Horloge opbergen. Hoe doen jullie dat?

Vraag. Hoe bergen jullie jullie horloges op?
Standaard? Horlogedoos inzicht/uitzicht? Kluis ?

Hoe doe ik dat? Momenteel op de plank on de woonkamer ! Maar ben op zoek naar een nette oplossing.

In een fluwelen zakje op de watchwinder in de kluis in de nucleaire bunker onder de grond met de ingang naast de zandbak in de achtertuin.

30 likes

Op de voorkamer in de kast naast het bureau in een kluisje met code 1731999 in Hedel op Meester Pipardus Singel 56 ā€¦ :sun_with_face:

14 likes

O ja voor dat ik het vergeet ā€¦ de sleutel van de achterdwur ligt onder de deurmat en de code van het alarm is 1875339 snapjehem?

5 likes

Ik daarentegen heb mijn collectie op de vensterbank liggen, zodat ook voorbijgangers van mijn collectie kunnen genieten.

14 likes

Opbergen? Ik zou niet weten. Doet mijn vrouw altijd.

5 likes

Dat is een ideale plek inderdaad. Mooie is dat je het raam ernaast mooi open kan laten wat voor frisse lucht zorgt. Is weer goed voor de olie in de automaatjes.

7 likes

Weer gelachen om alle onzin :smiley:

Even de serieuze noot dan maar. Gewoon in een horlogekist met plaats voor zes horloges en een doorzicht bovenkant.

Even googlen op ā€œhorlogekistā€ en dan kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Horlogekisten bij de kijkshop voor een prikkie voor 2 horloges tot kersenhout en plaats voor 30 horloges met of zonder watchwinders (EDIT: voor ettelijke honderden euroā€™s).

1 like

Aluminiun koffer met schuim vakjes.
Horloge afgedekt met extra stofdoekjes.

Slotje dicht en netjes opgeborgen.

Precies! jij snapt het

1 like

Berg mijn horloges niet op, heb ze ā€˜uitgeleendā€™ aan vreemde. Tot op heden nog niet terug gekregenšŸ¤”Ze kwamen zo vriendelijk over.

2 likes

Soms zo goed opgeborgen dat ik ze pas jaren later weer tegen kom :innocent:

1 like

kun je ze wel terugvinden dan??

Mijn horlogedoos met doorzichtige deksel staat naast mijn bed op een tafeltje.
Kan ik sā€™ochtends op de rand van mā€™n bed mijn horloge van de dag kiezen. :sunglasses:

We hebben overigens wel een safe room en voldoende camera dekking in huis:

(dat ben ik rechts op de foto)

3 likes

in een bombproof Pelicase

4 likes

Waarom opbergen ? :urn:

Ik had ze gewoon los in de la liggen. Toen ik dat zei tegen mijn juwelier gaf hij me een horlogedoos. Sindsdien netjes in de doos.
Topgast, Amir van Ace & Spyer.

3 likes
10 likes

Sorry voor de slechte foto, beetje donker hier.

1 like

@Tuur1968 kan je je horloges niet even opsturen, dan hoef ik niet naar Hedel te rijden :joy:

2 likes