Horloge polijsten; hoe het niet moet

Soms kom je iets tegen waarvan je denkt; HOE DAN!? Dit had ik met onderstaande gevalletje. Op een niet nader te noemen veilingsite wordt een Certina Argonaut 280 aangeboden. Een horloge welke ik als vintage Certina liefhebber normaal gesproken zeer fraai vind. Alleen dit horloge is wel zo onbeschoft extreem gepolijst dat er niets meer te herkennen is van de originele kast. Hoe heeft iemand dit ooit kunnen doen :scream:

Zo hoort het te zijn:

Een mooie brush op de bovenkant en de zijkant + facet gepolijst :slight_smile:

Andere voorbeelden van dit soort extreme gevallen zijn welkom!

18 likes

Meine gute wat een verkrachting. Laat mij raden op de veilingsite wordt ie als NOS aangeboden? :sweat_smile:

5 likes

Dit staat in de omschrijving:

En de verkoper heeft in de tekst staan:

Gekkenhuis :laughing:

1 like

Veel mensen wensen voor een hoop geld nou eenmaal een krasloos horloge, daar kun je van alles van vinden maar het gebeurt gewoon.

2 likes

Zo, die Certina is inderdaad grondig verknald :grimacing:
Maar je ziet het inderdaad vaker, en bij voorkeur met de kreet ā€œexcellent conditionā€ erbij :laughing:

Ja dat klopt. Ook op de Rikketik een verkoper die zijn overgepolijste (lijnen weg en geborstelde delen hoogglans dus echt slecht) horloge mooier vind dan mijn ongepolijste met krasjes

2 likes

Is serieus gewoon een ander model geworden zo lijkt het :joy:

3 likes

Veel droeftoeters ook hier. Vind ik gewoon een leuk woord.:wink:

Ik ook. :joy:

Ligt er ook aan wie het zegt. Pannekoek vind ik ook leuk. Van Basten vond het minder! :face_with_raised_eyebrow:

Pannenkoek meneer bladgroen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Pannekoek vind ik lekker, maar iemand moet mij niet zo noemen :angry:
Mafklapper of droeftoeter gaan nog wel, maar bij het woordje pannekoek knapt er iets bij mij.
Misschien regio-gerelateerd :laughing:
Ho wacht : regiogerelateerd.

1 like

Oh absoluut maar ik weet zeker dat die jongen ā€œPannekoek!ā€ zei. :joy:

OT: Schandalig natuurlijk die polishing.

1 like

Die is niet kapot gepolijst, dat is een modā€¦ :clown_face:

7 likes

Maar dat mod niet zo als het wel de bedoeling was te polijsten!:wink:

2 likes

En diegene die het gedaan heeft verdient - om het op zijn Vlaams te zeggen - mot (http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/mot)

1 like

Kennelijk mod dat van dus egguhnaah, dussuh boeiah.

Elluk nadeehl hep zun vohdeehl; as juh zow eentjuh hep in oggineluh staat, issie nu iets meeh waahd.

1 like

Personen die geborstelde horlogekasten polijstenā€¦
Ach. Jaā€¦ er zijn ook mensen die hun wenkbrauwen met een Edding 3000 op hun hoofd vervenā€¦

Het is onbegrijpelijk maar it happens

6 likes

Die certina heeft gewoon een redesign gekregen, man wat een zondeā€¦

Het is niet alleen dat de geborstelde delen zijn gladgepolijst, de vorm van de kast is finaal weggeslepen :scream:

2 likes

Heeft toch wel wat :sunglasses:

2 likes