Horloge op rubberband

Voorheen kocht ik enkel horloges met stalen band. Zo ook de Zenith defy. Echter hierbij zat een rubberen band.

Daardoor rubber meer gaan waarderen en deze zomer ook een Tag Heuer gekocht, alleen rubber.

Nu overweeg ik om ook een duurder horloge te kopen op enkel rubber. Daar zit mijn twijfel, staal gaat langer mee gevoelsmatig. Ergens ben ik bang dat het bandje over een aantal jaar is versleten maar het horloge niet.

Wat is jullie ervaring met horloges op een rubberen band? Makkelijk te vervangen, leveren de gerenommeerde merken jaren later nog steeds nieuwe bandjes? Of zijn ze eenvoudig te vervangen door een ander (merkloos) bandje?

17 likes

Ja

Ja

Afhankelijk van het horloge. Meestal niet omdat de bandaanzet specifiek is voor het model.

3 likes

Heerlijk in de zomer die rubber banden.

7 likes

Dank voor je antwoord!

2 likes

Mooi horloge! Structuur op de band ook goed uitgevoerd.

2 likes

Bijna alles wordt hier vroeg of laat op een nato gezet. Schoenendoos vol in alle kleuren en maten.

4 likes

Ik koop steeds al mijn horloge’s op staal.
Rubber is makkelijker (en in vergelijking goedkoper) om nadien aan te kopen/vervangen.

7 likes

:point_up_2:
dit

4 likes

Dat snap ik, heb ik ook met de omega seamaster gedaan. Gekocht op staal en later rubber toevoegen.

Alleen sommige horloges worden enkel op rubber geleverd.

2 likes

Dan heb je weinig keuze natuurlijk.

Maar zoals er fabrikanten zijn die rubber banden maken, zijn er ook fabrikanten die stalen banden maken. Al dan niet voor een speciefiek merk/model.

Bij gerenommeerde merken zal je ze nog lang kunnen nabestellen. En indien dit toch niet (meer) het geval blijkt te zijn, zijn er andere fabrikanten die kwalitatieve opties kunnen leveren. Al dan niet voor een speciefiek merk/model.

2 likes

Goed om te lezen, bedankt voor je antwoord.

2 likes

4 likes

Zeer fraai horloge, met drie schitterende kleuren blauw, ook de cijfers zijn mooi. Zeer geslaagd ontwerp van Longines.
Ik heb vorige week ook een Longines gekocht, maar die is enkele generaties ouder en zit vol met mooie bruine sproeten. Volgens mij heb je ook een zeer interessant beroep, het lijkt me heel mooi werk.
Ik heb vroeger vele jaren in het M.O. en het Caribisch gebied gewerkt voor Ballast Nedam onder andere, Ballast Nedam zul je wel kennen neem ik aan.
Veel plezier met de mooie Longines en laat nog maar es keer wat foto’s zien van deze blauwe rakker.

3 likes

@Macx
Bedankt!
Van 1993 tot 2012 in de PG, Azië en Zuid-Amerika gewerkt in de Baggerindustirie voor VO en Deme. Sinds 2012 weer Wereldwijd in de Offshore olie/Gas.

3 likes

Mooi leven gehad hé, ik heb ook veel van de wereld gezien, St.-maarten en op Aruba, Irak Bahrein Saoedi gewerkt vanaf 1979 tot 1986. Time sharing appartementen gebouwd op St-maarten, het Hyatt hotel op Aruba en vliegvelden in Saoedi, complete dorpen voor defensie, verbinding tussen Bahrein en Saoudi etc etc. mooie tijd gehad.

2 likes

Dit dus. Afhankelijk van merk en model kan het lastiger zijn om later de stalen band los te vinden van wat ik begrepen heb.

2 likes

Ik vind het erg prettig dragen…zeker in de zomer. Lichtgewicht en smoelt vaak goed. Leuk afwisselen met staal.

7 likes

Ik kan het je aanbevelen. Als dit bandje slijt word ik boos. :joy:

Waarom zou het slijten en of niet meer leverbaar zijn? Ze blijven toch gewoon horloges maken met dit soort oysterflex banden.

Een tropic uit de jaren ‘50 is toch ook nog functioneel. Rubber of siliconen is geen lederen band.

Helaas op metaal niet te leveren.

5 likes

Mooie band. Is die van Longines en speciaal voor dit horloge of universeel?

3 likes

Is de band van Longines zelf.

3 likes