Ruzie?
Geen ruzie hoor.
Buiten alle (in sommige gevallen terechte) reacties op de vacature valt mij iets anders op.
Ja, het is toegestaan om ājongeā mensen in een vacaturetekst te noemen, echter In Nederland geldt de wet gelijke behandeling, die discriminatie op basis van leeftijd verbiedt.
Dit betekent dat je niet expliciet mag vragen om ājongeā mensen tenzij dit echt noodzakelijk is voor de functie.
Volgens mij is voor deze functie, leeftijd geen noodzaak!
In plaats van een specifieke āgroepā te noemen, kun je bijvoorbeeld de nadruk leggen op kwalificaties of eigenschappen die belangrijk zijn voor de functie, zoals āenthousiasmeā, āleergierigheidā, ādriveā of ānieuwsgierigheidā, zonder leeftijd of groep te specificeren.
Bovenstaande is bedoeld als vriendelijke feedbackš
Maar hij heeft hier kennelijk geen zak te vertellen.
Aanvulling: van de eigenaar.
Je vergeet leeftijdsdiscriminatie in de advertentie.
Is dan gewoon weer terecht.
Oude mensen zijn vervelend, halsstarrig, ouderwets en niet meegaand.
Maar ājongā is redelijk subjectief en wordt als bijvoegelijk naamwoord vaker door crossfittende 50+'ers aan zichzelf toegekend dan door telefoonverslaafde jeugd.
Werken wat is dat.
Gek he! zijn voornamelijk de oudere die zitten te zuurpruimen over alles en nog wat in dit topic, kom op zeg wees een beetje positief
Dat klopt helemaal. Om de subjectiviteit weg te halen zul je dit in de context beter moeten plaatsen. Dit kan door ājongā te vervangen door wat ik eerder heb aangegeven of, als je dit als bijvoeglijk naamwoord gebruikt het tussen aanhalingstekens te plaatsen.
Beide is in de vacature omschrijving niet gedaan.
Heeft iets te doen met geld vergaren om horloges aan te schaffenā¦
Ik verbaas mij soms over het oeverloze gelul om niets.
Nog steeds verbazing ja?
Haha jazekerā¦hoe verder ik kom destemeer. Misschien is het de leeftijd.
De statistiek leert ons dat ouderen ook best telefoonverslaafd zijn.
Zit ik de hele tijd op die stomme telefoon om mijn imago wat te verjongen, krijgen we dit.
OudereN
Jawel, want marktconform salaris.
Dit vind ik wel een beetje hypocriet hoor. Hier mensen wel corrigeren, maar je vriendjes in het Seestern-topic niet.
Daar moet je me dan even op wijzen, die heb ik dan gemist.
Overigens breng ik het meestal naar het Taalnazi topic maar daar was deze wat klein voor.