Horloge uitwisselen?

Horloge uitwisselen?

Een goede vriend van me gaat van zijn werk naar het Omega event volgende week.
Dat staat geheel in het teken van de maanlanding 50 jaar geleden.

Aangezien hij geen Omega meer heeft, de Planet Ocean heb ik laatst van hem overgenomen, stelde ik voor dat hij mijn Speedmaster draagt. Een veel passender horloge kan je toch niet bedenken :wink:

En daarbij mocht ik dan zijn gloednieuwe IWC Pilot Chrono dragen.
Nu vroeg ik me af of jullie ook wel eens (duurdere) horloges uitwisselen en zo ja welke?

8 likes

Nooit gedaan, ik zou er bij sommige leden geen problemen mee hebben.
Een leek op horlogegebied zou nooit wat meekrijgen.

5 likes

Een Explorer II tegen een Datejust. Niet iedereen was tevreden. :wink:

6 likes

Het lijkt me wel lastig, je moet duidelijke afspraken maken over bijvoorbeeld mogelijke schade die door de ander is veroorzaakt.

1 like

Ik zou er niet aan beginnen ivm ongelukje, krassen, etc.
Zo rijd ik ook liever niet in andermans auto.

Maar ieder zn ding.

9 likes

Jij wel dus :joy:

1 like

Ik heb enkele keren een horloge uitgeleend aan vrienden die bruiloften hadden. Maar echt een tijdelijke ruil nooit gedaan.

3 likes

Ik deed het af en toe met avondjes in de kroeg. De desbetreffende vriend heeft wel een wat ander kaliber horloges dan ik, dus uiteindelijk had hij mijn HFLE17 om de pols, en ik zijn BB :nerd_face:

Uiteindelijk had ik liever mijn eigen DJ om de pols.

2 likes

ik draag wel eens de Cartier van mijn vrouw, telt dat ook?

2 likes

Ik ben geen leek.

Zou je mij je horloges mee geven? :slight_smile: Kortom: Ik begin er niet aan. Ruilen is huilen, al heb ik @anon50762135 wel eens een paar weken met een Squale rond laten lopen. Maar da’s dan ook zo’n nette man, hij kwam netjes terug, al rook hij wat raar.

15 likes

Tuurlijk waarom niet.

Heb het onlangs nog gedaan voor @cdg die eens wat fout goud wilde proberen.

1 like

Ik zou het ook niet snel gaan doen. Vaak zijn mijn kennissen toch iets minder voorzichtig met hun horloges dan ik :wink: .

Hoezo? Jij hebt de grootste slettebakken van HF!? :joy:

3 likes

Ik had het over



 waarbij het evenwichtsorgaan wel werkt :smile:
Jij staat bekend om het goed gebruik maken van een gebruiksvoorwerp. Dus no-go.

2 likes

Ik zou het denk ik niet doen maar het is heel afhankelijk met wie ik zou ruilen.

Ik heb er al moeite mee als mevrouw Chlorophyl een keer een horloge leent. Dan zit ik ‘s avonds bij het eten angstvallig naar mijn horloge om haar pols te gluren om te zien of hij enigszins de dag heeft overleefd. En dan moet je weten dat zij veel voorzichtiger is dan ik. Nee, krasjes wil ik er zelf op maken.

2 likes

Raar? Makreel luchtje?

2 likes

Aan mensen die ik vertrouw zou ik mijn horloges zonder probleem uitlenen. Ook de duurdere (al kan ik niet meepraten over het segment boven de duizend euro). Ze zullen er toch wel voorzichtiger mee zijn dan ik zelf zou zijn. Ik ben ervan overtuigd dat zelfs @Fate_Amenable_To_Change zijn gebruikelijke nonchalance laat varen met mijn horloge om zijn pols of in zijn zak. Het scheelt natuurlijk wel dat mijn horloges al onder de krasjes zitten, dus het enige waar ik me zorgen over hoef te maken is Ă©chte schade, en Ă©chte schade wordt onderling wel opgelost. :slight_smile: Als de lener een horlogeleek is, licht ik hem wel in over de aandachtspunten, zodat er achteraf geen discussie kan ontstaan in de trant van “ik wist niet dat hij niet nat mocht worden bij het handen wassen”, “hij is alleen maar op de grond gevallen, ik wist niet dat hij dĂĄt al niet kon hebben”.

Mijn vader leerde mij, zoals zijn vader hem, dat je drie dingen nooit uitleent: je auto, je vulpen en je vrouw. Mijn vulpen vragen ze niet naar, nog-niet-mijn-vrouw krijgen ze niet, en mijn auto kunnen ze lenen inclusief chauffeur. :policeman: Niet dat iemand voor z’n lol in dat ding van mij zou willen rijden. :joy:

Toen mijn vriendin vergat een horloge mee te nemen op reis naar de VS en ik op Schiphol de band van het simpele kwartsje dat ik toevallig droeg zo ver mogelijk heb ingekort zodat ze hem enigszins kon dragen heeft ze me wel een paar keer laten schrikken. :grin: Steeds telefoontjes: “Ik heb er wĂ©Ă©r een cocktail overheen gegoten.” :sweat_smile: Plagerij natuurlijk. :wink:

4 likes

Super relaxed dat ik je Rosé gouden Day-Date een maandje mocht proberen.
Beviel mijn Hugo Boss jou ook zo goed?

Nog bedankt! Ik wacht nog even met fout goud aanschaffen :joy:

2 likes

Ach die bubbel enveloppen van de Hema zijn niet kapot te krijgen. Daar durf ik hem wel overal in naar toe te sturen.

Die Hugo Boss was toch even iets anders tussen al dat Patek en rolex geweld hier.

2 likes