Horloge voor elke dag en voor altijd

Beste horlogevrienden,

Ik ben van plan een horloge te kopen als een soort herinnering aan mijn ouders die al een tijdje geleden overleden zijn. Een deeltje van de nalatenschap wil ik graag besteden aan iets dat altijd bij me is en zal blijven. Met mijn flippergedrag is dat best een ding, maar deze wil ik wellicht en indien mogelijk laten graveren op de achterzijde en voor altijd koesteren (en veel dragen).

Wat zijn de wensen:
Automaat of handwinder
Tussen 38 en 40mm
Staal met stalen band of evt. combi met witgoud (dat laatste is zeker niet noodzakelijk, maar wil het niet uitsluiten).
Moet onder vrijwel alle omstandigheden gedragen kunnen worden. In zee en bij formele(re) kleding.
Moet minstens een leven lang mee kunnen.
Prijs is onbelangrijk, maar tot zo’n 12K. Met onbelangrijk bedoel ik, het hoeft geen 12K of in de buurt te zijn, mag wel.
Nieuw mag zeker, gebruikt ook.

Ik zit zelf op het spoor van een DJ in 36 of een zwarte OP.

image

Wellicht een 5 digit Submariner. Ik ben geen groot fan van glimmende schakels en moderne opgepompte kasten van Rolex, maar de duurzaamheid van een Rolex maakt hem aantrekkelijk.

Maar: ik sta dus open voor alternatieven. Ik wil het een keer echt goed doen.

En voor de duidelijkheid: ik snap dat ik zelf moet gaan passen en proberen en dat ik moet kopen wat ik zelf mooi vind…:grimacing:.

27 likes

Ik moest gelijk aan een reverso denken. Klassiek, tijdloos, perfect om te graveren.

13 likes

Ik vind de OP in grape dial erg funky, maar voor dit doel misschien niet gepast. Voor de groene geldt hetzelfde vrees ik.

Beiden wel erg gaaf. De zwarte is mooi low-key en tijdloos, dus zou daar voor gaan.

3 likes

Heel mooi, maar in zee met een Reverso?

2 likes

De zwarte 39mm op🤩 Hebben we het nog over gehad. Mooie stick dial en sunburst en ideale maat voor jouw polsen. Ik wil natuurlijk zeggen milgauss maar die is vermoed ik te dik voor jouw smaak.

Mooie gedachte en leuk traject. Succes!

En indien niet nieuw een 5 digit sub , gmt of expii (cheap gmt😇), de oude kast, tijdloos en onverwoestbaar!

1 like

Een 36mm DJ in zwart of blauw met een smooth bezel lijkt me het best voldoen. Ik kan hier echt niet overheen met een betere suggestie.

2 likes

Ik vind de explorer een mooie keuze in dit verhaal.

Mooi iets jou plan.

16 likes

Oh ja, dat wordt een dingetje :thinking:… ben benieuwd naar de andere suggesties.

1 like

Als ik iets als aandenken zou kopen, zou ik zeker niet andermans horloge als “2e handsje” aanschaffen.

Maar dat is mijn mening.

Succes.

4 likes

Nou ja, het is niet alsof je keuzes in horloges slecht waren tot nu toe :slightly_smiling_face:

Maar een 36mm DJ al dan niet in two tone lijkt me een uitstekende keuze.
Oyster, jubilee, gladde bezel of gekarteld; die keuze laat ik aan jou over.
Maar ik zou waarschijnlijk voor de versie met oyster en gladde bezel gaan.
En dan wel bij een AD aanschaffen, aangezien het horloge een aandenken moet worden.

3 likes

Zou ik hem inderdaad zeker zelf karakter willen meegeven.

Ik zou de 36mm DJ kiezen. Maat blijft altijd goed, ook als je 100 bent. :crossed_fingers:

1 like

Ik denk dat qua mogelijkheden voor gravures een Reverso inderdaad het mooiste zou zijn, maar ik denk dat dat geen horloge is wat overal bij past.

Ik zou voor een Datejust 36mm of een OP gaan, al vind ik de proporties van een 39mm niet mooi. Ik zeg: datejust!

1 like

Inderdaad liever nieuw. Toch voelt een horloge, nieuw of niet, pas van mij als ik hem een tijdje heb en er wat mee heb meegemaakt. Daarnaast vind ik soms oudere modellen, die uit productie zijn, mooier dan hun nieuwere broertjes.

Geldt soms voor Rolex, maar ook voor bijvoorbeeld een andere op het lijstje; de Omega Aqua Terra. Met matte band in 38,5mm en met verticale strepen het mooist vind ik.

2 likes

Ik zou zeggen gooi er maar een poll bij🤓

Zwarte dj 36 met witgouden bezel. Prachtig tijdloos.

1 like

Idd datejust 36 fluted bezel heerlijk en tijdloos. Zou mijn keuze zijn.

2 likes

Alle meningen tellen, maar ik hoef echt geen meningen te tellen.

9 likes

Wel geen idee hoe duur deze precies zijn maar een RO voor 12k kan volgens mij wel.

9 likes

Rolex Submariner No Date

10 likes

Zo’n 6 digit sub, dat is juist wat TS niet wilt :new_moon_with_face:.
Lastig Tom, je hebt al zoveel gehad en ik denk dat je met name jezelf te raden moet gaan wat je mooi vindt.

Ik zou zelf denk ik een iconisch horloge nemen uit de geboorteperiode van mijn ouders. Oftewel een mooie Speedmaster met tritium uit de jaren 60/70 of een mooie Sub uit deze periode.

Dit is wat mij even te binnen schiet :thinking:

3 likes

Je zit naar mijn mening op het goede spoor, alleen zou ik de witte Op nemen

6 likes