Horloge op rubberband

Op staal gekocht, later de rubber band gekocht en deze draagt heerlijk en geeft het een extra mooie uitstraling :heart_eyes:

7 likes

Dit is misschien interessant als ik naar je vorige aankopen kijk, Hermes H08. Titanium case en sluiting. De rubber band is super en blijft leverbaar met top Hermes kwaliteit ala rolex zoals aangegeven door @Brick

(lijkt groot, is het niet echt door de drop van de band/foto)

3 likes

Imposante Zenith hoor.
En met rubber niet zo zwaarmoedig maar frivool.

En met dank aan Ali heb je voor een grijpstuiver alle kleuren van de regenboog voor elk horloge.
Dingen zijn nog prima kwaliteit ook.

1 like

Heerlijk dat rubber!!

1 like

Inderdaad, zou raar zijn dan koop je nooit weer een horloge van dat merk.

Dat ze overwegend naar zijn. Ik vind het eigenlijk niet lekker dragen, de banden gaan stinken, en het ziet er niet uit. Voor in het water is metaal of een single pass NATO veruit superieur voor de huid en zo, en het ziet er beter uit.

Gelukkig kun je het rubber er vaak vanaf halen.

Kortom: rubber is voor ball gags, schoenzolen, of banden. Niet voor aan de pols.

4 likes

Haha, nooit zo naar gekeken, deel je mening helaas niet.

Moest ik even opzoeken maar

IMG_8115

Rubber heeft hier nooit lang op een horloge gezeten in tegenstelling tot nato. Maar de originele band van de Barnacle draagt toevallig erg fijn.

4 likes

Dat ligt aan de gebruiker.

Het fijne van al die premium straps is dat je ze kunt schoonhouden. Met leer is dat toch lastiger.

1 like

Met leer duik ik de plomp niet in.

Maar leer kun je zeker goed onderhouden.

1 like

Ik zei niet dat je het niet kan onderhouden he.

Dat gaat pas stinken.

1 like

Dit was eigenlijk de video die ik zocht:

Iets met Britse heren die in overhemd en stropdas leer op staan te frissen. :slight_smile:

Dat is correct. Maar als je bovenstaande dingen doet, namelijk schoonmaken, drogen, relevante schoenpoets en wax appliceren, dan heb je zo weer een mooie band. Mocht het nubuck zijn, daar zijn andere tools voor, en mocht je mat willen houden dan kan dat ook.

Vervolgens heb je weer premium leer. Als je het fatsoenlijk laat drogen, en niet bij hitte doet of zo. :slight_smile:

1 like

Ben ik gelukkig niet de eenigste, ik heb wel een paar horloges op rubber maar die draag ik alleen in de winter want als het warm is dan plakt die zooi aan je lijf en blijft nog hangen ook nog, ik draag alle horloges los maar bij warm weer werkt dat met rubber niet…

Als ik maar enigszins een originele stalen band kan kopen voor deze horloges koop ik ze ook

2 likes

@kesj

1 like

Heel erg tof.

1 like

Oysterflex is de oplossing. Met wangetjes aan de binnenzijde.

2 likes

Breitling rubber. Zeer comfortabel, stevig, dik en soepel (heb ik overigens vaker gehoord :roll_eyes:)

Plakt niet, stinkt niet, bevalt super goed.

3 likes

Proberen kan ik altijd natuurlijk, wie weet…

1 like

Gave binnenkant.

1 like

Deze is alleen op rubber geleverd. Omdat ik niet helemaal vertrouw dat deze band over 10 jaar nog door PD geleverd kan worden bestel ik er nu alvast 1 extra…

2 likes