Horloge op Uhrforum.de

Ik heb een horloge gevonden op de Uhrforum.de marktplaats. Maar nu zit ik er een beetje mee hoe ik het beste de betaling/verzending kan afhandelen? Het gaat om een bedrag van 400 euro. Iemand daar ervaring mee? De veiligste manier is natuurlijk face-to-face… Maar zijn er ook andere veilige manieren? Hoe doen jullie dat?

1 like

@triplock heeft ervaring om UF.

9 likes

:innocent::grin:

Voor TS: ik koop niks meer op UF… Te riskant. :astonished:

4 likes

Ik heb het een keer overgemaakt en een keer via PayPal Friends & Family gedaan. Als het een UF’er is met goede credentials dan durf ik dat wel.

En als het geen 7000 euro is. :joy:

5 likes

Dat was het. Bijna weer vergeten.

4 likes

Stiekem nog even aangevuld, ouwe boef.

3 likes

3x gekocht waarvan 2x met PayPal F&F en 1x overmaken. Alle 3 de keren goed gegaan. Je moet alleen wel veel geduld hebben met Postnl…Het duurt erg lang voordat het er is en je pakket verdwijnt enige tijd van de radar als het pakket van DE naar NL wordt overgedragen.

Maar goed, je kan altijd pech hebben ook al lijkt het zo goed.

Conclusie: het blijft een gok!

Hij is sterk bezig vandaag, eerder stal hij de armharen van @HanDavinci :sunglasses:

5 likes

DHL doen. Stukken beter.

2 likes

@anon50762135EV werkt parttime.

3 likes

Zeker. Samen hebben jij en ik één fulltime baan Joentje. :joy:

2 likes

Klopt, alleen willen die gekke Duitsers dat dan weer niet!

2 likes

:rofl::rofl:

1 like

Verschillende keren gedaan. Als het een betrouwbaar lid is en beneden (voor mij 500) een bepaald bedrag is, gewoon IBAN en aangetekend op laten sturen.

Wat willen ze dan? Hermes?

Yup, alleen Hermes. Volgens mij iets te maken met het kunnen verzekeren ofzo.

Nee, want dat kan bij DHL, Fedex en zo ook gewoon. Het is puur omdat het goedkoop is. Gewoon bijbetalen voor een DHL zending. Heb ik ook gedaan met die Oostenrijker die op de fiets de Duitse grens overging om zijn horloge te posten. Slingerend door de sneeuw met mijn 1200 piek Tag Heuer in een Trinkgut plastic tasje. Dat vond ik toen een spannende gedachte. Ook omdat ik die hele kerel niet kende, maar ben afgegaan op drie positieve referenties op UF.

Ik was een soort @triplock in het klein. :joy:

2 likes

PayPal F&F of IBAN ging bij mij telkens goed. Voor de zekerheid kijk ik wel of het lidmaatschap al langer loopt, er positieve beoordelingen zijn en het liefst “gewoon” leden uit Duitsland/Oostenrijk.
Zonet nog een DHL pakketje binnengekregen!

“Ide. Wo bist du denn schon. IIIIDEEEEE!! Ich habe deine Uhr dabei! Ide…???”

6 likes

Dank mensen, voor de vele reacties en tips. Ik ga zijn status checken, via PayPal FF betalen en via DHL laten versturen! Binnenkort een nieuwe aanwinst hier op het forum :grin:

2 likes