Via Chrono 24 heb ik al verschillende horloges verkocht en verstuurd naar buitenlandse kopers. Dit loopt uiteen van Duitsland tot aan Japan. Ik maakte eerst gebruik van DHL, maar daar was het heel lastig om online een verzekering af te sluiten en de kosten waren hoog. Via UPS ging dit online heel makkelijk en de prijzen waren heel goed. Je betaalt 1 euro per 100 euro waarde extra. Het transport is ook altijd super gegaan.
Maar hier knelt de schoen: ondanks dat ze de zending accepteren en dat er duidelijk een horloge wordt verstuurd blijkt dat ze helemaal geen horloges dekken bij schade of zoek raken. In ieder geval niet bij een waarde hoger dan $500. Bij DHL gaat dat tot 4000 euro (ongeveer).
Let hier dus goed op!
Welke tips hebben jullie?
(excuses als dit al eerder besproken is, maar ik kon geen actueel topic vinden)
Ok! Maar zij hebben geen express dienst toch? Of wordt het dit automatisch bij een hogere verzekeringswaarde? Ik lees dat zij tot 5500 euro dekken. Maar mijn vorige pakketje naar de Verenigde Staten heeft er 25 dagen over gedaan (ok, dat was midden in de Kerstperiode).
Niet met POSTNL naar het buitenland sturen is mijn advies. 2x gedaan en 2x al bij de eerste stap in het verzendproces mis zien gaan (track and trace). Als je dan belt zeggen ze dat ze x periode moeten wachten met onderzoek starten, dat terwijl ze het al mis zien gaan… Na die periode krijg je dan een periode van onderzoek met de conclusie dat het horloge weg is (joh). Daarna mag jij bewijzen wat het horloge waard is. Heb je winst gemaakt? Kun je dus niet bewijzen met een bon… Jammer joh. Wel na lange tijd het aankoopbedrag terug ontvangen…
Mijn advies, neem een bedrijf wat gespecialiseerd is in verzenden over de wereld. DHL heb ik goede ervaringen mee bijvoorbeeld.
Zo! Wat een drama bedrijf is dat toch, als het misgaat. Ik wacht al een jaar op een reactie en die gaat natuurljk ook niet meer komen. Was gelukkig niet zo belangrijk.
Ik zag gisteren op de Engelse website van DHL dat horloges tot ÂŁ4000 gedekt worden. Ook niet optimaal dus, maar al een stuk beter. Wellicht bieden ze wel additionele verzekering aan.
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Postnl. Ook en vooral met zendingen naar het buitenland. Zit een beetje in de camerahandel en werkelijk nog nooit een probleem gehad.
Even teruggekeken in de postnl app en dit jaar 13 keer een pakket verstuurd via PostNL naar oa Verenigd Koninkrijk, Finland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Singapore. Alles kunnen volgen via track en trace en sommige in no time geleverd, rest binnen de gestelde dagen. Ik denk dat het overal wel eens mis kan gaan.
Vanuit België bent u bij mij aan het juiste adres
Verzekerd 100% tot 25000 euro naar Duitsland, alle andere landen tot 10000 euro.
Bij mij bent u geen nr maar persoonlijke service staat bij mij voorop.
Vandaag uitgebreid met een UPS medewerker gesproken en je kan stalen horloges (timekeeping instruments) tot een waarde van 50.000 euro verzenden/verzekeren, maar alleen als je het laat ophalen door een UPS koerier en niet zelf afgeeft. Er is een uitzondering voor een horloge dat voor 50% of meer uit een edelmetaal zoals goud, zilver, platina etc + edelstenen bestaat. Dan wordt het gezien als een juweel en daarvoor geldt dus een maximale verzekeringswaarde van 500 USD (waarmee ik dit topic opende).
Let dus goed op!
Ondertussen via PostNL een (dure) horlogesluiting naar Japan gestuurd. Ook verzekerd. Ligt nu al een week op de Nederlandse sorteerafdeling en ze kunnen pas na een maand een onderzoek starten. K%tbedrijf.
Tja is lastig en heeft te maken met ervaringen van postbedrijven. Ik moet zeggen dat ik al verscheidene jaren, horloges over de wereld stuur in de prijs van 100 tot 1000 euro. En alles via Postnl verzekerd verstuurd. Heb een account dus kan volgen tot aan het afleveren. Laatst zelfs een klokje verstuurd naar Thailand naar een adres waar ik zelf geen kaas van had gegeten, maar het klokje werd binnen een week afgeleverd.