Horloge verzameling verkopen

Er is een forumlid die binnen 3 dagen 99 horloges heeft verkocht, misschien dat zijn expertise hier van pas kan komen.

3 likes

Deze is teruggetrokken op Uhrforum.

https://uhrforum.de/maurice-lacroix-masterpiece-reveil-limited-edition-platinum-ref-45394-a-t309156

:grinning:

uiteindelijk 3700 voor een platina horloge, dat merk is echt niet populair, want dat is een koopje voor een platina horloge :scream:

Ik zou het en en doen. De modellen waar van je weet dat ze speciaal zijn of meer waard zijn los verkopen via een van de veiling sites of het forum. En de rest proberen als bulk te verkopen.

1 like

Met de juiste aanpak krijg ik alles weg :wink:

Heb het denk ik wel bewezen in die 2,5 dag :wink:

3 likes

+1, ik mod ze gewoon allemaal.

4 likes

Salesman of the year! Verkoopt horloges aan mensen die er al 10 hebben :grin:

4 likes

Als er nu geen horlogemerk of handelaar mij gaat benaderen… dan weet ik het ook niet :wink:

1 like

Ben benieuwd wanneer het ML’s gaat regenen op het donkerblauwe gedeelte :grin:

1 like

Er zitten hele mooie chrono’s en triple date calender’s tussen en ook vast wat limiteds maar het overgrote deel op de foto is volgens mij of een mechanishe/quartz dresser.

Volgens mij is deze collectie de laatste 10 jaar ook niet aangevuld,want ik zie eigenlijk alleen horloges uit de jaren 90 tot begin 2000…

De grootste waarde zal vertegenwoordigd worden door de Masterpiece collection modellen die ik er tussen zie ,maar dat zijn er maar een klein aantal op de foto…(vind ik zelf wel een mooie serie van ML)

4 likes

Dat viel mij ook op. Ik dacht eerlijk gezegd eerder ‘restpartij’ dan ‘collectie’ toen ik de foto zag. Hoe fraai sommige van de modellen ook mogen zijn, degene die deze horloges stuk voor stuk moet gaan verkopen, krijgt er een zware dobber aan.

4 likes

Maar ik zie er hier 66, geen 95.

Misschien liggen de top items wel gewoon in een kluis?
Lijkt mij wel.

1 like

Foto is inderdaad verouderd en wilde ik gewoon posten omdat ik weet dat beeldmateriaal gewaardeerd wordt en ik het toch wel cool uit vind zien al die horloges. Ik zou echt graag stoppen met de prijsdiscussie, dat is een afweging die mijn vader moet maken.

3 likes

Natuurlijk is dat een afweging die je vader moet maken. Maar het is natuurlijk wel belangrijk om te weten waar je vader genoegen mee neemt. Een aanzienlijk deel van deze collectie zal incourant zijn; het lijkt me dan ook optimistisch om gemiddeld > €500 (laat staan > €1000) per horloge op te gaan halen. De prijsdiscussie kan niet los worden gezien van de discussie wat de beste manier is om deze collectie te slijten lijkt mij.

4 likes

Volgens mij is hetgeen TS zegt dat elk bod wordt overwogen. Dit wordt ondersteund door wat in zijn openingspost staat:

Wij zijn er zelf een smeuig verhaal van aan het maken :smile: Dus ik zou zeggen

  1. Post of PM de topic starter de kanalen / personen door die wellicht interesse hebben
  2. Voor onze topic starter: post plaatjes van de volgens jou vader top 3 modellen en of bied die hier aan
2 likes

De TS heeft Catawiki en Chrono24 benaderd, dus een eventuele opbrengst zal een rol spelen. Anders stond er wel “Gratis af te halen”. Ik kan wel €10 euro bieden voor het geheel, maar dat zal de bedoeling niet zijn :wink:

@Deftronic; thnx. Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. Heb dit reeds een paar keer proberen aan te geven.

Ik heb het nogmaals nagekeken en ik ben level 2; lid. Ik mag dus nog geen horloge in horlogemarkt.nl sectie aanbieden. Ik amuseer me echter kostelijk op het forum, dus zal een kwestie van tijd zijn.

Level 2 mag dit wel, zie de FAQ:

In de categorie “horlogemarkt” kunnen horloges en aanverwante artikelen worden aangeboden door aktieve leden van Horlogeforum.nl. Men kan hier dus pas posten als ‘trustlevel 3’ is bereikt (dit is tijdelijk, als proef, naar TL2 gezet).

1 like

Nou laat die eerste drie topstukken maar komen dan.

1 like