Horloge voor elke dag en voor altijd

Tsja lieve jonge vriend van me, dat snap ik, maar een horloge uit begin jaren ‘30 gaat niet erg waterdicht zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:.

11 likes

Ik denk dat ik voor tijdloos en combi van zee- en dressactiviteiten voor een iwc ingenieur zou gaan! Origineel op staal kopen en af en toe afwisselen op rubber. Staat hem beide prachtig!

3 likes

Grand Seiko sbga211?

Of iwc 3239 in zwart of wit?

Of een 16710?

3 likes

Ahja, natuurlijk. Ik ging uit van mijn eigen referentiekader, maar wij schelen wel iets. Mijn excuses.

Desondanks zou ik wel voor zo’n iconisch model gaan, zoals het horloge van @brick die onlangs te koop stond. Tijdloos en prachtig en een prachtig model om weer door te geven over tig jaren. Kan hem even niet vinden helaas ter illustratie. Een mooie 16710, ook prachtig.

1 like

Mensen noemen helaas ook modellen die je al hebt gehad… Komen deze alsnog in aanmerking, Tom?

1 like

Doen ze niet expres. :wink:

Hier de stand van zaken. Denk ik.

3 likes

Alsnog gecondoleerd.
Ik zou geen Rolex nemen, maar een GS GMT, als je tenminste van plan bent het horloge te dragen in arme landen.

1 like

Alweer behoorlijkachterhaald vrees ik.

Horloges die ik al eerder had overigens niet uitgesloten.

2 likes

Dude, dit is serieus een moeilijke vraag. Niet vanwege het model, maar omdat het @tompj betreft.

Maar goed. Moser & cie. Weet niet wat het kost, weet niet wat de diameter is of dat hij binnen het budget is. Maar potverdomme wat een mooi ding.

5 likes

Het mooie is het maakt straks niet uit hoe het horloge er uit ziet, wat het kost, of het praktisch is. De gedachte aan je ouders en de symboliek erachter gaan er waarschijnlijk toch voor zorgen dat het je favoriete of meest waardevolle horloge wordt.

Ik spreek zelf helaas uit ervaring.

4 likes

Driedubbele like!

2 likes

Mooi idee Tom. Ik zou eerder denken aan een handwinder omdat je dan afgezien van het dagelijks dragen ook nog dagelijks iets actiefs doet wat wellicht nog meer het gevoel / closeness kan geven met je ouwetjes…een soort van dagelijks momentje tussen jullie.

Merk en model ga jij wel uitkomen. Ik zou vermoedelijk voor iets meer klassieks gaan dan modern.

8 likes

De zwarte OP die jezelf aangaf lijkt me perfect. Een echte allrounder geschikt voor elke situatie. Simpel en discreet en dat maakt hem juist zo subliem vind ik.

2 likes

Ik wou een Blancpain voorstellen, maar die zijn blijkbaar duurder dan ik dacht, maar waarschijnlijk schrijven ze ook redelijk af.

Dus kijk zelf eens naar 1 van de vele versies van de Fifty fathoms.

1 like

Een Omega Globemaster in rosé- of geelgoud wellicht een mooie optie? In mijn ogen een alleskunner en daarnaast 39 mm. en 10 atm.

1 like

Referentie kader? 1978…:grin:

5 likes

Zoiets ja. Prachtig. Ook goed geschikt voor de pols van Tom. Ik denk dat draagcomfort ook een belangrijk punt is. Het moet lekker zitten en perfect passen qua afmeting lijkt me.

1 like

Ik weet niet of je hem nog hebt maar anders vind ik de 214270 verreweg de beste keus. Perfect allround horloge.
Past nagenoeg overal bij en kan tegen een stootje/plons water.
Ik heb om dezelfde reden als jij noemt dit horloge gekocht en ook laten graveren. Blijf er elke keer van genieten wanneer ik hem om heb.

1 like

OP 36 mm

4 likes

Ik schiet tekort met de WR, maar dit zou mijn keuze kunnen zijn…
Als het echt all round moet zijn, dan de huidige Explorer 1

2 likes