Horloge verzameling verkopen

Ben ook wel benieuwd naar de bijzonderheden. Je kunt hier geen spreadsheet uploaden, maar wel als je exporteert als .pdf bestand :slight_smile:
Misschien voor de leesbaarheid even apart opmaken om een en ander leesbaar te houden.

(edit: niet speciaal als re: Jurgen bedoelt)

1 like

Ik doe toch nog maar even de open deur. Per stuk levert het meeste op en kost qua tijd ook het meeste. Misschien dat iemand je daarmee zou willen/kunnen helpen.
Ook al eerder gezegd maar volledig eens, zorg dat je die lijst hier leesbaar kan publiceren. Dan kan er inderdaad getipt worden en de leden die interesse hebben in 1 van de klokjes weten je dan te vinden.

Als er snel fondsen nodig zijn dan wordt het nagenoeg weggeven aan een opkoper. Hoe dan ook wens ik je het beste bij het nemen van de beslissing en hoop ik dat er voor je vader naar tevredenheid nog voldoende terug komt waar die vrede mee kan hebben.

Ennuh, tjeemig de peemig, tis me wel een collectie.

2 likes

Hopelijk besluit je vader wel er een handjevol te houden , waaraan hij extra waarde hecht.
Dat je van 95 horloges in de kluis niet kan genieten begrijp ik , maar 0 horloges overhouden is toch ook jammer.

1 like

Wou dat er zinnig antwoord was… Maar ML is so-wie-so een moeilijk te verkopen merk, ook al omdat het ver onder de catalogusprijs te koop is. Zou er iemand op een ML-collectie als geheel zitten te wachten?

Nee, dus dan wordt het handel.

Dan houdt je weinig over van de geschatte waarde van €50K tot €100K. Zou zelf gaan voor ze individueel aan te bieden op Catawiki. Wellicht kunnen ze er een thema-veiling van maken, dus enkel ML’s. Daar komen nog weleens opvallend hoge prijzen tot stand, met een kans dat de tegenvallende opbrengst van de een, gecompenseerd wordt door een meevallende opbrengst van een ander.

Ik zou ze absoluut niet als collectie verkopen. Dat gaat je een hoop geld kosten.

Als je ze allemaal los verkoopt, heb je er wel wat werk aan maar dit zal ook duizenden euro’s meer opbrengen.

50-100k lijkt me behoorlijk hoog geschat overigens.

Kijk eens bij aankomende veiling van Sotheby’s en oordeel zelf :wink::

http://www.sothebys.com/en/auctions/2017/watches-sale-l17054.html

Oh wow! Haha

1 like

Tips genoeg hier. Zet er een paar op CW en een paar op MP en misschien een paar op the Bay.

Kijk waar je het beste benaderd wordt. Je kunt er zo hooguit 1 a 2 tegenvallend verkopen. Trek daarna je conclusie voor de rest. Nooit in 1 keer ergens aanbieden? Je krijgt dan vermoedelijk maar 50% van de huidige marktwaarde.

En…wil toch ook wel eens weten hoe je vader dit alles bij elkaar vergaard heeft?? #benieuwd # nieuwsgierig

1 like

Wat een mooi verhaal dit weer. En die marketing jongens bij ML zich al die jaren maar afvragen waarom hun merk zo populair is bij die Hollanders :wink:

Spreiden:

  • 5 per week op marktplaats
  • 5 per week op catawiki
  • 5 per week op chrono24
  • 5 per week op horlogeforum
  • 5 per week op eBay

Even een weekendje boos maken voor goede beschrijvingen en foto’s en je bent er in een paar maanden doorheen…

2 likes

Dat is wel een verzameling zeg!
Gezien je verwachting denk ik dat je zwaar teleurgesteld gaat zijn als je een bod van een handelaar krijgt om de verzameling in eens te verkopen.

TS zei toch dat hij geen tijd heeft om ze allemaal zelf los te gaan verkopen. Dan moet je dat of uitbesteden tegen een marge of de partij aan een handelaar verkopen. Zou dan voor eerste optie kiezen.

Ben nog wel benieuwd naar alle types etc. ML is niet het populairste merk maar als het allemaal mooie chronografen zijn levert het meer op dan oude dressers met een kleine diameter…

1 like

50k is (ongezien) al aan de hoge kant (dat is gemiddeld 526 euro per horloge), dat red je nog niet eens als het louter mechanische horloges zijn… Met losse verkoop en geduld kom je het verst. Een handelaar gaat je echt een fractie geven van de aanschaf waarde, zelf als je vader ze tegen fabrieksprijs zou hebben gekocht. ML is een fantastisch merk, maar met een lage verzamelaars waarde.
Succes met de overwegingen !

Ik denk dat mensen ook een beetje vergeten dat met advertenties plaatsen je er nog niet bent.
Berichten afhandelen, verpakken en opsturen, eventueel ophalen, ben je wel even zoet mee en zoals hierboven al gezegd is geeft TS aan dat hij daar geen tijd voor heeft.

Handelaar die alles afneemt zal niet de hoofdprijs betalen dus of genoegen nemen met minder of er veel tijd voor uit trekken, zit niet heel veel anders op denk ik.

1 like

Juist. Zoals gezegd is mijn vader soort van digibeet en ik heb de tijd niet. De inkoopwaarde is tussen 50-100K. Ik heb nergens de verwachting uitgesproken deze bedragen te verwachten. Ik heb juist aangegeven te begrijpen dat verkoop als collectie niet de hoofdprijs op zal brengen. En ja de overgrote meerderheid zijn chronografen en automaten.

Ik heb inmiddels 2 mensen telefonisch gesproken en nog iemand gaat mijn vader bellen en komt kijken.

Nogmaals dank iedereen. Meer dan 50 reacties in een paar uur. Kracht van dit forum is enorm!

5 likes

Ik ben wel benieuwd hoe de geschatte waarde bepaald is. Puur op basis van aankoopprijzen? Van catalogusprijzen?

Ik weet echt helemaal niets van Maurice Lacroix. Behalve dat het op liefhebbersfora amper voorbij komt.

Ik zou de lijst hier publiceren en je bent zo 100 horloges lichter. Laatst nog meegemaakt met een bepaald soort EMG :joy:

6 likes

waarschijnlijk bod van de handelaar voor de hele verzameling, delen door 100 en vermenigvuldigen met 2 en hier te koop aanbieden. Voor de liefhebbers op het forum koopjes waarschijnlijk, voor je vader het dubbele van wat een handelaar geeft :wink:

1 like

Ik vraag me af of er wel een handelaar te vinden is die enkele tientallen ( collectie is blijkbaar ook in delen te koop ) horloges van Maurice Lacroix op voorraad zou willen nemen. Hoe ga je dat wegzetten in een redelijke termijn. En blijven ze te lang liggen moet je de afschrijving op een toch al niet al te sterk merk in resale ook nog eens meenemen.

Jammer dat deze horloges niet van een A1 merk zijn. Ben wel benieuwd hoe deze verzameling is ontstaan.

p.s. denk dat er alhier vast wel mensen zijn die mooie foto s kunnen maken, en de handel kunnen wegzetten :slight_smile:

1 like