Horloge status, of gewoon interesse

Lochisch tog. :wink:

Bij slappe was denk ik maar 1 ding
Richard Mille …

Pfff, heb je niks moeilijkers: Swatch horloges, ALLE reddingsvesten, FRN schaaltjes voor messenheften

1 like

Een Premium is nog altijd wat anders dan iets als Premium bestempelen. Dat zijn twee totaal verschillende zaken…

1 like

¿Que? Heb je wellicht een voorbeeldje om het verschil duidelijk te maken?

Tja, de 1 laat graag zien een Rolex te hebben, waar de ander het graag over zn plastic kano en verhuizing naar het smalanska meer oid heeft.

Swatch horloges? Neuj… reddings vesten vind ik een goede. Wat zijn frn schaaltjes? De meeste messen onderdelen van plastic zijn/ vind lelijk en zijn mooiere duurzame alternatieven voor: jij hebt nog maar een ding gezegd die ik echt goed vind.
Rolex is ook duurzaam en daarmee beter dan goedkope zooi

Ach zo zit dat dus, goed verhaal…denk ik🤔

1 like

Van Bommel? Die van de metalen schoenen?

Dit is een heel individuele kwestie maar ik vermoed dat velen zich aanvankelijk verdiepen in horloges die binnen bereik zijn. Daarna volgt verdieping in duurdere horloges waardoor een grail kan ontstaan. Zodra de knip dan beter is gevuld, kan de grail evt. worden aangeschaft.

Dit proces is overigens beiden van jouw opties: je verlegt je grenzen door iets te kopen wat je daarvoor niet kon betalen. :blush:

Bij mij persoonlijk werkt het iets anders, wanneer ik (weer eens) in vuur en vlam voor een horloge sta en ik kan het betalen, dan koop ik het. Of dat horloge dan duurder of goedkoper dan de vorige is boeit me niet, het gaat me dan om juist dat horloge waarbij:

  • ik het graag eerder had gevonden
  • het echt de mooiste tot nu toe is
  • ik vrij zeker ben dat hij niet meer weg gaat
  • ik trots als een pauw 10 keer naar m’n pols kijk en geen flauwe idee heb hoe laat het is

Totdat.

Ik een ander horloge zie waarbij:

  • ik het graag eerder…

:joy:

7 likes

Kan jij werkelijk met droge ogen beweren - op een Horlogeforum notabene - dat het horloge, dat op zijn eentje gezorgd heeft voor de redding van de destijds zieltogende Zwitserse horloge industrie, geen topproduct is?

4 likes

Kayak, Småländska. Lezen is ook een kunst. Of kopiëren-plakken. Overigens begrijp ik de intentie van je reactie niet.

Daar kan ik kort over zijn, interesse! Ik kan net zo blij zijn met 'n klokje van €70,- als van 'n duurdere. Net als bij auto’s… Ik kan net zo genieten van 'n ouwe lelijke eend als van 'n klassieke Mercedes S/SL.

4 likes

Zo zie ik het ook…

1 like

Helemaal met je eens hoor.

2 likes

Ik geloof niet dat mijn horlogesmaak erg geld- of statusgerelateerd is. Mijn smaak is in de loop der jaren wel veranderd maar ik denk dat dat meer te maken heeft met toenemende kennis en het kunnen zien van veel horloges op de diverse fora.

Over slappe was; ik heb meer hobbies die geld kosten en ik wil straks graag een extra pensioenpotje achter de hand hebben. Dus horloges betaal ik niet uit de normale huishoud- of spaarpot.

1 like

Hahaha moet toch even terug komen op die opmerking. Budget is ietsjes gestegen en dat over die gouden kast… Tja het is alsnog overpriced, aangezien je x 5 betaald omdat het goud is.

1 like

Als klein kind vond ik merk logo van Omega al prachtig.
Zo rond mij 30 jaar besloot ik voor een Omega te gaan sparen.
Die is er ook gekomen een 120m Quartz.
Daarna veel merken gedragen en weer verkocht.
Bv jager Le cloutre reverso. Rolex just date, IWC portofine. Dit om er maar een paar te noemen.
Nu inmiddels 59 jaar oud weer helemaal terug naar mijn eerste liefde.
Heb inmiddels van Omega een speedmaster en een aqua terra en een de ville prestige komt er aan.
En voor de duidelijkheid, ik draag ze voor mij zelf.

2 likes