Horloge opnieuw vergulden?

Nog geen tijd gehad van de week om op te halen :wink:

1 like

Daar is ie dan! Haveman heeft echt puik werk geleverd (enkel vergulding gedaan van de kast). Matcht goed met de andere vergulde delen zoals de kroon en bezel.

Nu is het een wolfie, maar dan met een two tone case back. Zelf overigens gekozen voor een domed crystal (niet double domed), wat het horloge nog cooler maakt.

18 likes

Ziet er goed uit. Heb je ook de bijhorende band laten doen, of alleen de kast?

Bijbehorende band was te kort voor mijn pols dus zo gelaten. Er komt nog een aftermarket Jubilee binnen die erop mag!

Voor nu op croco bandje, staat hem ook niet verkeerd:

13 likes

Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat met de jubilee.

1 like

Ik ga zoiets misschien ook uitproberen. Wish me luck! :slight_smile:
Maar horloge hierboven ziet er super uit!

Ga je het zelf proberen of ga je het laten doen?

Kan dat niet zelf. Maar wil wel uitproberen om iets op te sturen om het te laten doen.

Vandaar dat ik het vraag, ging er al niet van uit.

Maar als je het laat doen is het niet echt uitproberen meer :thinking:

Niet eerder laten doen. Weet ook niet of het resultaat even goed is als het horloge hierboven .:grimacing:

Ligt enorm aan de staat van de kast. Vergulden hangt enorm af van de staat van de kast. Als de kast niet meer mooi is zal de vergulding dat ook niet worden. Maar dat zal de persoon die je dit laat doen je ook allemaal vertellen

1 like

Als het goed is maakt Haveman dit toch ook schoon? Polijsten zij het dan niet?

het is niet alleen schoonmaken. Krassen en dergelijke moet je inderdaad wegpolijsten maar dat gaat bij iets diepere krassen niet zomaar. en vergulding glimt alleen mooi als de ondergrond mooi glad is. maar goed ik ben geen expert, meer dan dit weet ik er niet van

1 like

Ja, ik ben dus ook geen expert daarom vind ik dit daarom ook zo spannend. Zit erover te denken om dit te sturen. Die heeft op 1 van luggs dus wel krassen. Als ik jouw mag geloven komt dit dus niet zo goed uit te verf. :grimacing:

1 like

Dat zeg ik niet persee. Maar het is een hoop werk en zal dus niet goedkoop worden

Ga hem cadeau doen aan iemand. Althans iemand die ik ken wilt hem graag hebben. Ik wil daarom dit horloge graag opknappen.

Je kan denk ik best een keer een offerte aanvragen bij iemand die dit voor je wil doen. Kan je zelf beslissen of het je dat waard is

1 like

Is voor mijn beste vriend die ik al meer dan 25 jaar ken en ik ben nog niet eens 30😆
Daar heb ik het wel voor over.

Fraaie verschijning met dit nieuwe gouden laagje! Prima prijs ook.
Ik heb laatst bij hen ook een offerte aangevraagd voor een horlogekast, waarbij de prijs per kast een stuk hoger uitkwam, logisch dat de kosten per kast goedkoper zijn, maar het scheelt de helft.

Zijn er mensen in de regio Amsterdam die wellicht gezamenlijk de boel willen vergulden? Scheelt aanzienlijk.

Ja ik