Horloge ontwerpen

In een bui van verveling dacht ik bij mijzelf, laat ik eens een horloge gaan ontwerpen. Zomaar begonnen en ziehier het resultaat van een uurtje werk:

Zoals jullie kunnen zien is het nog lang niet. Ik heb de ontwerp gemaakt in AutoCAD en kan hier ook 3D mee ontwerpen dus in principe kan ik erg gelikte plaatjes maken als het echt moet.

Ik vroeg mij af of er hier mensen op het forum zijn die zelf horloges ontwerpen en ze misschien zelfs laten maken. Het lijkt mij namelijk fantastisch om met een eigen ontworpen horloge om mijn pols te lopen.

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken en of er dus mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Een community effort om een horloge te ontwerpen voor “De Horlogeforum.nl Limited Edition 2013”?

En nee ik heb er zelf totaal geen ervaring mee.

Het ontwerpen is een ding, maar het laten maken van 1 enkel exemplaar gaat serieus geld kosten, als het al mogelijk zou zijn.

Haha, wie weet! Ik ben overal voor in!

Klopt dat begrijp ik at het geld gaat kosten. Maar waar moet ik aan denken? Niet dat ik er 1 voor mijzelf wil ofzo maar meer van, laten we iets moois maken waar iedereen plezier van heeft.

Ik heb nu een Tactico tc2 besteld er zijn er 169 van gemaakt en zo ontzettend duur is die nou ook weer niet. Uiteraard hebben zij de mogelijkheden om het horloge te produceren maar wat als wij (ik) met een ontwerp kom waar meerdere mensen interesse in hebben. Dan hoeft het niet duur te zijn toch?!

Het is uiteraard maar gewoon een idee, het lijkt mij iig ontzettend leuk!

Natuurlijk kan het, maar helemaal van scratch is een zeer tijdrovende klus, en je moet genoeg geinteresseerden hebben. Het is echter al een aantal keer gedaan op verschillende fora.

Leuk idee. Zou de 4 op 45 niet iets kleiner moeten?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Heel leuk idee, jou ontwerp oogt naar de tag heuers kan dit kloppen?
veel succes