Je hebt een aantal horloges waarvan je er een aantal niet meer zo vaak draagt. Dan zie je er een en die wil je per se hebben:)
Dus verkoop het ene of andere klokkie. Maar met de tijd kom je erachter dat je ene of andere klokkie toch wel mist…
Ik begin maar…
Heb er helaas geen foto van, maar ik mis mijn Breitling Aerospace avantage titan met titanband… dat was een echt gave klok. 42mm en maar 10mm hoog. Superquartz, liep perfekt en zat perfekt. bediening via de enige kroon.
Verder een Seamaster Quartz… ook zo´n perfekt horloge. En quartz is zo dankbaar. Je kunt hem weken laten liggen en daarna gewoon om doen en je hebt de tijd bij de hand
Laatste horloge welke ik weer graag zou willen… een Omega Speedmaster Broad Arrow Automatic. Het mooie aan dat horloge, het heeft het 3303 Piquet werk en de subdial zitten niet zoals bij alle standaard chronograph op 6,9,12 maar op 3,6,9. Wat er natuurlijk een ietsje bijzonderer uitziet!!
Van de Seamster en de BA heb ik een foto… van de Breitling helaas niet!
Heb spijt van de verkoop van mijn Oris Meistertaucher, heb deze inmiddels 3x gehad en heb er toch spijt van dat ik hem weer heb weg gedaan. En van mijn eerste Rolex 16610, als ik zie waar ik hem voor verkocht heb en wat ze er nu voor vragen. Merk wel dat ik toch steeds voor het zelfde soort horloge ga.
Ik heb eigenlijk maar één horloge die ik heb verkocht, en wel weer een keer terug wil. Spijt is een groot woord, ik heb er een prachtig horloge voor terug gekregen, maar ik mis hem wel regelmatig.
Ik heb horloges verkocht omdat ik ze niet meer droeg. Deze mis ik niet. Andere horloges heb ik verkocht omdat ik het geld nodig had. Geen spijt dus, maar ik mis ze wel af en toe.
lang geleden een timex verkocht. daarna nooit meer geflipperd. wel wat weggegeven, maar van dat laatste nooit spijt van gehad. hooguit beetje missen, maar dat weegt niet op tegen t plezier die de ander ermee heeft.
Spijt… tsja, met mijn inkomsten moet je soms wat weg doen om weer eens wat nieuws aan te schaffen. Het plezier zit ook in het zoeken voor mij. Maar ik heb wel een paar klokken die ik weer opnieuw zou kopen als ik er de kans toe had:
Ook hier een Seamaster quartz.
De blauwe 41mm met het rode opschrift (22218000).
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar …
Vandaag de, waarschijnlijk laatste nieuwe in Nederland, opgehaald.
Heb er heel wat belletjes voor moeten doen.
En nog korting ook.
Pas nog even de “weg kwijtgeraakt” door mijn Omega Railmaster (39 mm) met stalen band weg te doen. Heerlijk eenvoudige klok zondr datum met een eenvoudige plaat en co-axiaal uurwerk.
En wat kocht ik terug? Een Baume & Mercier XXL Hamption automaat op krokoband/vouwsluiting…(!)… veel te veel "dress"voor me.
Mijn moraal van dit verhaal: Doe nooit een Omega weg!
Pas nog even de “weg kwijtgeraakt” door mijn Omega
Railmaster (39 mm) met stalen band weg te doen.
Heerlijk eenvoudige klok zondr datum met een
eenvoudige plaat en co-axiaal uurwerk.
En wat kocht ik terug? Een Baume & Mercier XXL
Hamption automaat op
krokoband/vouwsluiting…(!)… veel te veel
"dress"voor me.
Mijn moraal van dit verhaal: Doe nooit een Omega
weg!
Oei, zo’n Railmaster is echt een mooie klok. Zou ik nooit wegdoen (foei ;))
De B&M daarentegen…
Pas nog even de “weg kwijtgeraakt” door mijn Omega
Railmaster (39 mm) met stalen band weg te doen.
Heerlijk eenvoudige klok zondr datum met een
eenvoudige plaat en co-axiaal uurwerk.
En wat kocht ik terug? Een Baume & Mercier XXL
Hamption automaat op
krokoband/vouwsluiting…(!)… veel te veel
"dress"voor me.
Mijn moraal van dit verhaal: Doe nooit een Omega
weg!
Klopt!
Sorry, nog een beetje zout op de wond… maar de Railmaster had ik persoonlijk ook nooit verkocht… De Baume & Mercier is wel een mooi horloge, maar de Omega Railmaster is toch iets mooier