Horloge verkoop ging bijna mis. Pas op!

Gaan we weer. Ben een beetje klaar met dat ongenuanceerd kijk mij eens durven posten gedoe. Waarom gebeurt dat alleen hier, en niet op de vele andere horlogefora ? Zijn hier geen mods ? fatsoensnormen?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

En ik maar denken dat die C achter Super altijd voor Crimineel stond… :wink:

1 like

HaHa. :+1:
Dat wordt je nickname veranderen Jaap. :smile:

1 like

4 likes

:smile: :+1:

Nou pas maar op hoor als Roderikje eenmaal zijn eerste portefeuille rolt in de kleedkamer van het kinderen voor kinderen koor dan kan het allengs snel bergafwaarts gaan met met de kleine snoodaard.

10 likes

Hier toevallig iemand die opgegroeid is in de schilderswijk, en geen overval gepleegd hoor, sterker nog denk pas 3 parkeerboetes gehad en dat was hwt wel…

Heel naief om te denken dat je precies denkt te weten wat je kinderen uitspoken, misschien was je zelf een brave hendrik, maar dat hoeft niet voor je kinderen te gelden, je denk dus ook dat als ze een sigaretje proberen of een blowtje dat ze dat meteen aan papa vertellen?

Aha, de klassieker, dus altijd gedaan. :wink:

2 likes

Hahaha

3 likes

Ja een naam is belangrijker dan veel mensen verwachten :slight_smile:

Text aangepast, type en zoon van 20 maanden trekt af en toe aan mijn arm, die heet trouwens ook Floris voor de zekerheid :slight_smile:

2 likes

Beste Jaap,

Ik wil je niet teleurstellen maar ik vind een bankdirecteur die een klote advies geeft waar alleen de bank beter van wordt niet heel veel beter dan iemand die anderen oplicht of inbraken pleegt. Daarbij komt dat we in een maatschappij leven waarin we banken nodig hebben. Ik wordt dus verplicht me in te laten met onguur bankpersoneel.
Even een klein voorbeeld. 2 Oude klasgenoten van mij zijn inderdaad bij banken gaan werken in managersfuncties.
Beide kwam ik op verschillende dagen tegen. Met beide kwamen we te praten over huizen. Beide vroegen mij wat voor hypotheekvorm ik had genomen. Beide zeiden dat ik dat bijzonder goed had gedaan, nu alweer 15 jaar geleden. Beide hadden namelijk ook dezelfde hypotheekvorm als ik. En beide wisten me ook te vertellen dat die specifieke hypotheekvorm nooit in een adviesgesprek te sprake kwam omdat ze er helemaal niets aan konden verdienen.
Wat een helden! Je komt als simpele ziel langs voor advies en ze naaien je waar je bij staat.
Jaap, ik ken je kinderen niet en wil ze zeker niet in een kwaad daglicht stellen, maar ik zat op een enorme elitaire kakschool met allemaal kakkertjes en inderdaad heette er niemand Delano, Jeffrey of Rodney.
Ik acht de kans dat iemand uit een minder milieu het slechte pad op gaat inderdaad groter dan iemand uit een upperclass omgeving maar het is geen voldongen feit. Oplichters komen uit alle lagen van de bevolking. Ik weet zeker dat er hele aardige en fatsoenlijke Delano’s etc zijn.
Ik zou ook voelen dat ik heb gefaald als mijn kinderen, ik heb zeoverigens niet, het criminele pad gaan bewandelen. Maar als ze in een maatpak kutadviezen gaan geven zou ik hetzelfde gevoel hebben. Helaas heb je het als ouder nooit allemaal in de hand. Ik was als kind zeer beinvloedbaar en was zeker niet altijd braaf. Dit tot grote zorgen en soms verdriet van mijn ouders. De eerste die mijn ouders verwijten gaat maken over mijn gedrag vroeger kan lachen! :smile: Nee. zo zit ik gelukkig nu niet meer in elkaar.
Ik geef toe dat sommige ouders zich niet of nauwelijks met hun kinderen bemoeien en dat dit kan leiden tot slecht gedrag maar ook als je denkt het goed te doen kan je bedrogen uit komen.

5 likes

2 likes

Lol, ik kreeg onlangs een excuusbrief van een staatsbank omdat ze me ten onrechte in 2013 een bedrag van €18,- als boeterente hadden berekend n.a.v. Van een vervroegde aflossing van mijn hypotheek (stupid me). Nog geen 3 dagen later stond er een enorme bos bloemen op me te wachten met nogmaals een excuusbrief voor hetzelfde feit. Ik kan jullie vertellen dat ik erg moest lachen om deze excuses…

Edit- on topic- inderdaad niet oordelen; opvoeden kan soms best lastig zijn en er is geen gegarandeerd rendement.

2 likes

Zoiets niet op MP zetten, simpel.
Gewoon hier, op HF.

Fijn dat je er op tijd achter kwam.

En natuurlijk is ook niet iedereen die bij een bank werkt slecht! (Was ik helemaal vergeten te vermelden in mijn epistel)

Natuurlijk niet! Generaliseren is, hoewel verleidelijk, en naar mijn mening in zekere mate natuurlijk gedrag, onvolwassen en niet productief.

Edit- overigens ben ik van mening dat de vader in deze casus goed gehandeld heeft

1 like

SuperCommercieel is het gewoon!

:innocent:

Ontopic

Ik kreeg ook een mailtje over een horloge van een vaag ā€˜ā€˜onliner’’ figuur of ik even mijn adres kon doorgeven zodat hij even zou komen kijken.
Nadat ik om zijn mailadres en telefoonnummer vroeg werd het stil…heel stil.