Beste horlogevrienden,
Ik ben van plan een horloge te kopen als een soort herinnering aan mijn ouders die al een tijdje geleden overleden zijn. Een deeltje van de nalatenschap wil ik graag besteden aan iets dat altijd bij me is en zal blijven. Met mijn flippergedrag is dat best een ding, maar deze wil ik wellicht en indien mogelijk laten graveren op de achterzijde en voor altijd koesteren (en veel dragen).
Wat zijn de wensen:
Automaat of handwinder
Tussen 38 en 40mm
Staal met stalen band of evt. combi met witgoud (dat laatste is zeker niet noodzakelijk, maar wil het niet uitsluiten).
Moet onder vrijwel alle omstandigheden gedragen kunnen worden. In zee en bij formele(re) kleding.
Moet minstens een leven lang mee kunnen.
Prijs is onbelangrijk, maar tot zo’n 12K. Met onbelangrijk bedoel ik, het hoeft geen 12K of in de buurt te zijn, mag wel.
Nieuw mag zeker, gebruikt ook.
Ik zit zelf op het spoor van een DJ in 36 of een zwarte OP.
Wellicht een 5 digit Submariner. Ik ben geen groot fan van glimmende schakels en moderne opgepompte kasten van Rolex, maar de duurzaamheid van een Rolex maakt hem aantrekkelijk.
Maar: ik sta dus open voor alternatieven. Ik wil het een keer echt goed doen.
En voor de duidelijkheid: ik snap dat ik zelf moet gaan passen en proberen en dat ik moet kopen wat ik zelf mooi vind….