Horloge tips Stockholm

Binnenkort ga ik een weekendje naar Stockholm, iemand nog horloge-gerelateerde tips?

Via google kwam ik Luxurywatches en Fredmans Ur tegen.
Verder zag ik dat er 3 Rolex ADs zitten.

Ben benieuwd of de wisselkoers een beetje gunstig uitpakt, maar vrees dat “koopjes” in Scandinavië uitzonderlijk zullen zijn

niemand?

Horloges? Gewoon achterwege laten. Ik zou het volgende voorstellen:

Gamla Stan en Riddarholmen doen, gewoon lekker wandelend. Je hebt er ook restaurants, maar het is wat toerist-gericht. Het is nog wat koud voor Boule & Berså op Sodermalm, maar Gotgatan en Hornsgatan zijn plekken met plenty restaurants en bars. Ikzelf mocht graag naar Vurma (lunch) en Moldau (Tsjechisch eten, grote bieren, etc) om vervolgens een afzakkertje te pakken in één van de café’s.

Dat gezegd. Gröna Lund en Vasamuseet zijn ook echt cool. Misschien een rondje vanaf vasamuseet naar Nybron over Strandvagen, dan omhoog richting Food aan de Runebergsvagen, met winkelen en zo in die buurt bij Ostermalmstorg.

Ook, als je wat meer doekoe wilt uitgeven aan drankjes en eten met een fantastisch uitzicht: Gondolen. Een prachtig restaurant waar het goed toeven is, met een fantastische cocktailbar. De Hemingway is aan te raden.

Af te raden? Medborgarplatsen om 2 uur 's nachts. Jammer? Babs Bar op Birger Jarlsgatan in de oude Zita bioscoop bestaat niet meer. Ik heb daar goed gegeten, beter gedronken en toffe muziek geluisterd. Maar helaas. Ik had 'm je graag aangeraden.

5 likes

Als je dat weekendje geen alcohol koopt, kun je wel een leuk horloge halen.

2 likes

Ik kom zo af en toe in Zweden (o.a. Stockholm) voor mijn werk. Horloges zou ik er zeker niet kopen. De prijzen voor luxegoederen liggen er gemiddeld wat hoger dan hier, en ik heb nog niets gezien wat je hier ook niet kunt krijgen.

Merci! Dat ga ik eens allemaal op mijn gemakje uitzoeken

Ik begreep dat de locals op Schiphol hun shopping doen, wellicht dat voorbeeld maar volgen en een flesje wijn meenemen

Vermoedde ik al, t is ook niet de prio gelukkig

1 like

Als je nog een hotel zoekt: Clarion Hotel Stockholm (98 Ringvagen) is aan te raden, erg vaak geweest. Top! Super kamers, bedden en het ontbijt is fantastisch.

Jazz/alternative-club Stampen, in Gamla Stan. Ik was er jaren geleden 's een keer; dacht - kom, ik ga in de rij staan, zie wel wat er gebeurt. Kwam er een Indisch uitziende jongen naar me toe. Of ik gratis naar binnen wilde. Meteen alle alarmbellen af natuurlijk, maar - op m’n hoede - meegelopen. Hij overlegde wat met de cassiere, en voor ik het wist stond ik gratis - zonder wachtrij - binnen. Jongen niet meer gezien. Had m’n portemonnee en horloge nog. :face_with_raised_eyebrow: :smile:

Was er een soort grindcore-avond, zo bleek. Zweedse Napalm Death-achtige herrie. Geniaal.

Gaan!

:sunglasses:

1 like

Love you long time, cheap cheap :joy:

In Zweden is niks goedkoop, en prostitutie strafbaar - voor de klant! Dus dat was 't niet. Snap er nog steeds niks van…

1 like

Zo lang je niet wakker wordt met pijn in je achterste en 50 euro tussen je tenen is er niets aan de hand :smile:

2 likes

Elke 50 euro kun je goed gebruiken in Zweden, denk ik dan maar. :smile:

1 like

Toch weer 1 biertje

O, wel 4 hoor! :laughing:

1 like

Ik heb alleen ervaring met Noorwegen, maar het zal op hetzelfde neerkomen verwacht ik

Daar kun je 't tenminste nog in de winkel kopen. In Zweden moet je naar een soort staat-gerunde alcohol-apotheek.

Excuses aan de mods en TS voor de OT-vervuiling. :wink:

1 like

Ok wist ik niet.
Ja ook namens mij excuses voor het ot, hoe gezellig ook

1 like

Systembolaget. Google maar 's.

XIk heb mijn Dark side of the moon in Zweden gekocht, en toch wel een hele mooie prijs kunnen onderhandelen toen. Maar inderdaad niks wat ik ook niet in België had kunnen krijgen met wat moeite, het was dat ze hem daar eerder hadden liggen.

Ik vind overigens de prijzen van alcohol best nog wel meevallen, sinds enkele jaren is de wisselkoers eur/sek best gunstig voor ons. Ik denk eerder dat alcohol gewoon in Stockholm erg duur is.

Voorbeeldje: Ardbeg whisky bij systembolaget: https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/ardbeg-51301
499 sek, bij de huidige wisselkoers ongeveer 50 eur. Niet zo héél erg veel duurder dan in de lokale supermarkt bij ons.

@Daan010 On topic:

Www.sjoosandstrom.se (erg luxe dus duur)
Of
Www.Epoch.se Ik heb zelf de racing chrono :slight_smile: