Horloge rond €400

Hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuw horloge. Het moet ongeveer €400 kosten en het liefst Swiss Made. Heeft er iemand goede suggesties, ik zoek namelijk een goed uurwerk dat een tijd meegaat.

1 like

7S26

5 likes

Misschien erbij vermelden wat je leuk vindt :upside_down_face:

Tissot!

Kan je meer vertellen over wat je wilt? Een duiker, dresser, chronograaf, kleur, automaat, handopwinder, quartz :slight_smile:

Wat je nickname betreft dekt de vlag de lading in ieder geval.

Als dit al je speciale wensen zijn zul je heel veel antwoorden krijgen. Of heel weinig.

Ik zoek een dress watch

Voor andere specificaties heb ik geen voorkeur.

Een dress watch voor 400 piek?

Waarom moet hij swiss made zijn?

18 likes

Tissot Visodate / Tissot LeLocle

MD-18142_20160426132614_4eea3a1bd1138d17

Seiko Sarb033 / 035

6 likes

Dit was mijn eerste zwitserse horloge, de Tissot tradition perpetual calander, vind hem nogsteeds heel fijn dragen en is makkelijk onder de €400 te vinden. Leuke complicatie dat hij een perpetual calander heeft, en je hem dus maar één keer elke 400 jaar hoeft aan te passen (als de batterij het zou overleven ;))

Maar ik zou er echt over na denken of je hem elke dag gaat dragen en wilt beginnen met een quartz of een mechanisch horloge

2 likes

Seiko Presage Cocktail time. Precies je budget (met enig zoeken ook goedkoper te vinden) en in meerdere kleuren verkrijgbaar. Hij is alleen niet Swiss maar Japans.

image

image

6 likes

Wat ook heel belangrijk is…welke maat wil je en hoe dik moet/mag het horloge zijn?

Ik heb het liefst 39 tot 42 mm de dikte maakt mij niet uit

1 like

Ooit komt er een moment dat je daar anders over gaat denken!

10 likes

Wil je een horloge waar je verder niet naar hoeft om te kijken(kwarts) of een automaat waar je zelf meer actief mee bezig bent(vaak dragen om opgeladen te houden, weer in de paar dagen op tijd zetten, een servicebeurt laten geven over een aantal jaar(5-10 jaar)?

Inderdaad

3 likes

Ik vind eens in de zoveel jaar onderhoud laten plegen niet zo erg. Een automaat zou ik het allerliefst willen. Maar als dat in deze prijsklasse slechte kwaliteit opleverend heb ik liever een quartz

1 like

Alles goed en wel maar wat vind je van de al getoonde modellen.
Ik lees daar geen reactie op.

groetjes Lenno

1 like

Ik denk dat je in die prijsklasse het best bent met een Japanner…en Seiko(diverse foto’s) zoals hierboven aangegeven
wel de beste optie is…

Ik vind de visodate automatic vooral heel mooi, maar die zie ik bij mij bekende websites alleen maar rond de 500 euro. En dat is voor veel een niet-adolescent met minimum inkomen net iets boven mijn budget

1 like