Horloge verkoop ging bijna mis. Pas op!

Had dat jong eens bij mij moeten proberen. Had hij direct een levenslesje geleerd. (Dat van ‘Don’t bite off more than you can chew’)

Horloge persoonlijk kopen bij mij gaat op 2 manieren, Beiden Cash betalen door de geldteller.

Bij mij thuis als ik ik je op Facebook kan opzoeken en een goed gesprek aan de telefoon kan voeren.

Of

In het café/bank in de buurt, (aankomen in de auto en geen adres opgeven dan). (Met een vriend/ broer/ vader wat stoeltjes verderop).

Genoeg gaar volk dat wel even naar dat rolexje wil komen kijken voor de goede prijs (in hun woorden dan).

Bizar dit, en ik ben blij dat je het deelt omdat ik er zelf nooit op was gekomen dat zoiets zou kunnen gebeuren.
Gelukkig goed afgelopen!

Daarom verkoop ik alleen via het forum, is toch wat veiliger, als er een naam reageerd die ik niet kan is er zo info te vinden hier of ik vraag het aan bekende forumleden, is niet de eerste keer dat ik aan iemand vraag is die gast ok :slight_smile:

Ik verkoop sowieso nooit maar dan ook nooit horloges via Mp.
En voor alle goed bedoelde adviezen, als er geld in het spel is komt de hebzucht om de hoek. Dan wordt men blind.
Ik ben iig blij voor je dat het goed is afgelopen.

2 likes

Beste allemaal,

Gelukkig liep dit goed af. Ik zou overigens nooit met een vreemde bij mij thuis afspreken als het om een bedrag van een paar duizend euro zou gaan. Je weet immers niet wat je in huis haalt. Maar zomaar ergens anders afspreken is dus ook gevaarlijk. Een openbare ruimte waar veel mensen zijn zou mijn voorkeur hebben, zoals een restaurant van een fastfood-keten op een station. Stations hangen vol met camera’s en je bent er nooit alleen.
Beste Spoon, hoewel ik je opmerking wel begrijp wil ik je er wel op wijzen dat ouders niet altijd iets aan het gedrag van kinderen kunnen doen. Ik mijn omgeving ken ik een schat van een vrouw. Zal altijd voor alles en iedereen klaar staan. Op een slechte dag raakte haar zoon verslaafd aan drugs. De drugs heeft een onbetrouwbaar monster van deze jongen gemaakt. Zij kan en kon daar met alle wil van de wereld niets aan veranderen. Haar zoon is overigens onlangs overleden. En wat een enorme klootzak dit ook voor gedupeerden was, het was wel haar zoon, waar ze, ondanks alles, enorm veel van hield. Hoe de situatie is van de familie die Emilio beschreef weet ik niet. Feit is dat ze wel Emilio hebben gewaarschuwd. Wellicht zijn deze mensen niet bij machten om hun kind aan te pakken. Je kan onmacht, gebrek aan inzicht, zelfs domheid mensen niet aanrekenen. Dit zijn immers zaken waar ze niets aan kunnen doen. Net zoals je mensen in een rolstoel moeilijk van de stoep kunt duwen omdat ze in de weg staan.
Probeer niet te snel te oordelen en te veroordelen. Dit geldt overigens ook voor anderen op dit forum. En ook ik maak fouten, kan ongenuanceerd uit de hoek komen etc… Als ik dit gedrag op dit forum vertoon vertrouw ik erop dat anderen mij daarop wijzen, hopelijk zonder dat ik aan een hoge boom word geknoopt.

Ik wens jullie allemaal een goed weekeinde en een leuke sinterklaasavond!

Groet,
Arvid

21 likes

Bijzonder verhaal.

Was het niet gewoon Daniel die op een ludieke manier onder de aankoop vandaan wilde komen :wink:

1 like

Niet de slimste opmerking in mijn beleving. Alle “slechte” zaken die ik heb gedaan zijn mijn keuzes geweest en daar kan de ( goede ) opvoeding van mijn ouders niet verantwoordelijk voor gehouden worden.
De vader toont in ieder geval een ethisch besef door een bericht te sturen.

3 likes

Haha dat hoop ik dan maar :wink:

Was wel even schrikken…

Op die optie zou ik mijn geld zetten, verhaal is te mooi om waar te zijn.

Imo kan je gerust via MP kostbare artikelen kopen of verkopen, kwestie van goede afspraken en een beetje op je hoede zijn.

Ik denk dat de kans dat je door een bus wordt aangereden groter is dan de kans van een klap op je kop voor een dure klok.

Weinig idee van hoe de echte wereld in elkaar steekt hè Spoon :wink:

Ik kan me dan ook helemaal vinden in de reactie van Pitbull, maar dat komt misschien omdat mijn andere nickname ‘peaceloveanddogoargentinos’ is :smile:

1 like

Gelukkig jij wel. Blij dat jij hier bent om ons te informeren over de boze grote wereld.
Bullshit…als mijn zoon overvallen gaat plegen heb ik gefaald.
Dus vind dat ook van een ander.
Maar bedankt Sammie…blij dat jij er bent :+1:

2 likes

En jij denkt dat je precies weet wat je zoon allemaal uitspookt of verwacht je dat hij dit opbiecht?

Wat ben jij ontzettend naïef zeg…

En als je zoon dingen uitvreet die niet bij zijn opvoeding horen dan vind je dat je hebt gefaald. Dus niet alleen naïef, maar ook onzeker.

Sneu hoor!

2 likes

Heb ook wel eens horloges verkocht via mp en tot op heden nooit problemen.

Inderdaad eerst mailen en dan eens bellen en daarmee krijg je vaak al wel een aardig beeld van degene aan de andere kant.

Ik durf het bijna niet te zeggen, en krijg hier ongetwijfeld commentaar op, maar ik denk dat het ook wel een beetje merk gerelateerd is. Voor veel van die jonge gasten is een Rolex toch een status symbool.

In ieder geval top dat je deze ervaring even post :smile:

Sneu als je niet weet of je zoon overvallen pleegt!
Heb wel vermoeden uit welk milieu jij komt als je dat niet weet.
Veel plezier later met opzoeken van je kids in de bak :+1:
Verschil kattekwaad of overvallen plegen…is best redelijk.

(ver)oordelen zonder de achtergrond te kennen en je eigen mening ook voor anderen als maatstaf hebben, lekker dan !

3 likes

Ik ben zelf ook vrij relatief jong. Ik krijg geregeld bij ophalen eerst nog wat argwanende blikken, zeker als ik met de auto ben er nog iemand zit te wachten in de auto ( ik haal nooit iets alleen op). En terecht, blijkt dus weer uit dit verhaal… zonde :sleepy:

1 like

Onrealistische opmerking.
Ofwel je vindt alles dat een ander doet ok…want dat is hun mening.
Dus eens met het kabinet, eens met de voetbal bondscoach, eens met de buren die keihard hun muziek snachts aanzetten, etc.
Denk dat jij ook iets anders vindt van beslissingen van anderen.

Ps…heerlijk deze discussie. Was lang geleden maar vond het weer tijd voor wat ruhring :laughing:

Hè gelukkig ging het je alleen om de discussie, ik was al bang dat je jezelf serieus nam met opmerkingen als deze

Leer dan wel eerst de woorden goed te schrijven… reuring i.p.v. ruhring… :slight_smile:

1 like