Horloge opnieuw vergulden?

Hoe is dit afgelopen @Baars?

Wel tof die TH 1000!

1 like

Mooi exemplaar! Niet toevallig het horloge wat ik laatst heb verkocht op marktplaats toch? Hetzelfde model met full set, papieren en eerste eigenaar.

Wat betreft het verguld verhaal, ik heb het gelaten voor wat het was en het horloge ondertussen al verkocht. Om alle oppervlakten te vergulden en netjes te maken (incl. weghalen, polijsten, opnieuw vergulden etcetera) zou uitkomen op €175 excl. btw.

1 like

Nee dit is een andere…

Snap ik wel, 175 is dan relatief duur.

Ligt er aan, was het denk ik wel waard geweest want in zeer goede staat leveren deze horloges al minimaal 1000 euro op, dus dan zijn die kosten nog te overzien…

Ah, wist niet dat ze zoveel waard zijn :smiley:

1 like

Er zijn enkele modellen die behoorlijk wat waard zijn, waaronder de Tag Heuer 1000s zoals deze, degene met de blauwe en rode wijzerplaat en de eerdere Heuer modellen.

1 like

Even nieuw leven hierin blazen. Sinds dit topic spookt de wolfie af en toe door mijn hoofd. Wat me opvalt is dat de two tone modellen veel goedkoper zijn. Zou je deze ook niet gewoon kunnen laten vergulden en wat zou dat dan ongeveer kosten? iemand die daar een idee van heeft?

Goedenavond,

Late reactie, maar, ik heb nogsteeds dezelfde gedachtes. Zoals hierboven beschreven heb ik toen een aanvraag gedaan, en dat zou omme en nabij de €200 kosten.

Oftewel, je kan veel goedkoper uit zijn. Het enige verschil wat je dan nog hebt is de caseback, maar dat ziet toch niemand…

Je kan dit dan toepassen op elke 1000 model van jouw keus, zelfs een normale Stainless Steel.

Zelf koop ik deze modellen vaak voor rond de €300-€325, mer vergulden erbij, nieuw glaasje en batterij bijvoorbeeld kom je dan op 600, voor een hele nette. Scheelt een hoop ;).

Toch maar het plan in uitvoering brengen. Ik heb hiervoor één Tag Heuer 1000 uit mijn collectie gepakt (de laatste foto) en op de tweede foto de meest linkse. Dit is van oorsprong een two tone 980.020N.

Kosten tot nu toe:

  • Horloge zelf (compleet werkend, op originele jubilee): €300

  • Bambi Japan Jubilee (nog onderweg uit Japan): 15€ inclusief verzenden.

  • Nieuwe domed crystal: €5

  • Vergulden van de kast bij Haveman: (?)

Wat ik nu dus laat doen is de kast vergulden bij Haveman en dan zet ik het spul weer in elkaar. De rest van de vergulde delen waren nog in goede staat, dus die behoud ik zo. Ik ga misschien in de toekomst nog een originele sluting van Tag Heuer sourcen om deze op de aftermarket jubilee te sleutelen.

Ik houd jullie op de hoogte!

1 like

Leuk project! Ben benieuwd naar het resultaat!

Je hebt een mooie verzameling van de Tag heuer 1000 serie zo te zien.
Ik zie ze hier op het forum ook niet zo vaak voorbij komen, heb zelf een 844 maar wil er in de toekomst nog wel een 1000 serie bij.

1 like

Leuk om te horen! Qua prijs kwaliteit heb ik deze serie erg hoog in het vaandel staan. Vandaar dat ik er ook wel wat heb (niet alles staat op de foto).

Heb je een foto van jouw 844? Ik heb nu deze onderweg vanaf een veiling in de UK:

Durf mijn jubilee niet zo goed in te korten dus draag hem eigenlijk altijd op een nato.

Zeker qua prijs kwaliteit een hele gave serie. Waar zoek jij meestal voor deze horloges. Ik normaal gezien op eBay of wat er op marktplaats voor bij komt. Aanbod valt vaak wat tegen vind ik, of te duur.

Zeker niet zelf aan beginnen.

Mooi exemplaar! Voor de jubilee kan je ook altijd even naar de horlogemaker gaan, die fixt het binnen enkele minuutjes voor je.

Ik zoek meestal ook wel internationaal (ebay, maar ook andere veilingsites in Engeland, Duitsland etcetera). In Nederland is het aanbod in ieder geval elk schaars.

Kast vandaag weggebracht (inclusief nog een andere kast) om 18K te laten vergulden. Gaat inclusief polijsten & matteren €35 per kast worden. Leek mij zelf heel redelijk. Laat het resultaat zien als het binnen is.

4 likes

Mag ik je vragen door wie je dit laat doen?
Je kunt me ook via de DM antwoorden als je wilt.

1 like

Hi! Dit wordt gedaan bij Haveman in voorburg.

Goed adres!

Volgensmij ook! Ik ben ook gewoon binnengestapt zonder afspraak, was geen enkel probleem.

Heb je info?