Horloge van 2,5k verkopen aan Engelsman, en dan ... ?

Via WatchUSeek kwam ik uit bij iemand die een horloge zoekt wat ik in de verkoop wilde doen.
Een Jurg Schauer, vrij uniek dus, en dat geeft meteen ook wat vertrouwen in de koper.

Nu echter de afhandeling, want daar wordt het me duister.
Het horloge moet dus naar de U.K., en ik loop tegen de volgende zaken aan:

  • Verzekeren van de verzending, niet eenvoudig, +/- 100 onkosten voor mij
  • PayPal gebruiken door de koper: 3,4% kosten voor mij
  • Omzetten ponden naar euro’s via paypal: 0,5% kosten voor mij

Vooral die paypal kosten vind ik bovenmatig duur voor een betaling binnen de EU.
Gewoon vragen of de verkoper zijn geld direct op mijn rekening wil storten leek mij het beste, of dat hij alle kosten draagt.

Ben op zoek naar jullie tips and tricks van jullie buitenlandse verkopen.

dat dus

3 likes

Als je paypal overweegt dan goed checken of er geen mogelijkheid is dat je uiteindelijk alsnog geen geld overhoudt, er wordt zoveel mee gerotzooid.

Gewoon via bankoverschrijving in Euro’s, loop je het minste risico en heb je de minste kosten.

1 like

PostNL (wel volledig verzekeren!) is een stuk goedkoper. Betaling met Paypal Friends&Family. Kost je niets en je loopt ook niet het risico dat het geld om welke reden ook wordt teruggeboekt.

Zijn de kosten van verzending hoger dan een retourtje Londen??

hmm…

Het is idd niet goedkoop paypal te gebruiken. De tip om het geld via familie of vrienden over te maken gaat eigenlijk niet op als je de verzekering aan wilt spreken via paypal indien het pakket zoek raakt. Het is toch aan te raden het pakket goed verzekerd te versturen via PostNL. Betalen via paypal geeft de koper meer zekerheden. Ook kan hij gebruik maken om het pakket weer kosteloos terug te sturen. Dit verlaagd ook weer een drempel om het pakket i.d.d. te retouneren. Indien de koper het dus geen probleem vind om het direct om jouw bankrekening te storten direct doen. Voorkomt de kosten en het valuta omwisselen via paypal.

Paypal is eigenlijk een drama. Erg duur en best veel kans op gezeik. Zorg dat je in ieder geval in euro’s wordt betaald en bij voorkeur ‘gift’ optie.

Ik zou het direct op de rekening laten storten.
En wellicht zou je eens moeten zoeken op de ervaringen binnen het forum op verzenden naar het buitenland.
Er zijn meerdere topics over.

Ik wil ook binnenkort verzenden , is postnl betrouwbaar , verzekerd verzenden van vintage uurwerk,waarde 900 euro, ik heb geen aankoopfaktuur meer, dus hoe word de waarde bepaald , als het horloge weg is?

Het nadeel dat je benoemt van Paypal Friends & Family geldt ook voor overschrijving. Het is bij buitenland verzendingen met deze waarde altijd een must goed verzekerd te verzenden.

Al vaak voor service naar UK gestuurd verzekerd tot 5500 euro kost 20 euro of zo. Idd wel noodzakelijk dat je kunt bewijzen wat het kostte.

En als verkoper gewoon geen Paypal gebruiken, indien je twijfelt.

Ik heb best veel pakketten verzonden via PostNL. Bij één door mij verzonden pakket is het horloge uit het pakket gestolen. Het “lege” pakketje is vervolgens afgeleverd. Ik had geen aankoopbon. Echter kon ik de waarde aantonen via de site waar het horloge geadverteerd was in combinatie met de communicatie met de koper.

1 like

Met wie verstuurde je dan, Postnl?

O ja sorry vergeten erbij te zetten PostNL

1 like

goeie tip

Dat klinkt leuk en wil je wel graag als verkopende partij. De vraag is of jij als koper dat aan durft? Nee, je kiest toch voor zekerheid.

PayPal en verzendkosten verhalen op koper. Postnl verzekerd verzenden kan prima.

oh ja. zeg dat je betaald wil worden in euro.
En bereken over het totaalbedrag de commissie van3,8%
Dus als voorbeeld 1000 euro horloge + 30 euro verzenden = 1030euro x 1,038 = 1070 euro

1 like

Met de trein naar Engeland is goedkoper dan de bijkomende kosten die je noemt. Ik zou er een gezellig weekeind van maken. Voor zo’n bedrag liever F2F.

weekendje UK ?

trein 100 euro pp
openbaar vervoer 30 euro pp
eten 100 euro pp
hotelletje 150 euro p nacht

dus 400 euro totaal …

gewoon fedex gebruiken voor verzenden , kost 50 euro (misschien 60?) max
nooit gezeur en pakket blijft in eigen fedex beheer

1 like

Valt mee.

Ben regelmatig naar de UK gevlogen voor een ruil. 'S ochtends met Easyjet heen, afspreken in buurt van vliegveld en vlucht 's middags weer terug. Moet ie natuurlijk wel wat in de buurt wonen.

Gezien t feit dat t bij mij altijd een ruil was, heb ik de kosten iedere keer gedeeld. Die waren echter nooit hoger dan 35 euro de man. Kost je natuurlijk wel een snipperdag, maar de ervaring was t mij wel waard. En natuurlijk handig dat je het horloge gelijk kon inspecteren.

1 like