Dat is ook een optie inderdaad.
Eensch … Ik heb het geprobeerd, maar na een half uur begint het te irriteren. Dus nee dank je.
Ook ik heb het maar kort erop gehad,
Nog geen halve dag.(2×)
Leek me leuk een andere look.
Ben tot de conclusie gekomen niet voor mij.
oysterflex bevalt heel goed.
AP rubberband is ook heel comfortabel
Heb ook een RubberB op mijn Sub LB gezet en ok maar met de originele band toch beter.
Staat pèrfect bij die Fortis.
Stalen band heeft mijn voorkeur al hoewel rubber met oem sluiting zou ik wel overwegen als 2e band erbij. Leuk onderwerp zet me aan het denken wat een beetje stroef gaat haha.
Hele gave uitvoering, erg mooi.
Ik hou zelf het minst van stalen banden. Ik vind ze gewoon niet mooi. Ik vind het zo verfrissend om een horloge dat je meestal op staal ziet, zoals een sub, een keer op leer, rubber of nato te zien.
Ik vind staal niet lekker dragen omdat het zwaar is, rammelt, en je haren uit je arm trekt. Ik vind ze lastig op maat te maken en ik hou niet van de kliksluiting. Wanneer ik een horloge op staal koop vervang ik de band vrijwel altijd.
Leer is geweldig mooi, maar op warme dagen trekt er zweet in. Daardoor verkleurt het, ontstaan vlekken en erger nog, het gaat en blijft stinken. Ik draag horloges op leer dus niet in de zomer. Ik dacht toen dat nato de oplossing was, alleen was mijn eerste zandkleurig. Ook die verkleurde, werd vies, en ging op een gegeven moment toch stinken. Gelukkig kun je die wassen.
Al voor ik op het forum kwam heb ik daarom rubber ontdekt. Dat vind ik veruit de prettigste soort band. Pas op het forum heb ik de tropic ontdekt, wat ik ook het mooist vind staan op een duiker-achtig horloge. Ik ben absoluut tropic-fan.
Mooie samenvatting van de voors en tegens van verschillende type banden.
Die Sea-Surfer is een leuk ding zeg👍🏻
Een rubberen band zal minder lang meegaan dan een stalen band.
Maar een rubberen band is daar in tegen wel goedkoper om te vervangen dan een stalen.
Plus het ligt er ook aan wat zo’n band allemaal te verduren krijgt en hoe vaak je hem draagt.
En de aftermaket-bandjes zijn vandaag de dag ook van best goede kwaliteit.