Horloge verkoop ging bijna mis. Pas op!

Als je denkt dat dit soort dingen echt zijn, ben je ook wel simpel zeg.

Ik heb speciaal voor mp een extra mobiel nr., heb ooit eens een keuken verkocht, en ben ongeveer een half jaar gebeld door mensen die hem voor niets wilde hebben(en hem niet kregen).
Tweede nr. kan gewoon uit en als ik niet thuis ben kan iemand anders de telefoon beantwoorden, klaar. Verder werk ik zoveel mogelijk om MP heen.

1 like

Natuurlijk niet…dit gebeurt alleen maar in Syrië :+1:
Gelukkig.

1 like

Ja man

Mijn mening: Nooit een duur horloge op marktplaats zetten. Daar komen zoveel vage lui zoals de persoon die jij hebt gezien, die veelal HF of andere fora niet kennen.

Nee joh…tuurlijk niet. Tis de schuld van de kabouters met gouden schoentjes/overheid/asielzoekers/Sinterklaas/internet/boer Geert (streep foutieve antwoord door).

:sleepy:

De fouten die ik maak in mijn leven zijn voor mijn rekening, die kun je niet aanmerken op mijn vader. Pa en ma hebben altijd gewild dat ik niet zou drinken aangezien zij islamitisch zijn opgevoed. Ik daarentegen ben met Nederlanders opgegroeid en ga ook vaak uit met medestudenten. De opmerken die jij nu maakt, zijn echt simpel in de zin van iets onzinnigs uitkraaien. Ik ken iemand die werkt in de sociale dienstverlening, hij helpt anderen een nieuwe stap te zetten in de maatschappij. Maar bij hem thuis is het ook niet altijd wat het lijkt. Ik zou maar oppassen met de woorden die je uitspreekt. Jouw kinderen kunnen ook hun eigen pad kiezen waar jij geen invloed op hebt.

3 likes

Er zit nogal enige nuance tussen iets drinken , of zo verslaafd zijn dat je alles bij elkaar liegt en bedriegt.
Vaak is er toch wel wat aan de hand waardoor iemand zo van 't padje af raakt…

Maar… ik bemoei niet… :slight_smile:

1 like

Dat heeft met de omgeving te maken waarin iemand opgroeit :wink:

1 like

Ok duidelijk.
Echter ik heb het over thuiswonende kinderen. Tuurlijk kunnen ze vanalles uithalen en dat begrijp ik ook. Ben ook niet heilig geweest echter heb ik het al vanaf het begin over zware misdrijven zoals een overal.
Dit gaat alle normen en waarden te buiten en als je dat niet door hebt als ouder zijnde snap ik je niet.
Als mijn zoon ineens met zaken thuis komt die hij niet kan betalen komt tie niet weg met uitleg geleend/gevonden/etc.
Ik zal mijn zoon direct aangeven bij de politie als hij een misdrijf heeft gepleegd en buiten gooien bij 18+.

Maar ieder voedt zijn eigen kinderen op en dit is mijn mening/visie hierop.

Arvid, dat moet een Euribor hypotheek wezen toch??? :grinning:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Spoon, snap je nu werkelijk niet dat je als ouder onmogelijk van alles op de hoogte kan zijn van wat je kinderen uitspoken?

Als jouw zoon iets heeft geflikt waarvan hij niet wil dat jij daarachter komt dan heb je mooi pech.

Stel hij heeft een dure klok gepikt, maar draagt 'm in jouw bijzijn niet. Hoe ga je daar dan achter komen?

Je lijkt mijn oude buurvrouw wel: “nee hoor, ik heb bloedjes van kinderen. Roken en drinken niet, nee dat vinden ze zelfs smerig hebben ze me verteld”.

Ondertussen staat dochterlief van 15 om de hoek te roken en als pa en ma een weekend weg zijn wordt er vrolijk gefeest mét alcoholische versnaperingen.

En dat dreigen met meteen aangeven geeft ook een verkeerd signaal, zo vertellen ze hun misstappen natuurlijk nooit.

Stop nou eens met je naïviteit :wink:

1 like

Waarom willen mensen constant het laatste woord hebben? Ik vraag me dat echt af…

Ook hier, net zoals bij alles, is t niet zwart / wit. Opvoeding speelt een rol, net zoals omgeving en vrienden. Ik begrijp dus Spoon, en ook de rest. Probeer gewoon niet eenzijdig je standpunt door te duwen, de realiteit is nu eenmaal grijs.

2 likes

Ik ben in een zeer slechte omgeving opgegroeid,3 straaten naast elkaar waar menig mens graag omheen liep in de jaren 70/80 maar achteraf ben ik blij dat ik daar ben opgegroeid.
Ik heb geleerd waar mensen toe in staat zijn,zelfs mensen die je goed kent!
Daarom ben ik altijd goed voorbereid op dit soort dingen.

Opvoeding? Daar kan ik niks over zeggen,ik ben zeer makkelijk opgevoed,ik kon gaan en staan waar ik wilde in me jeugd.
Ik heb nooit de neiging gehad om iemand te beroven,was ook niet nodig want als ik iets wilde hebben kreeg ik het.
Vrienden van mij die heel streng zijn opgevoed zijn en verplicht naar de kerk moesten daar ging het bijna allemaal mee mis.
Die zaten al vroeg aan de dope!

2 likes

Ik wil hier alle meningen respecteren en kan Allen uit eigen oogpunt spreken.

Ben been jonge twintiger die ook dichtbij een serieuse probleemwijk (grote drugs en criminaliteitsproblematiek een van de armste wijken in Belgie) is opgegroeid. Ging dan ook naar dezelfde school als vele jongeren in een lagere sociaal economische klasse.

Wisten mijn ouders dat ik na school wel eens een blowde? Ja. (Nu niet meer trouwens :wink: )

Heb ik ooit iets gestolen? Neen.

Ik was vroeger een beetje de plaatselijke marchandeur, flippo’s en snoep verkopen e.d. wat een mooie aanvulling op mijn zakgeld was.
Kwam ik met iets nieuws thuis was mijn moeder de eerste die vroeg “Van waar komt dat?”

Het is die controle en begaanheid die jongeren op een recht pad houdt.

1 like

Lekkere “goser” dan! :grimacing:

Het lijkt tegenwoordig wel, alsof Facebook verplicht is! :open_mouth:

Je kunt mij op Linkedin vinden onder mijn èchte naam. :wink:

En vergget omgeving niet :wink:

Want gooise kindjes hebben al zoveel weelde :-p

Maar inderdaad… de dylano’s, shanti’s en noem alle kindvantienermoederuiteengebrokengezinnamen maar op… hebben wel een voorsprongetje op de kruimeldievenmarkt.

Uiteraard geen conditio sine qua non.

een mail vanaf een telenet / skynet adres heeft al wat meer waarde in mijn ogen dan eentje van: Schorriemorrie2006x@Hotmail