Horloge suggesties 18e verjaardag

Beste forummers,

Aangezien mijn neef 18 wordt binnenkort heeft hij gevraagd om een gezamenlijk familiecadeau en hij wil een horloge!

Het liefste wil ie een Omega SMPc 300 diver (gelijk aan de mijne in het blauw :smiley:) maargoed…zulke horloges koop je zelf van je eigen gespaarde geld als je de 30 of 40 bent gepasseerd natuurlijk.

Zelf heb ik het prijssegment rond de €1000,- een beetje overgeslagen moet ik bekennen dus jullie suggesties zijn welkom.

Het lijstje:

  • liefst max 39/40mm diameter en een niet te groot dragend horloge; 41mm kan net… :grimacing: :roll_eyes:
  • Zwitsers merk bij voorkeur
  • geen microbrands
  • een duiker/racing achtig model heeft de voorkeur
  • Budget: €1000,-
  • Band: staal
  • Kleur: niet te saai: blauw of eventueel zwart of meerdere kleuren
  • Nieuw horloge (geen 2e hands)
  • Quartz is ook prima…scheelt iig onderhoud…denk ik? :roll_eyes:

Er zijn ook al de nodige kandidaten en de suggesties de revue gepasseerd!

Deze Tag Heuer Formula 1 is veel te groot (43mm) maar wel een favoriet; even voor het idee:

Een Tag Heuer Formula 1 in blauw 41mm (quartz) op staal:

Een 41mm (hoe groot draagt dit?) Tag Heuer Aquaracer Quartz op staal:

Een automatische Longines Hydroquest 41mm in blauw op staal:

Tissot Powermatic:

Anyway…andere suggesties zijn meer dan welkom om de horizon nog wat te verbreden! :slight_smile:

8 likes

Misschien geen duiker, Sinn 556. Zit meer in de Powermatic hoek…
Zijn verschillende kleuren/dail cofniguraties van. Ook blauw bijvoorbeeld en zonder cijfers.

9 likes

Ik dat voor een jongen van 18 Tag Heuer een meer sprekend merk is. Ik heb in een ver verleden zo’n 41mm TH gehad en die droeg vrij klein. Best een leuk ding. Daar zou ik voor gaan.

3 likes

Zat ik me ook te bedenken inderdaad … en kwarts scheelt een hoop gedoe (vanuit het perspectief van een “nog niet” horlogeliefhebber).

1 like

Doxa sub 200?

15 likes

Seiko SKX007!

Ha! Ik ben de eerste die 'm heeft genoemd :tada::tada:

19 likes

Dat denk ik dus zelf ook!
En het is ook wel een merk wat je associeert met racing (Max); geschikt voor jonge mensen. :smiley:

2 likes

Ha, fijn dat dat tegenwoordig een Zwitsers merk is! :smiley:

4 likes

Pff, nu heb ik niks meer te doen. Ohja, SKX009!!

En zoiets anders?

https://www.certina.com/nl/watch/ds-2-chronograph-flyback/C0246181105102

Sinn is ook duits… Zwitsers is overrated.

@TheWornWatch ik vind Doxa inderdaad een leuke keuze. Waar vind je die voor < 1000? Retail is een stuk hoger.

1 like

Ja hè, stond ik ook van te kijken :rofl:

Retail is 990 op de site van Doxa EU.

2 likes

Maar ik geloof dat Jaroen om een Zwitsers merk vroeg? En ik denk dat hij misschien wel weet dat er ook in andere landen horloges gemaakt worden.

Als cadeau zou ik ook denk ik een bekender Zwitsers merk geven, of b.v. een mooie Casio.

Dat dus; het mag wel een beetje bijzonder zijn voor je 18e verjaardag!

Zie ik nou nog Zwitserse kandidaten over het hoofd? :face_with_monocle:

1 like

Kijk anders hier eens:

9 likes

Dus dan kunnen betere value propositions zoals die van Seiko en Sinn in mijn ogen ook.
Sowieso liever goeie Japanner of Duitser dan matige Zwitser zou ik denken.

3 likes

En een bekende Zwitser begint helaas pas echt vanaf 3k

En een Seamaster in quartz uitvoering? Die zijn zo af en toe nog wel te vinden voor iets boven de 1000 piek. Beetje optisch laten opfrissen en hij heeft precies wat hij wil.

3 likes

Vast wel voor de gemiddelde HF’er … misschien minder voor de gemiddelde 18-jarige die een mooi horloge aan zijn vrienden wil kunnen showen.

Tag Heuer lijkt me een uitstekende keuze.

2 likes