Ik heb trouwens ook nog zo’n Brevet kast hier liggen, die de Tag 1000 ook gebruikt, die kast werd wel door meer merken zoals Le Gran en Hellas gebruikt trouwens. Kan beamen dat ze elegant zijn en een fijne maat die niet zo lomp is.
Gasvlam en messing borstelen en dan de juiste timing en zo. Als je het wat ouder er uit wil laten zien raad ik zwavelhoudend zout aan uit de Indiase keuken, een oplossing, dippen en verhitten net zo lang tot het wat bruiner wordt, of patineerpasta voor koper/messing/brons.
Dit topic interesseert me, vooral omdat ik zelf van plan ben met zoiets te gaan beginnen. Ik heb een horloge, dat ik wil gaan palladiseren en een ander, die ik opnieuw wil vergulden.
Van wat ik heb begrepen, is het voorwerk aan het object het belangrijkste. Ieder foutje zal je terug zien. Ik zal het gaan ondervinden, learn by trial and error…
Zoals je kan zien was er best wat kleur verschil aanwezig tussen de band en de rest van het horloge. Dit kwam met name door het verkleuren van de later toegevoegde oude band en het verguldingsproces (denk ik).
Jammer van het kleurverschil, maar toch prachtig. Het horloge is zo mooi, zelfs met een veter blijft ie schitterend (letterlijk en figuurlijk)
Jammer dat ie weg is. Dank voor het delen!
Hi, mooi resultaat.
Wil de mijne ook laten doubleren, nu hoor ik wel dat de laag die juweliers aanbrengen niet hetzelfde is als af fabriek en dit dus na 2 tal jaren eraf gaat … is dit echt zo of ?
Ken er zelf weinig van vandaar de vraag.