best mee eens maar er is ook nog zoiets als de gulden middenweg
junghans, prachtig en klassiek, mijn vrouw vond t zo’n ouwelullending dat ik (65) 'm niet mocht kopen.
mudmaster das idd weer het andere uiterste.
maar er is zoveel moois te koop wat zowel mooi als bierbestendig is zonder meteen een pepsi bezel te hebben
Klopt, voor hetzelfde spul betaal je bij Seiko zeker de helft extra, maar veel beter word je daar niet van. En dan ben ik best een fan van Seiko.
Vind het inderdaad geen porem, maar dat komt omdat ik die stijl echt helemaal niets vind. Is het wel je ding, dan go for it.
Ik vond de eerder geopperde Tissot Gentleman, Seiko Sharp Edge, en die Citizen NB1050 goede suggesties, dat zijn vanuit mijn oogpunt goede en mooie horloges die netjes zijn, met een sportieve touch, waar hij járen plezier van kan hebben. Lijkt mij tof voor een jongere knul. Misschien zou ik zelf voor de Hamilton field auto kiezen:
Zeker geen dresser, maar kan m.i. bij diverse gelegenheden, maar heeft gewoon net een beetje een meer actieve/sportieve touch. Kan ook super combineren met diverse banden.
En, er is voor €1000 vast wat specialers te koop (zoals belegen Omega’s die vast al iemand heeft geopperd) maar ik zou vooral graag zien dat het ding zoveel mogelijk gedrágen wordt. Iets moois wat geen kilometers maakt, daar koopt je het niet voor. Dus kies 1) iets wat bij zijn stijl past en b) iets wat hij zoveel mogelijk kan en wil dragen.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, het kan gewoon allebei
Je gaat samen een keer een dagje horloge shoppen maar je koopt niets, als het goed is krijg je een idee wat hij leuk vindt zodat je later een gerichte aankoop kan doen, eventueel net iets anders dan wat er gepast is.
En een unieke horloge met herinneringen en een leuke dag samen, win win
Wellicht een mooie Steinhart. Sterk opkomend Duits merk met Zwitserse uurwerken erin. Dit is een GMT op het plaatje, gebaseerd op de Explorer, maar ze hebben allerlei moois en goed betaalbaar (vind ik.)
Moet gewoon een mooie klok zijn waar hij op elk moment (sollicitatie tot apres ski) plezier van kan hebben. Zou niet te dressy gaan, geen duiker doen en zeker geen vintage (wat denk je zelf: die gaat z’n zuurverdiende biercenten echt niet in een rondje onderhoud stoppen). Ik vind de moderne Tissot modellen (PRX, Gentleman) vaak toch te steriel. Citizen maakt leuke modellen, maar niet als memorabel cadeau for the long run. Hommages al helemaal geen optie natuurlijk. Gezien studententijd is staal wel het handigst; dat leer begint na een avondje grachtduiken toch een keer te geuren…
Dus dan komen we uit op de onderstaande 2 toppers:
-Seiko Baby Alpinist (breder inzetbaar dan de reguliere met die extra kroon gimmick, en kan ook op staal)
-Hamilton Baby Murph (eigenlijk het mooiste dat je kan krijgen in dit geval vind ik, maar kan helaas niet op staal)
Een horloge als cadeau voelt voor mij te persoonlijk/smaakgebonden om voor een ander te kiezen.
Zelf heb ik destijds een Seiko 5 gekregen voor dat diploma. Ik vond (en vind) het een prachtig cadeau en heb dat horloge jaaaren met plezier gedragen. Andere tijden en ander budget, maar dat maakt mijn waardering er niet minder om.
Ik zou eens samen gaan zitten en ‘t e.e.a. online bekijken. Dan met een shortlist de stad in en enkele juweliers afgaan en zoals al is voorgesteld afsluiten met een lekker happie.
Ik zag al veel moois voorbij komen. Steinhart werd al genoemd. Prima prijs/kwaliteit verhouding!
Verder wellicht een Citizen met eco-drive uurwerk. Dat is een quartz die z’n energie uit licht binnenhaalt (via de wijzerplaat). Dus nooit meer batterijtjes verwisselen.Bij Seiko heet dat geloof ik solar-quartz.
Ik zou je zoon inderdaad zelf laten kiezen, want niets is zo persoonlijk als smaak.
Ja tuurlijk komt er tzt een update! Het duurt nog even hoor, eerst z’n examens doen, maar ik dacht ik begin alvast met de zoektocht Vaak is die nog leuker dan de aankoop zelf