Horloge opnieuw vergulden?

Leuk project! Ben benieuwd naar het resultaat!

Je hebt een mooie verzameling van de Tag heuer 1000 serie zo te zien.
Ik zie ze hier op het forum ook niet zo vaak voorbij komen, heb zelf een 844 maar wil er in de toekomst nog wel een 1000 serie bij.

1 like

Leuk om te horen! Qua prijs kwaliteit heb ik deze serie erg hoog in het vaandel staan. Vandaar dat ik er ook wel wat heb (niet alles staat op de foto).

Heb je een foto van jouw 844? Ik heb nu deze onderweg vanaf een veiling in de UK:

Durf mijn jubilee niet zo goed in te korten dus draag hem eigenlijk altijd op een nato.

Zeker qua prijs kwaliteit een hele gave serie. Waar zoek jij meestal voor deze horloges. Ik normaal gezien op eBay of wat er op marktplaats voor bij komt. Aanbod valt vaak wat tegen vind ik, of te duur.

Zeker niet zelf aan beginnen.

Mooi exemplaar! Voor de jubilee kan je ook altijd even naar de horlogemaker gaan, die fixt het binnen enkele minuutjes voor je.

Ik zoek meestal ook wel internationaal (ebay, maar ook andere veilingsites in Engeland, Duitsland etcetera). In Nederland is het aanbod in ieder geval elk schaars.

Kast vandaag weggebracht (inclusief nog een andere kast) om 18K te laten vergulden. Gaat inclusief polijsten & matteren €35 per kast worden. Leek mij zelf heel redelijk. Laat het resultaat zien als het binnen is.

4 likes

Mag ik je vragen door wie je dit laat doen?
Je kunt me ook via de DM antwoorden als je wilt.

1 like

Hi! Dit wordt gedaan bij Haveman in voorburg.

Goed adres!

Volgensmij ook! Ik ben ook gewoon binnengestapt zonder afspraak, was geen enkel probleem.

Heb je info?

Nog geen tijd gehad van de week om op te halen :wink:

1 like

Daar is ie dan! Haveman heeft echt puik werk geleverd (enkel vergulding gedaan van de kast). Matcht goed met de andere vergulde delen zoals de kroon en bezel.

Nu is het een wolfie, maar dan met een two tone case back. Zelf overigens gekozen voor een domed crystal (niet double domed), wat het horloge nog cooler maakt.

18 likes

Ziet er goed uit. Heb je ook de bijhorende band laten doen, of alleen de kast?

Bijbehorende band was te kort voor mijn pols dus zo gelaten. Er komt nog een aftermarket Jubilee binnen die erop mag!

Voor nu op croco bandje, staat hem ook niet verkeerd:

13 likes

Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat met de jubilee.

1 like

Ik ga zoiets misschien ook uitproberen. Wish me luck! :slight_smile:
Maar horloge hierboven ziet er super uit!

Ga je het zelf proberen of ga je het laten doen?

Kan dat niet zelf. Maar wil wel uitproberen om iets op te sturen om het te laten doen.

Vandaar dat ik het vraag, ging er al niet van uit.

Maar als je het laat doen is het niet echt uitproberen meer :thinking: