Weer verder.
Een aantal leden is de toegang tot het forum voorlopig ontzegd. Als je iets te melden hebt over een lid of advertentie stuur je een pb, plaats je een vlag of neem je contact op met de mods.
Kies je voor een andere, in dit geval vervelende wijze, dan ben je hier niet welkom.
Dit soort pasta’s wordt meestal gebruikt met zachte polijstwielen; ik werk daar niet graag mee omdat je daarmee juist alle scherpe lijnen afrondt; ik werk liever met harde polijstschijven.
Of dit horloge nu een samenraapsel is of niet, feit blijft dat iemand die zo hard alles weg polijst totale liefde voor het vak ontbeert.
Dan heb je als “polijster” gewoon geen respect voor design, vorm, schoonheid of materialen.
Ik heb ook ooit iemand gesproken die het niet meer dan normaal vond om z’n horloge om de paar jaar te polijsten… “Dan was ‘ie weer helemaal als nieuw”
Hier een Tissot PR 516 die compleet naar de blubber gepolijst is. Ook dit is een die oorspronkelijk verguld was (staat in het achterdeksel) en nu verchroomd.
Ik kwam zonet een fraai gepolijst exemplaar tegen waardoor ik weer aan dit topic moest denken.
Dit kastmodel van Longines heeft prachtige scherpe lijnen en facetten:
Dit pareltje staat te koop op Catawiki: