Horloge voor afstuderende zoon

prachtig!! wat ziet die er in het echt veel mooier uit dan op de officiele plaatjes trouwens…
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1394071626100.html

2 likes

Echt een geweldenaar! Een forumlid die hier gisteren op de koffie was was er ook helemaal weg van. :slightly_smiling_face:

1 like

Nee, dat kun je niet afstuderen noemen. Je bent naar school gegaan. Voor het HBO geldt hetzelfde.

4 likes

Oh, dan zal ik maar even een brief schrijven naar Fontys. Ze hadden dit een maandje terug geen afstudeerzitting mogen noemen. Gelijk maar even aangeven dat ze de afstudeerstages ook maar gewoon diplomastages moeten gaan noemen.

5 likes

Ik denk altijd dat dit soort meningen worden verkondigd door mensen die zelf niet hebben gestudeerd, of met moeite hun studie hebben afgerond.

1 like

Als onopgeleide boerenpummel denk ik dan altijd maar weer dat je het afstuderen mag noemen als er een bachelor aan hangt of hoger.

Kijk, dat ik in m’n leven twee diploma’s heb behaald en drie studies af heb gebroken maakt me niet de expert wat het schoolsysteem betreft, maar iedere bachelor is respectabel.

3 likes

Hard werken en je vak correct uitoefenen is het belangrijkste, of je nou een diploma hebt of niet. Heb je daar wel een diploma voor, dan betekent dit vooral dat je officieel hebt geleerd voor je basiskennis.

1 like

Omdat nog niemand de Christopher Ward C63 Sealander heft vermeld doe ik dat even
Heb zelf geen ervaring met het merk en model

een Unimatic UC2 is misschien ook nog wel een optie

5 likes

Was niet vervelend bedoeld hoor. Het woord studeren was tot niet zo lang geleden gereserveerd voor wo-studenten. Daarna kwam het hoger beroepsonderwijs erbij en inmiddels ook het middelbaar beroepsonderwijs. Uitstekend allemaal, maar dan heeft eigenlijk iedereen (mits oud genoeg) gestudeerd. Niet per se erg natuurlijk, maar ik heb hier nooit goede redenen voor gehoord. De kwaliteit van het onderwijs is er in elk geval niet op vooruitgegaan.

5 likes

Hmm, mijn ouders hebben eind jaren 80 ook gestudeerd op het HBO. Er waren toen ook al HBO studentenverenigingen. Hoe het daarvoor zat weet ik ook niet.

Anyway, het is nu gewoon studeren en afstuderen. We noemen de euros ook geen guldens meer.

Dit, 100 procent.

Gelukkig is Fontys hierin niet maatgevend.

Afstuderen doe je na het afronden van je universitaire master. Zal geen populaire mening zijn maar straks studeren we nog af bij zwemdiploma b.

On topic: Ik zou denk ik ook die Tag Heuer hier uit het blauw trekken voor €999. Gaaf ding is dat; vorkje erbij zodat hij er voor semi-formeel een lederen bandje op kan zetten en klaar.

Ik vind een hoop andere suggesties erg mooi maar ook wel heel belegen voor een 18 jarige. Zou dan lekker sparen tot dat hij echt afstudeert en dan een mooie GS geven voor die gelegenheid.

2 likes

:smile: ik heb een hele discussie losgemaakt over ‘afstuderen’ zie ik…
Anyway, voor niemand als offense bedoeld. Wat je ook leert of studeert, elk diploma is weer een milestone en dat soort momenten in het leven mogen gevierd worden!

3 likes

Nou nee hoor.
Een HBO-bachelor wordt, in vergelijk met een universitaire bachelor, gezien als een dikkelippenbachelor.
Zal wel weer vlaggen worden, maar het is hoe het is.

:joy:

Allemaal onzekere mensen hier

2 likes

Meer dan 30 jaar geleden of zo?
Halverwege jaren 90 viel hbo gewoon onder studeren hoor.

En hbo zonder bachelor dan? Voor de mensen die al iets langer geleden een opleiding hebben afgerond.

Nog steeds.

Afstuderen:

Studie:

1 like

even on topic, misschien niet het meest klassieke merk (nog niet, ze zijn imho aardig onderweg)

Alle usual suspects zijn inmiddels wel langs gekomen zie ik. Moet je te zijner tijd niet gewoon met je zoon op pad en hem iets uit laten zoeken wat helemaal zijn smaak is en dat middels graveren op de caseback relevant voor de gelegenheid maken? Ik begrijp je ‘hunt’ overigens wel - mijn dochter is 13 en ik ben inmiddels op zoek naar haar eerste auto :wink: :laughing: (en haar eerste Cartier :smiley:)

Ik ben HBO’er, van cohort '96 en ben gewoon naar school gegaan. Noem HBO ook m’n hele leven al ‘naar school gaan’ en ben er nog nooit op gecorrigeerd; niet door vrienden, niet door stagiairs. Wellicht hier wel :wink: :laughing:

2 likes

Ik ook, inclusief zelfde jaar.
Maar zit al een poosje op het punt dat zo’n diploma-papiertje geen reet meer zegt.

2 likes