Horloge op afbetaling...dat moet je toch niet willen?

Horloge op afbetaling? Recipe for disaster volgens mij. Stel je verliest hem/hij wordt gestolen, dan ben je nog maanden aan het betalen voor iets wat je niet hebt.
Zou me niet verbazen als ze je een verzekering proberen te verkopen om dat scenario af te dekken. Wellicht beetje calvinistisch, maar ik zou er toch gewoon voor sparen ipv afbetaling.

@Jeffreyh1984 heeft wel eens verkocht op afbetaling misschien kan hij er iets over vertellen.

3 likes

Nja waarom niet? Niet iedereen kan sparen. Je kan tegenwoordig zelfs een laptop op afbetaling terugbetalen aan de mediamarkt. Het kost uiteindelijk wel meer, maar je voelt er maandelijks niet zo veel van.

3 likes

Ik ben ook van het sparen en dan pas kopen, maar er zijn zat mensen die graag lenen om van alles en nog wat te kopen. Je wilt niet weten hoeveel jongeren er zijn met flinke schulden. En tot overmaat van ramp staat er weinig/geen bezit tegenover.

1 like

Veel meer. Je kunt veel beter je bank binnenwandelen en daar wat regelen dan die financiering van de winkels doen. Toen ik voor een MacBook ging kijken bij de mediamarkt zag ik schrikbarende bedragen.

1 like

Ik ook! Maar Ik you het voor me :joy::joy:

3 likes

De “nieuwe Dixons” had ook wel een “geinig” verdienmodel bedacht .
https://tweakers.net/nieuws/112761/vernieuwde-dixons-gaat-alleen-apparaten-verhuren.html
Check ook vooral de eerste comment :grin:

7 likes

Haha briljant

1 like

Van sparen merk je toch net zo weinig als maandelijks betalen?? Het enige verschil is dat je het horloge NU wilt hebben. Wellicht moet iemand dan toch bij zichzelf te raden gaan of dergelijke producten wel passen bij de rest van het bestedingspatroon.

2 likes

Mja als een van mijn horloges gestolen wordt is het effect hetzelfde qua gevoel denkik.
Een telefoonabonnement is wel heel normaal geworden wat natuurlijk ook kopen op afbetaling is.
Als het onderaan de streep niet veel extra kost heeft kopen op afbetaling mijn voorkeur (wat niet heel vaak zo is).

1 like

Met huizen doen we het allemaal. Je kunt ook drie ton sparen en op je vijftigste een huis contant aftikken. :joy:

4 likes

Ik denk dat ik ook maar wasmachines ga verhuren… :slight_smile:

maar goed… een horloge op afbetaling… tja… “whatever floats your boat” zeg ik dan maar…

“Lenen is achterstevoren sparen… helaas werkt de rente ook achterstevoren”… maar desondanks kan het natuurlijk wel… iedereen kent het concept… en of je em nou financiert via de verkoper, of dat je er zelf een PL voor afsluit?.. niemand die’t weet… en wat niet weet, wat niet deert…

Voor mij persoonlijk, is het traject van sparen, en eventueel flipperen om een bepaald horloge te verkrijgen een deel van de fun…

4 likes

Hahaha, ongelooflijk dat zo’n bedrijf echt denkt dat de markt daar massaal in trapt. Doet me denken aan Skala, herinnert u zich deze nog? Nog? Nog? Nog?

1 like

En vergeet de voorpret niet die bij het sparen hoort. Die is net zo leuk als het echte kopen als het bedrag bijeen is.

3 likes

Dan kan je zo weer een heleboel horloges kopen, als je die marges ziet :smiley:

Er schijnen ook mensen te zijn die autos op afbetaling kopen dus waarom geen horloges?

2 likes

Wat denk je van al die keukens van 20-30K die echt ongeveer iedereen maar even gaat halen bij de keukenboer?

Ik heb hier de oude Bruynzeel-meuk uit 1959 nog hangen in de keuken. Zag niet zo lang geleden vrijwel mijn gehele keuken in het Haags Gemeentemuseum. :relaxed:

edit - picje er bij. Sorry voor de vuile vaat…

17 likes

Mag toch hopen dat je je horloge niet verliest

1 like

Inderdaad! Dat museum heeft veel van Mondriaan en van De Stijl en dat wordt uitgebreid tentoongesteld. Prachtig, dat jij zo’n keuken in je huis hebt! Heel bijzonder. O, schitterend die glazen potten onder de kasten en die broodtrommel! Tomado?

2 likes

Mwa, waarom niet. Beetje afhankelijk van de rente die je betaald. Sparen is leuk als je binnen afzienbare tijd dit kan realiseren.

Het lijkt me overigens logischer om een horloge op afbetaling te kopen dan een telefoon. Een horloge hou je de rest van je leven. Een telefoon is na afbetaling/afloop abonnement zo achterhaald dat je direct een nieuw abonnement afsluit.

En toch vinden we het verhaal mbt een telefoon heel normaal.

2 likes