Aanstaande zaterdag ga ik mijn Rolex Sub mariner ophalen! Ik hoor van collega’s dat het niet verstandig is om het horloge op zijn kant te leggen, dat je hem (volgens de kenners) nooit op zijn kroon moet leggen. Wat zijn de dingen die je moet weten als je een duur horloge koopt?
Zolang je de kroon dicht hebt geschroefd, maakt het niet uit of je hem op de kroon neerlegt. Wat wel invloed heeft op de positie waarin je het horloge neerlegt, is de afwijking van het uurwerk.
Wist je dat de noeste mannen van deze wereld nu geen Rolex meer kunnen dragen? Je wil de Himalaya beklimmen, a la dan neem je een Explorer, maar stel, je vindt de Sub gaver.
Kan niet meer.
Je kan niet met een hand onder je hoofd in je tentje slapen op de berg. Dan gaat je horloge kapot
@Jop00222, mijn advies is om met een Seiko te beginnen en nog niet met een Rolex, als dit je kennis is.
Of wil je flashy zijn? Dan hoop ik dat je een gouden 5 digit Sub neemt Stijltje maat.
Sommige mensen willen een duur horloge ook al hebben ze niet de kennis hierover. Dit is mijn inziens prima. Een beetje grappig hierover doen, getuigt niet echt van respect voor de topic starter. Alhoewel inlezen in de materie nooit kwaad kan.
Een Rolex hoor je helemaal niet te dragen. Die hoort in een kluis te liggen.
Wil je eigenwijs wezen, draag hem dan uitsluitend op zondagmiddag, zittend op een kingsize bed met donzen dekbed.
Allemaal broodje aap verhalen. Het beste wat je met je sub kan doen is gewoon dragen en verwachten dat het, met gesloten kroon, gewoon f-ing alles aan kan
Ach, dit is toch best schattig zo van nieuwkomer Jop? Niet meteen affikken. Vindt het wel iets ontwapenends hebben. Doe mij je sub over drie jaar maar Jop, weet ik zeker dat je er zuinig op bent geweest.
Die woordspeling ook op je tablet: affikken wordt ’ aflikken ', nergens de indruk gekregen dat Jop zijn sub wil aflikken? En Jop wordt Nop? Nee Jop, je sub naar mij overdoen over drie jaar hoeft niet voor Nop
Om een beetje de beeldvorming te nuanceren, ik verwacht niet dat de cowboy in kwestie een Rolex draagt op de foto. aan de andere kant, ik ken hem niet persoonlijk en wellicht schuilt er een Zwitsers duik horloge onder die dikke leren handschoen, zou ik best logisch vinden.