Horloge spijt 2018

Hier is niets te melden. Geen verkopen en alleen een paar nieuwe bandjes gekocht. Wel staat de collectie van m’n vader nu hier, sinds hij is overleden. Ik zit nog te denken wat ik daar mee moet. Misschien toch het meeste verkopen op den duur.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid. Dat zal niet makkelijk zijn.

1 like

Pas op hè🤨

1 like

Pff. Dat is idd met recht een rotjaar te noemen. Lijkt me iederdaad een heel erg (piep) moment als je je beseft dat iets met die waarde gestolen word… Kunnen de mensen nu echt niet meer van elkaars spullen afblijven… :rage:

Bij mij was er weinig animo in 2018: niks gekocht en vier mindere goden eruit. In 2019 wellicht hetzelfde patroon met het oog op een beperkte vaste collectie.

1 like

Dacht dat ik ‘m wel leuk zou vinden…
Zit nog nieuw in de verpakking, de Wenger Chrono quartz:

1 like

Sterkte! Doe in ieder geval niets overhaast!

2 likes

Dat gaat wellicht deze worden. Nog niet binnen maar wel gekocht:

image

Ik heb geen dure horloges en wilde in mijn bonte verzameling ook een Rus. Nou is dit geen echte Rus maar wel Rus genoeg en ook nog een automaat. Toen ik deze op Massdrop zag vond ik de kleuren wel mooi en omdat het bijna niks kost naar HF-maatstaven klikte ik achteloos op de buy-knop.
Toen kwam er een mail dat de levering vertraging had opgelopen en dat ik als ik wilde kon cancellen. Dat zette me aan het denken en ineens realiseerde ik me dat hij 43 mm is, groter dan ik ooit om mijn dunne polsen heb gehad, en zeker niet dun. Na wat advies op het forum te hebben ingewonnen besloot ik af te zeggen. Toen ik de mail opende bleek hij juist te zijn verstuurd. De vertraging had maar drie dagen bedragen.

Dus mensen met normale polsen die een CCCP zoeken: houd het blauwe gedeelte in de gaten, er is een kans dat hij voor weinig te koop is, als hij mij niet past.

Deze week mijn Seamaster 300M 2220.80 binnen gekregen. Netjes nog met Omega service garantie. Even de HEV kroon losgedraaid om te zien hoe strak deze vastgedraaid zat. Nou erg strak kan ik vertellen, en dat had waarschijnlijk ook deze reden…

Terug naar Omega dus…!
Er zijn ergere dingen, maar was ook bijna onderuit gegaan met een Frankenwatch Seamaster 300m 2531.80 van een Nederlandse juwelier. Wellicht moet ik het bij Speedmasters houden…

1 like

Man dat is kl#te zeg! Sterkte :v:t2: