Horloge opnieuw vergulden?

Haverman polijst het altijd na, wij brengen ze zelf gepolijst daar naar toe, maar schijnbaar niet goed genoeg,

1 like

Goedemorgen,

Ik heb momenteel drie projecten lopen omtrent dit vergulden en vond dat het weer eens tijd was wat info toe te voegen aan dit topic.

Er worden momenteel en binnenkort de volgende horloges gerestaureerd:

  • 2X TAG 1000 984.013N Wolfie
  • De vergulde delen van een TAG 1000 980.020

Ik zal van alle projectjes de voor/na foto’s delen en het proces weergeven.

Groetjes!

7 likes

Dank voor het delen :+1:
Laat je dan ook weten wie het heeft gedaan?

1 like

Ik wil een bezel laten bewerken zodat mn hommage nog meer op het origineel gaat lijken.
Bericht volgt…

Hommage

Origineel

En de lugs moeten ook doorboord…

2 likes

Vergeet in dat geval de wijzers niet :innocent:

2 likes

Die zijn al goudkleurig.
Ligt aan de foto/telefoon.

Wat een prachtige TAG Heuer en mooi resultaat! Complimenten. Heb je er inmiddels een andere band op?

Zo bedoel je? Dit heb ik zelf gedaan, thermisch voorzien van messing plating.

En de lugs overigens ook geboord.

2 likes

Ik heb trouwens ook nog zo’n Brevet kast hier liggen, die de Tag 1000 ook gebruikt, die kast werd wel door meer merken zoals Le Gran en Hellas gebruikt trouwens. Kan beamen dat ze elegant zijn en een fijne maat die niet zo lomp is.


2 likes

Ja, precies zo !
Hoe heb je dat gedaan, thermisch ?
Met de gasvlam ?

1 like

Gasvlam en messing borstelen en dan de juiste timing en zo. Als je het wat ouder er uit wil laten zien raad ik zwavelhoudend zout aan uit de Indiase keuken, een oplossing, dippen en verhitten net zo lang tot het wat bruiner wordt, of patineerpasta voor koper/messing/brons.

1 like

Nice!

Dit topic interesseert me, vooral omdat ik zelf van plan ben met zoiets te gaan beginnen. Ik heb een horloge, dat ik wil gaan palladiseren en een ander, die ik opnieuw wil vergulden.
Van wat ik heb begrepen, is het voorwerk aan het object het belangrijkste. Ieder foutje zal je terug zien. Ik zal het gaan ondervinden, learn by trial and error…

Heeft jouw horloge nu alleen messing, zonder ‘veroudering’ ?
En je hebt het glas ook vervangen ?
Vragen, vragen, vragen.

Dit zou een apart topic kunnen worden.

Het glas is overigens gewoon origineel van het San Martin klokje. Deze heeft geen veroudering ondergaan.

1 like

Ok. Ik dacht dat het een 1953 was… :blush:
Excuus.

Wat zou ik die graag willen hebben :heart_eyes: echt een guilty pleasure, maar o zo moeilijk te vinden :slightly_frowning_face:

Succes met de restauratie! Ik ben benieuwd

Uiteraard! Ik zal een uitgebreid verslagje schrijven.

Bedankt! Het horloge is al een hele tijd geleden verkocht, maar wel op een jubilee. Dit zag er zo uit:

Zoals je kan zien was er best wat kleur verschil aanwezig tussen de band en de rest van het horloge. Dit kwam met name door het verkleuren van de later toegevoegde oude band en het verguldingsproces (denk ik).

3 likes

Jammer van het kleurverschil, maar toch prachtig. Het horloge is zo mooi, zelfs met een veter blijft ie schitterend (letterlijk en figuurlijk) :blush:
Jammer dat ie weg is. Dank voor het delen!