onderdeel vaak in slechtere staat zijn dan wat je had. (Alles onder caliber 500 wordt moeilijker)

En zoals Horloge24 aangeeft, niemand met toegang tot de onderdelen (Omega gecertificeerde horlogemakers) mag ze doorverkopen contractueel gezien, met zelfs verlies van certificering eventueel als gevolg.

Vandaar dat ik het verhaal nu al kan uitschrijven hoe het gaat lopen.

5 likes

Da’s fraai van Omega! Zelf kunnen ze niks meer doen voor zulke oudjes, maar op het verkopen van onderdelen zou straf komen?

Neenee. De onderdelen die ze wel kunnen leveren, en die ze enkel leveren via gecertificeerde verdelers, mogen door die verdelers niet zomaar doorverkocht worden. Wat ze zelf niet leveren maakt hun zaak niet.

Maar ze hebben dus niet veel meer liggen van die oudjes. Wat te verstaan is :neutral_face:

1 like

Kunnen ze wel, als je een jaartje geduld hebt. :innocent:

6 likes