Horloge veiling

Beste forumleden,

Ik ben opzoek naar betrouwbare sites waae horloge geveild worden. Bijvoorbeeld. Catawiki. Hebben jullie daar ervaring mee? Ben bang dat er een hoop nep wordt aangeboden, zijn er betrouwbare sites of is Catawiki betrouwbaar?
ik hoor graag wat jullie ervaringen gen zijn.

Groet Wats

CHRONO24, eBay

http://www.mywatchmart.com

En in de juiste groepen op Facebook! :slight_smile:

Chrono24. Als niet-kenner zou ik van Catawiki weg blijven. De kwaliteit die ze ooit pretendeerden te hebben is tegenwoordig ver te zoeken.

Op chrono24 word ook veel horloges aangeboden die slecht gerestaureert of vol met verkeerde of am onderdelen zitten. Pp catawiki worden overgschilderde wijzerplaten gewoon rustig als 100% origineel verkocht. Ik zou dus niet zo zeer kijken naar welke site je ze koopt als gewoon wel jezelf wapenen met kennis.

Misschien moet je om te beginnen de zoekfunctie eens gebruiken

2 likes

Heb je hier met deze site ooit zaken gedaan?

gobert, hello ik mag graag een horloge verkopen als ik iets wil verkopen op catawiki, ze hebben op dit moment veel buitenlandse keurmeesters die heus weten wat voor horloge het is, alleen je zit met de 9% als koper en 12,5 % plus btw als verkoper. dus das n keus. wel uitkijken . maar ja moet je altijd. toch. marino

Ik gebruik ook zoekmotors voor fora zoals www.watchrecon.com en www.watchpatrol.net

1 like

Het vertrouwen zit niet zozeer in de site als in de veilige transactie, koop je iets met Paypal of via Catawiki dan blijft het geld voor twee weken gereserveerd zodat bij een issue de uitbetaling gestopt kan worden. Als het gaat om betrouwbaarheid van de goederen zelf dan moet je een keuze maken om van een gerespecteerde dealer te kopen of zelf de inschatting te maken (vereist kennis), of bouw een netwerk op van mensen die je soms even kunt raadplegen.

1 like

MWM? Ik heb er (nog) niets via verkocht, helaas. Maar wel al eea. gevonden!

verkopen op catawiki is een feest! Sommige klokjes brengen daar gegarandeerd top dollar op.

Ik heb 1 horloge gekocht op Catawiki en dat ging ok.

Je moet vooral zelf erg goed opletten:

  • verkopers uit vage landen als Litouwen, Rusland, India, Turkije volledig mijden i.v.m. betrouwbaarheid en invoerrechten + hoge verzendkosten.

  • Staat horloge: in het geval van onduidelijke foto’s (ondanks de lage prijs) discipline hebben en niet gaan zitten bieden omdat het goedkoop lijkt(!)

  • horloges die zijn gerestaureerd zijn op scherpe foto’s te herkennen; wees wantrouwig en gebruik je gezonde verstand: een horloge van 55 jaar oud zonder 1 enkel krasje???

  • check of de kroon origineel is + gesp

  • let op teksten als “bij een horloge van deze leeftijd is het normaal dat ie 2 minuten per 24 uur verliest.” (BS: mooie Omega’s van 40 jaar oud kunnen nog prachtig op tijd lopen!)

  • check of de maten van het horloge wel goed staan vermeld en check of het bij jouw wensen past.

  • bij mijn aankoop ging een maand later de batterij al dood; door de aparte (en vooral niet meer marktconforme) batterijen in een horloge van 40 jaar oud kost dat meer voor een klokje van de zaterdag markt.

  • hou rekening met de kosten van een servicebeurt; niet altijd staat duidelijk vermeld of een horloge nog goed loopt

Last but not least: koop nooit beschadigde of incomplete (bijv geen originele kroon) kavels op een veiling (of het nou horloges zijn of een mahonie kuifkast) ; repareren is kloterig en duur en achteraf heb je spijt. (veelgemaakte fout; zelf ook ingetrapt!)

Dit zijn zo’n beetje mijn vuistregels! :cold_sweat:

3 likes

??? Kan iemand míj even wapenen met kennis?..

Is je google kapot :innocent:

Sorry, vergeet ik nog wel eens. 50+…
maar ik heb hem!

Hoeveel horloges passen daar in?

Ik zou zeggen: buy the seller. Verkopers op dit forum of bijvoorbeeld het Uhrforum die al een tijd aanwezig zijn en een mooi aantal positieve reviews hebben zijn voor mij de meest betrouwbare. Chrono24 via Trusted Checkout is ook prima, Catawiki kan goed uitpakken maar heeft nog wel wat risico’s, hoe ‘goed’ de veilingmeesters ook mogen zijn, de ‘keuring’ doen ze via de aangeleverde foto’s en dat geeft nu eenmaal geen 100% zekerheid.

nou het is zo bij catawiki, als je een horloge aanbiedt waar je de reserve prijs niet hoger als 200 is, dan kun je een probleem hebben. bv je denkt 180 euro er voor te krijgen maar als je dit aanbiedt zonder de reserve dan bieden ze bv 20 euro, ben je hem wel kwijt, terwijl je weet dat hij meer waard is dat is een risico. wat je loopt. en de horloges die je aanbiedt moet volgens de meesters minstens 75 euro waard zijn anders komt tie er niet op dat zijn de regels… marino

Prijzen op CW zijn ook enorm gekelderd, 2 jaar geleden bracht alles nog veel (te veel) geld op maar nu is het uitkijken want die veilingmeesters hebben over het algemeen weinig kennis in huis en ze willen het liefst geen of een heel lage reserveprijs. Zonder reserveprijs kan je maar zo je horloge kwijt zijn tegen een paar tientjes, dat zal bij een Omega niet snel gebeuren maar ik heb toch een paar heel matige opbrengsten gehad en daarom maar even terug naar Ebay voorlopig.

Soms als een item niet verkocht is mag je hem alleen opnieuw plaatsen als je reserveprijs verlaagd, zelfs tot onder de goudwaarde, dat doe ik niet en daarom ook gestopt op CW.

Herkenbaar, het aanbod is daar zo enorm toegenomen dat jouw items makkelijk kunnen “verzuipen”, vooral als ze in een merkveiling worden opgenomen. Aan de andere kant denk ik dat als je jouw horloge bij eBay op 1 euro laat beginnen je een lagere opbrengst haalt dan bij Catawiki.

1 like