hooguit voor je portemonnee
Dat haalt de mijne niet… Met een jaargemiddelde van 3k ben ik er sneller aan toe. Gebruik je de Daimler dagelijks en is dat een beetje te doen (financieel dan)?
Horloge krijgt bij mij service zodra hij af gaat wijken van zijn reguliere afwijking. Dat gaat al heel lang goed en is voor de meeste klokjes ergens rond de 10 jaar.
gr. Marcel
De Daimler is inderdaad de daily.
Valt best tegen, verbruik 1:4 (Porsche 944 met heel veel aanpassingen loopt 1:9 gemiddeld) en ook de bandjes slijten meer dan bij een huis tuin keuken auto.
Welke Porsche heb jij?
Een Boxster, goed voor het betere stuurwerk. Verder een 928 in de opslag, was ik 10 jaar geleden al op leeg aan het lopen. 1 op 4 hakt er best in voor de Daimler, maar geeft meer plezier als mijn eco pruttelaar. Mijn referentiekader is een Land Rover V8 (benzine), deze had serieus en veel onderhoud nodig. Maar was een fijne reisgenoot. Dat onderhoud was de reden om hem in te ruilen.
Ha, de 928 is ook een notoire zuiplap, wel geweldige auto’s indien goed onderhouden. De electronica kan nogal gevoelig zijn.
Boxsters zijn leuk, wel opletten of je een model hebt met het beruchte lagerprobleem! Neef van me (destijds bankier in de UK) heeft een motortje daaraan verloren.
Ik heb een horloge met daarin een dezelfde ETA uurwerk. Heeft twintig jaar geen service gehad. Had schijnbaar waterschade opgelopen (wat niet zichtbaar was). Maar liep als een zonnetje. Net een paar maanden terug een eerste beurt gegeven, toen kwamen we ook erachter dat hij schade heeft.
Zelf doe ik mijn “swiss made” Pontiac*** , - gemaakt door Suprécis S.A. Switzerland destijds ( jaren '60) - vanaf de eerste keer dit jaar, voortáán iedere 5 jaar naar Jan Ubels uitgaan, vanwege de minutieuze wijze waarop de servicing gedaan wordt - en áltijd zal dat door Jan zélf gedaan worden -. Bovendien altijd tegen een ‘fair price’.