Horloge voor 18e verjaardag

Leuke zoektocht met heel veel mogelijkheden.

Voor een nieuwe duiker ben ik voor de Aquaracer gegaan. Heb de stalen en rubber band erbij. Dan houd je ook nog wel iets over van de €3000,-

De Hydroconquest stond ook op mijn lijstje. Op papier was die beter (garantie, service-interval, gangreserve) maar de Aquaracer voelde bij mij beter.

3 likes

Snel wegwezen :stuck_out_tongue_winking_eye: Hier wil je niet bijhoren
Qua horloge zou ik voor een Omega Aqua Terra gaan

1 like

Aquaracers zijn cool.

Maar eerlijk is eerlijk, ik zou voor de Nomos Club Sport gaan, in 37mm. Kleur petrol.

22 likes

Is ook wel heel erg mooi…

En de prijs is Zeker bespreekbaar :sunglasses::+1:

3 likes

Afgelopen zaterdag was ik bij het Outlet center in Roermond en daar werd ik positief verrast door de Tag Hauer Autavia. Fraaie horloges.
Het meest aparte daarvan was de bronzen uitvoering.
De stalen versies worden geleverd met een extra band, een one piece nato.
En allemaal onder de €3.000.

Bij Breitling lag een (blauwe) Superocean ondee de € 3.000, voor een 18 jarige zeker ook een zeer gaaf ding!

Heb even op C24 gekeken naar NL aanbod full-set, 2005 en kom wel een paar leuke Breitling modellen tegen. Misschien wat te ‘old fashioned’ voor je 18e maar tijdloos is 't zeker.

Over de grens wel meer te vinden maar als eerste “serieuze” aankoop wel leuk om voor de full-experience te gaan ergens lokaal.

Longines Legend Diver zou mijn tip zijn. Mooie allrounder.

1 like

Oris divers 65 is een prachtige duiker!
Hou je nog geld over voor nog een leuk horloge

2 likes

Mijn advies zou ook een mooie tweedehands Tudor BB58 zijn. Er staan er op dit moment 2 of 3 in het blauw en ze zijn redelijk geprijsd en in topstaat. Mocht je ooit iets anders beslissen, dan loop je er ook niet meteen op leeg.

Longines vind ik ook top. De Zulu time in 39mm en groen staat op het punt van uitkomen en kun je waarschijnlijk ook wel voor €3.000 bemachtigen. Adviesprijs €3.450, dus misschien een paar weken geduld tot ze op voorraad zijn.

Een HydroConquest is leuk, maar een beduidende stap onder een BB58 en waarschijnlijk ook de Zulu. In dat geval zou ik eerder naar een TH Aquaracer of Oris Aquis kijken.

5 likes

Het voordeel van geen duiker is dat je hem altijd en overal kunt dragen. Hij is plat en comfortabel, en klassiek genoeg voor alle situaties. Dus als je geen flipperaar bent is het een horloge wat je over 30 jaar ook nog prima naar de Bat Mitzvah van je dochter kunt dragen.

4 likes

Een horloge op je 18e moet toch iets bijzonders en tijdloos hebben vind ik. Het is er één die je over 50 jaar nog wilt kunnen dragen. Als het om tijdloze divers gaat zijn er maar 2 iconen naar mijn bescheiden mening; de submariner natuurlijk, en de seamaster.

Als ik het goed heb begrepen is RintjeJ niet persé op zoek naar een nieuw horloge. De sub is dan nog steeds buiten bereik, maar een mooie occasion SeaMaster moet lukken. Zie bijvoorbeeld deze op Chrono24. Complete set, Nederlandse particuliere verkoper en geld over voor een servicebeurt.

https://www.chrono24.nl/omega/seamaster-diver-300-m--id28219780.htm

En als ik nog een iets afwijkende optie mag geven; een IWC Pilot? Aanspreken merk voor de beginnende verzamelaar. Leuk stoer horloge (iemand van 18 kan zo’n grote kast best hebben zonder dat het over the top is), maar toch ook strak en tijdloos gelijnd. Hier een voorbeeldje:

https://www.chrono24.nl/iwc/---id29258494.htm

Hoe dan ook, leuke zoektocht! Veel plezier @RintjeJ

1 like

Met een beetje zoeken moet een Seamaster 300m misschien nog wel lukken.
Ik weet niet wat je polsmaat is, maar ik zou dan wel voor een 41mm automaat gaan.
Dit was mijn grail (uit 2018) en als ik hem naast de Tudor leg dan wint de Seamaster het zeker.

3 likes

Heel mooi! Kleur, prachtige wijzerplaat, normale cijfers, sportief en toch 100m WR. Seconde subdial die gelukkig niet door de cijfers heen loopt. Alleen één ding stoort me: die uitstekende lugs ofwel te kleine endlinks. Zag ik laatst ook bij Oris en nu let ik erop.

1 like

Vet man. 3000 euro is niet niks. Ik zou een BB58 nemen maar die staat dan ook echt bovenaan mijn lijstje dus ik ben bevooroordeeld!

Gewoon doen, in het “blauwe gedeelte” staan regelmatig leuke aangeboden, succes :wink:

Ik zou voor een Oris Aquis gaan, maar succes met je zoektocht.

Vet zeg, 18 jaar zijn en dan al 3k voor een horloge kunnen neerleggen. Daar kun je een boel moois voor kopen. De meeste mooie horloges in dit prijs segment zijn wel genoemd al. De vraag is welke vind jij het mooist en het best bij jou passen. Houd ons op de hoogte!

Maar als je geen kinderen hebt, wat dan? Vragen, vragen…

1 like