Horloge spijt 2018

In het kader van goede voornemens en beste aankopen in 2018; heb je ergens spijt van?

Een horloge gekocht waar je achteraf spijt van hebt?
Een horloge cadeau gekregen van je schoonouders verkocht en blijken ze toch wel ok te zijn?
Ben je met beide ogen open in die MP advertentie getrapt en heb je een neppe Tudor voor twee keer nieuw prijs gekocht? (We zullen niet lachen…)
Bang dat je niet genoeg hints hebt gegeven zodat je partner het correcte type onder de boom kan leggen?

Waar heb jij spijt van dit jaar?

Zelf heb ik wat horloges verkocht om een andere hobby te bekostigen. Nu mn interesse voor de nieuwe hobby weer is weg geebt mis ik de horloges enorm… :frowning: Helaas heb ik een korte aandachtsspan en raak ik snel geobsedeerd, dus doe ik het gerust weer.

3 likes

Spijt niet, ambivalent wel.

Het betreft de Victorinox I.N.O.X. Enerzijds vind ik het best wel een stoer ding, maar anderzijds vind ik de lume niet zo geweldig (in vergelijking met die van Seiko) en vind ik de sluiting van het bandje (staal) ronduit onhandig. Het enige voordeel van dit type sluiting is IMHO dat deze de band ter plekke niet dikker maakt.

Zo heb ik 2 horloges verkocht waarvan ik achteraf wenste dat ik dit niet had gedaan. Oh well. Uithuilen en opnieuw beginnen maar helaas…

Spijt van de EMG HFLE. Alle goede bedoelingen ten spijt. Lang wachten, horloge kapot bij levering(wel keurig opgelost) en verkocht met verlies. Nee, het was geen succes…

9 likes

Tja, zo heb ik ook al eens een horloge verkocht om hem nog geen half jaar later weer opnieuw te kopen. Budgettair gezien niet de meest efficiënte manier…

1 like

Enkel de verkoop van mijn Kemmner 007 Harley spijt mij. Erg mooi horloge.
Van de andere kant is er ook wat moois voor terug gekomen en ik kan ze toch niet allemaal dragen.

1 like

Echt enorm veel spijt van deze Tudor oyster ref# 9000/0.
Gekocht voor te veel, en niet meer te verkopen door de staat van de wijzer plaat. Heeft sinds aanschaf 1 of 2 keer mijn pols mogen sieren.

1 like

In een opwelling een Tag Heuer Link gekocht. Niets mis mee, maar het werkt minder goed als all rounder dan ik in mijn hoofd had. Moet niet noodzakelijk weg, maar draag hem amper.

1 like

Lid geworden van het Horlogeforum. Kon ik de tijd naar terugdraaien…

23 likes

Wat is er mis met die plaat? Zie ik iets over het hoofd?

Ik heb geld verloren op een stalen sport Rolex dit jaar. Tja, dan doe je echt iets heel erg fout :smile:
Na aankoop moest ik hem zonodig bij Rolex op laten knappen, en dat geld was ik met de verkoop deels kwijt.
Goede les geleerd.

Zit schade onder aan en twee lelijke plekken op 10 en 11 uur.

Ik vind m nog zeer toonbaar :+1:

Dan vind je hem binnenkort misschien terug op de verkoop pagina van het forum :slight_smile:

1 like

In ieder geval beter dan deze ‘kenmerkende patina’ die ik vorige week op Catawiki tegenkwam, om te janken.

Jazeker, deze staat morgen in het blauwe gedeelte als mijn computer het weer goed doet :innocent:


Het lukt mij nu niet de zelfgemaakte foto s te plaatsen. Probeer mij maar niet te helpen, dat is vandaag al uitputtend geprobeerd.

Spijt is een groot woord, alles netjes refunded, maar het ganse gedoe er rond was absoluut niet aangenaam, zeker niet toen het horloge drie maand over een retourtje china gedaan heeft zonder gerepareerd te zijn. Ook de gebrekkige officiële communicatie deed dit horloge voor mij de das om. Je moest alles maar vernemen via het Whoop whoop topic dat weinig meer was dan een opgeiltopic over het horloge. Zo heb ik bijna twee maand extra zitten wachten op de EMG omdat ik geen enkele notie ontvangen had dat er nog extra verzendkosten moesten voldaan worden. Never again zoiets.

Het enige wristshot toen de EMG werkte de avond van aankomst.

4 likes

nieuw plaatje erop gooien en klaar.

Probeer die maar eens te vinden voor een horloge uit 1962

1 like

Lucky you, verkoop al mijn horloges met verlies :cry:

Maar toch wel van deze: ik ben geen dresswatch man.

En deze: puur voor de heb maar amper gedragen.

Deze ook:

En volgens mij nog wel een paar dit jaar :sweat_smile:

4 likes