Horloge ruilen met iemand uit de Verenigde Staten?

Goedenavond beste mensen,

Ik heb een horloge die ik namelijk wil ruilen met iemand uit de Verenigde staten , nou willen we allebei eigenlijk weten hoe dat het beste in zijn werk gaat. Wat is nou het veiligste manier? Misschien een forumlid met ervaring op dat gebied? Als een soortgelijke topic al bestond , mijn excuses alleen ik heb het niet echt kunnen vinden.

Alvast bedankt rn Groetjess

Is er geen risico voor wat betreft BTW en inklaring?

Is het iemand met referenties op een ander forum zoals WUS? En heb jij referenties?

Denk dat degene met referenties best betrouwbaar mag worden genoemd en als laatste het horloge verstuurt nadat hij horloge vd ander heeft ontvangen.

Probeer daarnaast nog eea op papier te zetten en waar mogelijk inclusief handtekening of iets. Zeker als het om dure klokjes gaat.

Het zijn maar een paar ideeën van mij; geen ervaring. Tot slot: het blijft alsnog een stukje vertrouwen

Ik heb het geregeld gedaan, alles hangt af van de andere partij wat referenties betreft. Hou wel rekening met de verschuldigde BTW (21%) en administratiekosten en inklaringskosten.

Als het iemand op WUS is moet je me dat maar even laten weten, ik heb nog wel toegang tot andere informatie dan alleen datgene wat anderen als referentie schrijven.

Succes!

Eric

2 likes

Het is idd iemand op wus , 2 personen eigenlijk . Het gaat namelijk om mijn Alpina regulator die ik mss ga ruilen voor een tag proffesional 2000 en of ball master engineer classic. Gedoe met btw houdt me wel tegen om eerlijk te zijn en is het wel waard ? Ben eigenlijk meer geinteresseerd in de ball master dan de tag om eerlijk te zijn. Bedankt en groetjes

1 like

Ik heb dat 1 keer gedaan en dat is me slecht bevallen, maar dat lag aan iets dat ook bij een binnenlandse ruil voor had kunnen komen: de tegenpartij had een nogal rooskleurige voorstelling van zaken gegeven en ik kon het horloge meteen laten servicen.

In dit soort zaken moet je allereerst , naar mijn bescheiden mening, je mindset even goed zetten en er op vertrouwen dat het goed gaat! Het denken in risico’s is heel natuurlijk, en niet onverstandig. Als je, aan de andere kant, alleen maar bezig bent met denken aan wat er mis kan gaan moet je je afvragen of je jezelf daarmee een dienst bewijst.

“Good things Will happen too good people!”

Succes! En ik ben benieuwd naar je deal! Ik ben gek op Ball watches.

1 like

Let even op de verzekering als je per post verzend, je moet bij verlies nl. kunnen bewijzen wat de waarde is.
Een simpel documentje over en weer mailen met de ruilpartner waarbij je beide waardes van de horloges op vermeld met naam, adres, etc. is voldoende. Zie het als een officieuze “rekening”, waarmee je vastlegt wat de waarde is.

Als je dat nl. niet doet is het aan de verzekeraar om te bepalen wat de waarde is en dan is bijv. een nos 6105 voor hen een afgeschreven oud horloge :wink:

1 like

Allemaal bedankt voor het nuttige informatie. Ik laat wel weten als het een nieuwe aanwinst wordt.

Bedankt en groetjess

Je zou een zogenaamde Trusted Third Party kunnen inschakelen (professioneel of uit jullie gezamenlijke netwerk) die beide horloges in ontvangst neemt en doorstuurt (als gunst of tegen betaling). Ik deed dit ong. 10-15 jaar geleden vaak met Amerikaanse trades van magic kaarten :smirk: Het ging daarbij niet om flauwe bedragen: van sommige van die kaartjes had ik een héél leuke horloge kunnen kopen…

Dialstatic dat is een hele goeie maar ken niemand op wus. Ik heb een deal met een gast uit Australie en hij vraagt of ik enige recensies heb op ebay of een.ander forum maar om eerlijk te zijn heb ik niet echt.zo een geschiedenis ben pas vers op de markt. Het gaat om de ball master engineer classic ll en hoe zit het met de belasting etc ? Ook het zelfde liedje als Amerika? Deze persoon wilt dat ik het waarde van mijn horloge als minder dan 1000€ opgeef zodat hij geen belasting betaalt, en hij wil hetzelfde bij mij gaan doen , heeft het eigenlijk wel nut?

Alvast bedankt

Voor Australië geldt dat het ontvangen van een pakket onder de $1000 vrij van belasting is, voor Nederland is die limiet bizar veel lager. Tussen 22 en 150 Euro betaal je BTW, daarboven ook nog eens invoerrechten. Let ook op dat dit wordt bepaald over de waarde van het pakket plus de verzendkosten.

De douane mag het pakket altijd openen, ze kunnen dan dus alsnog constateren dat je horloge meer waard is en op basis daarvan heffen.

Als je een lagere waarde opgeeft is je pakket ook verzekerd voor een lagere waarde, dat is een risico. Technisch gezien is het ook frauduleus natuurlijk, je tekent immers het douaneformulier.

1 like

Ik had het niet beter kunnen uitleggen :smile:

Bij dure magickaarten destijds was het voordeel dat je ze in een bubble wrap envelop tussen een aantal ‘commons’ (goedkope kaarten) verzond. We zetten er een veel lagere waarde op ivm bovenstaande. De commons waren ter bescherming maar ook voor het geval de douane de envelop opentrekt: wie heeft er nou zin om 30 kaartjes in te voeren op internet? En waarschijnlijk zouden ze toch niet geloven dat 1 ervan €4000 waard is. Verzekerde waarde was daarmee ook laag, maar omdat we TTP gebruikten hoefde ik me alleen maar zorgen te maken om ‘echt’ zoekraken (niet om oplichterij). Hier heb je voor horloges echter niet veel aan…

Een horloge tussen een pak kaarten zou inderdaad redelijk opvallen :smile:
Leuk verhaal wel.

Het wordt de ball engineer classic ll uit Australie. Vanochtend worden de pakketjes verzonden. Ik hoop dat alles goed gaat , ben wel benieuwd hoeveel btw ik moet betalen. En nu maar wachten. Groetjess

3 likes

Geode keuze! Ik ben gek op Ball! We horen graag als alles is aangekomen!

En de foto’s, natuurlijk!!

Deal met de Ball is niet doorgegaan, weinig vertrouwen van beide.kanten en teveel gedoe. Maar nu bied iemand uit nederland een Corum temp mecanique aan voor mijn horloge. Iemand enige ervaring met deze horloge?

Groetjes

Er stond deze week nog zon Corum te koop hier.

Ja ik zag het en dat is hem toevallig ook :smile:

Stijlvol horloge als je het mij vraagt.